تاریخ انتشار:۱۷:۳۳ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: رئیس اداره امور آب گچساران گفت: سه هزار میلیارد ریال از سال گذشته تاکنون برای تکمیل طرح های آبی این شهرستان هزینه شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید معصوم افضلی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان اعتبارات برای تکمیل طرح های آبرسانی شهرستان شامل طرح تامین و انتقال آب امامزاده جعفر و خان احمد، لیشتر، بهسازی و توسعه بند انحرافی و کانال آبیاری رودبال، طرح آبرسانی باشت، دشت مور، ساماندهی رودخانه های باشت و دیل و طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک و آبرزی هزینه شد.

وی ابراز کرد: یکهزار و ۹۵۰ میلیارد ریال در یک سال گذشته برای اجرای طرح آبرسانی به دشت های خان احمد و امامزاده جعفر این شهرستان هزینه شد.

افضلی افزود: هم اینک فاز دوم طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر و خان احمد علی آباد به مساحت سه هزارو ۲۰۰ هکتار در دست اجراست.

وی بیان کرد: بهره برداری از فاز اول طرح آبرسانی ماهور باشت _امامزاده جعفر به میزان سه هزارو ۵۰۰ هکتار با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۵ آغاز شد.

افضلی تصریح کرد: عملیات اجرایی آبرسانی به دشت خان احمد فاز ۲ در سال‌های ۹۶و ۹۷ با اعتباری بیش از ۹۰۰میلیارد ریال از سوی پیمانکار آغاز شده و هم اکنون در حال اجراست.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح کشاورزی بیش از یکهزارو ۵۵۰ نفر به طور مستقیم به اشتغال مشغول خواهند شد، افزود: فاز دوم طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر و خان احمد علی آباد هم اکنون با پیشرفت ۷۶ درصد در حال اجراست.

افضلی بیان کرد: عمده کارهای باقیمانده این طرح شامل تهیه، خرید و نصب تجهیزات مکانیکی و الکتریکال ( الکتروموتور پمپ ها، تابلوها و ترانسفورماتور های برق ، شیرآلات پروانه ای وکنترل فشار ،اتصالات و تبدیل ها )و خرید و اجرای خط انتقال آب لوله فلزی به قطر یکهزار و ۲۰۰ میلیمتر رانش ایستگاه پمپاژ اصلی کنار رودخانه زهره بطول پنج کیلومتر و تامین برق حداقل ۹مگاوات است.

وی ادامه داد: تعمیرات ایستگاه پمپاژ طرح تامین آب اراضی امامزاده جعفر، ماهور باشت فاز یک با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و اعتبار ۴۹میلیارد ریال انجام و برای تکمیل و ادامه تعمیرات الکترو موتورپمپ ها و بهره برداری ایستگاه پمپاژ پاکوه بیش‌ از۵۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

افضلی اظهار کرد: طرح آبرسانی به دشت لیشتر با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرح های در دست اجرا در این شهرستان است و پیمانکاران این طرح با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد در حال اجرای ابنیه، محوطه‌ سازی ایستگاه‌های پمپاژ و اورهال ایستگاه های پمپاژ ۱، ۳،۲و ۴ شبکه اصلی دشت لیشتر با اعتباری بیش از ۲۰۰میلیارد ریال می باشند.

وی ادامه داد: پیمانکار نصب دوربین های مدار بسته ایستگاه ها با بیش از ۶۵میلیارد مشخص شده که بزودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: طرح آبرسانی دشت مور با ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی، بازنگری مجدد گردید و پیمانکار اجرایی بخشی از این طرح
با اعتباری بیش از ۲۸۰میلیارد مشخص و فعالیت اجرایی آن آغاز شده است.

وی تصریح کرد: همچنین عملیات اجرایی ساخت سوله ایستگاه پمپاژ اصلی کنار رودخانه زهره مربوط به طرح آبرسانی خان احمد ها فاز ۲ در حال تکمیل شدن و فعال است.

افضلی ادامه داد: تمام قطعات الکتریکال و مکانیکال ایستگاه پمپاژ خان احمد هم اکنون خریداری و نصب شده و استارت آزمایشی آن به زودی بعد از تامین برق مورد نیاز انجام خواهد شد.

افضلی اظهار کرد: طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک به مساحت ۲۵۰ هکتار تکمیل شده انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی با اجرای خطوط فرعی درجه۳و۴ شاهد بهره برداری کامل از این طرح آبی باشیم.

وی ادامه داد: خط انتقال اصلی تامین آب اراضی کشاورزی آبرزی به طول پنج و هفت دهم کیلومتر با قطر۸۰۰ میلیمتر با اعتباری بیش از ۳۵۰میلیارد ریال تکمیل و تنها حدود ۷۰ متر از کیسینگ عبور از جاده مواصلاتی گچساران _بهبهان باقیمانده که شرکت آب منطقه‌ای با انعقاد قراردادی بیش از ۱۰۰میلیارد ریال با پیمانکاران بومی نسبت به تولید و تهیه لوله های انتقال فرعی ۲ اقدام و لوله‌ های تولید شده را در سدکوثر دپو نموده که بزودی بعداز تامین اعتبار و انجام فرآیند تهیه نقشه ها نسبت به فراخون برگزاری مناقصه برای اجرای خط فرعی ۲ اقدام خواهد شد.

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: برای راه اندازی مجدد طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک و آبرزی در سال گذشته چهار پیمانکار در زمینه های مختلف از جمله تهیه و تولید خطوط انتقال درجه ۲، تهیه و خرید اتصالات و قطعات پلی اتیلن و فلزی و شیرآلات تهیه و خرید اتصالات فلزی انتخاب شد که این طرح به مساحت یکهزار هکتار و اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال فعالیت داشته اند که زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر را فراهم نمایند.

افضلی بیان کرد: طرح آبرسانی نازمکان ها بیش از ۹۹درصد پیشرفت دارد این طرح بیش از ۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی منطقه روستاهای رودبال ،سید جمال الدین، نازمکان ها، سرتیره و گبرستان را تامین آب می‌کند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته۲ پیمانکار اجرایی برای تکمیل کارهای باقیمانده کانال آبیاری رودبال با اعتباری بیش از ۲۸ میلیارد ریال انتخاب شد که نسبت به تکمیل کارهای باقیمانده اقدام گردید.

افضلی گفت: در این مدت همچنین مطالعات اولیه و بازدیدهای میدانی و چندین محل برای ساخت سد خاکی بر رودخانه کمبل برای تامین آب صنعت و کشاورزی منطقه ویژه اقتصادی بلیسک و اراضی لیشتر کوچک و هم چنین دره فصلی چرزو در روستای دیل جهت تامین آب اراضی روستاهای دیل ،آرو پوراژ و شامبراکان انجام شد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه‌وبویراحمد قرار دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی