تاریخ انتشار:۱۲:۲۳ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون و ۱۷۰هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی این استان در مرداد ماه انجام شد که این میزان ۳۸ درصد فراتر از تعهد این استان بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، رضا بهنام پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با انجام این میزان جوجه ریزی بیش از۲ هزار و ۲۰۰ تن گوشت سفید وارد بازار مصرف می شود و هم اکنون هیچ مشکلی برای تأمین مرغ در این استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جوجه ریزی در ۴۵ واحد مرغداری گوشتی این استان انجام شده، تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده هیچ گونه کمبود و محدودیت در توزیع مواد پروتئینی در این استان وجود نخواهد داشت.

بهنام پور اظهار کرد: ۱۵۵ واحد تولیدی مرغ در مناطق مختلف استان وجود دارد که ۸۸ درصد آن فعال است.

وی گفت: ۲۵ واحد مرغداری کهگیلویه و بویراحمد بنا به دلایل مختلف از جمله نبود نقدینگی و بدهکاری به بانک ها غیرفعال هستند که ۱۵ واحد آن قابل احیاء شدن دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ واحد به دلیل قرار گرفتن در حاشیه شهرها و مشکلات بهداشتی و زیست محیطی قابل فعال شدن نیستند.

بهنام پور ادامه داد: این تعداد مرغداری های غیر فعال ظرفیت ۳۰۰ هزار قطعه در هر دوره پرورش را دارد.

وی افزود: پیگیری در زمینه فعال نمودن واحدهای راکد مرغداری این استان که قابلیت احیاء را دارند در دستور کار این معاونت است.

سبقت جوجه‌ریزی در کهگیلویه و بویراحمد ۳۸ درصد فراتراز تعهد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مرداد امسال بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار قطعه جوجه ریزی در این استان انجام شد در حالی که میزان تعهد جوجه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۸۵۰ هزار قطعه بوده است.

بهنام پور ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در مرداد امسال ۳۸ درصد بیشتر از تعهد خود در زمینه جوجه ریزی رشد داشته است.

وی افزود: مصرف گوشت مرغ گرم آماده طبخ شهروندان استان روزانه ۵۸ تن است و با برنامه علمی و جهادی به مرز خودکفایی رسیدیم و در ماه‌های آینده بیش از میزان نیاز استان تولید داریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در زمینه تامین مرغ در استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده این استان از یک استان مصرفی و وابسته به یک استان خودکفا و صادرکننده در تولید و تأمین مرغ تبدیل می‌شود.

بهنام پور ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج میلیون و ۳۳ هزارو ۶۶۰ قطعه جوجه ریزی در مرغداری های این استان انجام شده که در این زمینه بیش از ۹ هزارو ۵۰۰ تن مرغ تولید شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی