تاریخ انتشار:۱۷:۲۸ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: مسئله سد معبر وانت‌های دوره‌گرد و میوه‌فروش در ورودی‌های شهر و حتی معابر و میدان‌های اصلی شهر یاسوج به مسئله‌ای لاینحل تبدیل‌شده که همچنان راهکاری برای برون از این مسئله از سوی مسئولین ارائه نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

صبح زاگرس: معضل ادامه‌دار سد معبر خودروهای دوره‌گرد میوه‌فروش به زخم روبازی برای یاسوج تبدیل‌شده که هیچ درمانی برای آن وجود ندارد؛ این خودروها امروزه حجم زیادی از خیابان‌ها ازجمله میدان‌های مهم شهر در ورودی‌ها همچون جهاد، آریو برزن و حتی میدان مقاومت را می‌گیرند و در برخی نقاط موجب ترافیک‌های شدید و گاهی تصادفات نیز می‌شوند.

چهره زشت شهر با خودرو های سد معبر کننده

باوجود سد معبر مشهود و خلق چهره زشت در مرکز استان اما ظاهراً برنامه ای مسئولان برای ساماندهی آنان به‌جایی نرسیده و همچنان این معضل این صنف به پاشنه آشیلی بدون رسیدن به مقصود تبدیل‌شده است.

بسیاری از شهروندان خواهان برخورد جدی شهرداری و پلیس با تخلف سد معبر و دردسرآفرینی برای شهروندان توسط خودروهای سیار عرضه میوه در یاسوج شده‌اند؛ مسئله که همچنان با یک سئوال روبه شده و راه حلی برای پایان دادن به آن نیست.

معضلی بی‌پایان به نام وانت‌های میوه‌فروش

 

امروزه نارضایتی مردمی درزمینهٔ مسدود کردن خیابان‌ها توسط وانت‌های میوه‌فروش به‌وضوح نمایان است و مردم دل پر خونی از دست این خودروهنای دوره گرد دارند و در این راستا، شهرداری به‌عنوان متولی شهری باید به وظیفه خود مبنی بر ساماندهی این صنف عمل کند و برای همیشه این معضل را رفع کند.

وانت های دوره گرد و مشکل ترافیک شهر

باید دانست که این مسئله یکی از اتفاقات عجیب در شهر یاسوج است،پارک های دوبیله، سوبله و حتی مسدود برخی میدان ها ،برای فروش محصولات خود که منجر به مسدود شدن خیابان‌ها توسط نیسان‌های میوه‌فروش شده که باقیمت‌های بعضاً گول زننده  نیم کیلویی بار روانی زیادی را بر مخاطب خود وارد می‌کنند.

باوجودی که حضور نیسان‌های میوه‌فروش با ارائه میوه باقیمتی پایین‌تر از مغازه‌داران قدرت خرید مردم را بالابرده، اما نباید این موضوع را دلیل خوبی برای قانون‌شکنی دانست، باید دانست که این امر نامیمون هم تصادف و هم ترافیک را به همراله دارد.

 

معضلی بی‌پایان به نام وانت‌های میوه‌فروش

 

اصلی‌ترین و مهم‌ترین مورد نقض قانون توسط میوه‌فروشان دوره‌گرد همان مسدود کردن خیابان‌ها و به وجود آوردن ترافیک در نقاطی از شهر یاسوج است که چهره خمتی به شهر داده و یاس.ج را به محلی برای جولان آنها نشان می‌دهد.

تذکراتی که راه به جایی نمی برد

هرچند که بارها توسط مراجع قضایی و پلیس تذکراتی به این خودروهای میوه‌فروش داده‌شده به‌طوری‌که در سال‌های گذشته معاون دادستان عمومی و انقلاب یاسوج از ساماندهی وانت‌بارها میوه‌فروش توسط شهرداری یاسوج به دلیل ایجاد سد معبر و مزاحمت برای شهروندان و تردد خودروها خبر داده بود، اما باز شاهد خودنمایی این وانت های میوه فروش در سطح معابر استان هستیم.

باید بدانیم که شهرداری به‌عنوان متولی امور شهری در این راستا باید مبحث ساماندهی را انجام دهد، هرچند که در برهه ای این ساماندهی صورت گرفت، اما باز مسدود کردن خیابان‌ها توسط این وانت‌بار به‌وضوح دیده می‌شود.

معضلی به پایان به نام وانت‌های میوه‌فروش؟

گفتنی است این وانت‌بارها در بلوارها و میدان‌های اصلی توقف می‌کنند و سبب مسدود شدن خیابان و ایجاد نارضایتی شهروندان شده اند، هم‌چنین این گونه پارک کردن غیرمتعارف سبب وقوع تصادف خودروها با یکدیگر و یا برخورد خودرو با عابر پیاده و بعضاً درگیری لفظی و فیزیکی شوند.

همان‌گونه که در تصاویر قابل‌مشاهده است باوجود صحبت‌ها در خصوص ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش همچنان این وانت‌ها در نقاط مختلف شهر یاسوج پراکنده هستند و این امر باعث نارضایتی شهروندان و مطالبه آنان از مسئولین برای برون رفت این مسئله شده است.

 

معضلی بی‌پایان به نام وانت‌های میوه‌فروش
معضلی بی‌پایان به نام وانت‌های میوه‌فروش
معضلی بی‌پایان به نام وانت‌های میوه‌فروش
معضلی بی‌پایان به نام وانت‌های میوه‌فروش
معضلی بی‌پایان به نام وانت‌های میوه‌فروش
معضلی بی‌پایان به نام وانت‌های میوه‌فروش
معضلی بی‌پایان به نام وانت‌های میوه‌فروش
معضلی بی‌پایان به نام وانت‌های میوه‌فروش
معضلی بی‌پایان به نام وانت‌های میوه‌فروش
 
برچسب ها: سد معبر
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
آخرین اخبار