تاریخ انتشار:۲۰:۲۷ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی مرکز نفس برای جلوگیری از سقط جنین در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، محمد ملک‌زاده در کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین گفت: یکی از راه‌های تحقق برنامه‌های طرح جوانی جمعیت کنترل سقط جنین است که علاوه بر اینکه تبعات جسمی و روانی برای مادر دارد برای جامعه هم تبعاتی به همراه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد افزود: در ۶ ماهه سال گذشته ۵۵۹ مورد سقط جنین صورت گرفته که در ۶ ماه امسال این آمار به ۴۷۶ مورد کاهش یافته است که نشان می‌دهد اقدامات صورت گرفته برای کاهش سقط عمدی به بار نشسته و امیدواریم در ۶ ماهه دوم روند کاهشی سقط‌ها تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: از پزشکان، پیراپزشکان، عطاری‌ها و بخش خصوصی می‌خواهیم که برای مردم اطلاع رسانی کنند که سقط جنین یک کار منفور و مورد نکوهشی بوده و مخالف دستورالعمل‌ها است.

این مسئول بیان کرد: دستگاه‌های عضو جوانی جمعیت باید به دنبال راهکاری باشند که مواردی که سقط خلاف و زیرزمینی انجام می‌شود را کشف و با آنها برخورد شود.

ملک‌زاده از راه‌اندازی مرکز نفس(نجات فرزندان سقط) در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج خبر داد و گفت: این اتاق با هدف منصرف کردن زوج‌ها از سقط جنین در حال تجهیز است و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی