تاریخ انتشار:۱۱:۲۴ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشینه دمای هوای مناطق گرمسیری و سردسیری استان طی پنج روز آینده در استان سه تا چهار درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا، ولی بهره مند افزود: بیشینه دمای ایستگاه های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد طی شبانه روز گذشته در سی سخت ۳۱،مارگون ۳۳.۹،یاسوج ۳۴،دهدشت ۴۱.۶، دوگنبدان ۴۱.۶، لنده ۴۱.۶،باشت ۴۱.۷،امامزاده جعفر ۴۲.۲ و لنده ۴۳.۳ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی تاکید کرد: حداقل دمای هوای بامداد امروز شنبه بیست و چهارم شهریور در شهریاسوج ۱۴.۸،مارگون ۱۶.۷،سی سخت ۱۷.۴،دهدشت ۱۹.۸،لیکک ۱۹.۸،امامزاده جعفر ۲۱.۴،دوگنبدان ۲۲،باشت ۲۲.۵ و لنده ۲۵.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار رقیق از پدیده های هواشناسی استان در چند روز آینده است‌.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت ایران یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

کهگیلویه وبویراحمد از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با اصفهان همسایه است.

این استان سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته‌است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی