تاریخ انتشار:۱۱:۴۴ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
در بازدید سرزده از نهالستان آبشار یاسوج عنوان شد:
عصر دنا: رئیس سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از نهالستان آبشار یاسوج بر حمایت قاطع از انفال تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 عصر دنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:اقدامات مهم و قابل تقدیر بازرسی استان در جهت شناسایی آسیب ها، پیشگیری از مخاطرات، راهنمایی و پیشنهادات در انجام امور  و همچنین برنامه ریزی دقیق و منظم و نظارت های دوره ای خود در سطح ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، منجر به کاهش مخاطرات بسیار زیادی برای همکاران و منابع طبیعی شده، که شایسته تقدیر است.


 سعید جاویدبخت ضمن تشریح وضعیت منابع طبیعی استان، گزارش مختصری از اقدامات مهم منابع طبیعی در بخش‌های مختلف از جمله تولید نهال و جنگل‌کاری، پروژه‌های آبخیزداری، گیاهان دارویی، رفع تصرف و قلع‌وقمع ارائه کرد.


وی اضافه کرد : حسب منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با تمام توان پای کار آمدیم و در سال اول یعنی ۱۴۰۲ تعداد ۱۳ نهالستان دائمی و موقت (شامل ۸ مورد دولتی، ۴ مورد خصوصی و ۱ مورد مشارکتی) را تجهیز و آماده تولید نهال کردیم.


جاویدبخت بااشاره به اینکه بحث ترویج و فرهنگ سازی جهت مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی را صورت ویژه در برنامه خواهیم داشت افزود: در سال اول این طرح عظیم و مردمی توانستیم عملیات نهالکاری و بذرکاری را در قالب پویش های مختلف مردمی و با حضور اقشار مختلف از جمله: بسیج و سپاه، دانش آموزان، طلاب، هلال احمر، تشکل های مردم نهاد و همیاران طبیعت در سطح حدود ۲۶۸۰ هکتار از عرصه های طبیعی استان انجام دهیم.


 رئیس سازمان بازرسی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز ضمن تقدیر از مجموعه منابع طبیعی در حفاظت از انفال اعلام کرد همیشه علاقه‌مند و پای کار حمایت قاطع از منابع طبیعی و انفال هستیم.

سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد حامی قاطع حفاظت از منابع طبیعی و انفال
محمدمهدی صالحی ضمن ابراز خرسندی  از وضعیت استان در تولید نهال و اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خاطرنشان کرد: این طرح مردمی  از موارد مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است، که بحمدالله منابع طبیعی استان نیز عملکرد خوبی به تناسب منابع و امکانات داشته است.

وی ضمن بیان اینکه در تجهیز و توسعه نهالستان‌ها جهت تولید نهال اعتبار شرط اساسی است آمادگی خود را در صورت در خواست منابع طبیعی استان جهت پیگیری لازم از دستگاه‌های متولی در راستای  حمایت و همکاری اعلام کرد.

رئیس سازمان بازرسی استان با توصیه به ایستادگی در مقابل دست درازی به منابع طبیعی گفت:  ما هم طبق وظیفه خود قاطعانه حمایت می‌کنیم و در شورای دستگاه‌های نظارتی به‌صورت ویژه به حمایت قاطعانه از منابع طبیعی خواهیم پرداخت.


صالحی همچنین بر اهمیت برنامه‌های ترویجی و فرهنگ‌سازی در زمینه حراست از منابع طبیعی تأکید کرد و پیشنهاد کرد: با توجه به قرارگیری نهالستان در محدوده آبشار یاسوج برنامه‌های فرهنگ‌سازی به‌ویژه نصب تابلوهایی با پیام‌های حراست از منابع طبیعی در اطراف نهالستان و در معرض دید عموم مردم صورت گیرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی