کد خبر: ۲۶۷۷۹
تاریخ انتشار:۱۷:۲۳ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: با وجود گذشت ۲۱ روز از انتصاب وزیر ارشاد هنوز گزینه نهایی معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه مشخص نشده و این در حالی است که پدرام پاک آیین به عنوان گزینه احتمالی این معاونت مطرح می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

تابناک: هنوز پس‌لرزه‌های تغییر و تحول در سکان وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی به معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه نرسیده است؛ به ‌طوری‌که ترکیب نهایی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به عنوان یکی از  معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم مشخص نشده است.

معاون مطبوعاتی از حساس‌ترین معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که کار حمایت و نظارت مطبوعات به عهده این معاونت است. 

گزینه‌های مطرح معاون مطبوعاتی ارشاد مشخص شد

از زمان انتصاب حکم وزیر ارشاد در دولت چهارهم گزینه‌های متعددی برای سکان‌داری معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد مطرح شد که از جمله این گزینه‌ها می‌توان به محمدعلی وکیلی، محمدرضا نوروز پور و پدرام پاک آیین اشاره کرد.

البته در این میان و بر اساس گفت‌‌وشنودها به خصوص در میان اصحاب رسانه و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پدرام پاک آیبن به عنوان گزینه نهایی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح است.

از سابقه‌های وی می‌توان به  مدیر کلی مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دو دوره نمایندگی مدیران مسئول رسانه ها در هیأت نظارت بر مطبوعات اشاره کرد.

پدرام پاک آیین در سال ۹۹  با کسب آرای  ۱۴۱۳ مدیر رسانه از مجموع ۱۸۶۸ رأی دهنده،   عنوان نماینده منتخب رسانه ها برای حضور در هیات نظارت بر مطبوعات را به خود اختصاص داد.

چه کسی معاون مطبوعاتی ارشاد می‌شود؟/ شانس پدرام پاک آیین بالاست 

او همچنین در سال ۱۴۰۱ حائز اکثریت مطلق آرا و به عنوان نماینده مدیران مسئول در نوزدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.

پاک آیین پیش از این با حکم علی لاریجانی ، مدیر کل  فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی و با حکم آیت الله هاشمی شاهرودی، مدیر کل ارتباطات و اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.از دیگر سوابق وی می توان به عضویت در شورای سردبیری روزنامه جام جم ، مؤسس و مدیرمسئول خبرگزاری «میزان»،  مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نایب رییس انجمن قلم ایران، مدرس دانشکده خبر، مدیر مسئول و سردبیر «کتاب هفته» و‌ موسس و مدیرمسئول خبرگزاری کتاب  اشاره کرد.

چه کسی معاون مطبوعاتی ارشاد می‌شود؟/ پاک‌آیین، وکیلی و نوروزپور گزینه‌های نهایی

«محمدعلی وکیلی» دیگر نامزد معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز 59 ساله و اهل یاسوج است. او به لحاظ گرایش سیاسی اصلاح طلب بوده و سابقه نمایندگی مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دارد. وکیلی صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه ابتکار است.

محمدرضا نوروزپور نیز 52 ساله و دارای دکترای روابط بین الملل است. از او به عنوان روزنامه نگار، مترجم و مدرس؛ آثار و تالیفاتی نظیر «نرم خبر و سخت خبر، روزنامه نگاری پیشرفته» ، «حمله به عراق، آنچه رسانه‌ها به شما نگفتند»، «101نکته ضروری برای یادگیری انگلیسی»، «رؤیای چینی؛ پیرامون ساخت جامعه‌ای انسانی با آینده‌ای مشترک»، «کیسینجر مذاکره‌گر» ، «قدرت نرم چینی» ، «جنگ قابل اجتناب» منتشر شده است.

چه کسی معاون مطبوعاتی ارشاد می‌شود؟/ پاک‌آیین، وکیلی و نوروزپور گزینه‌های نهایی

نوروزپور که یکی از گزینه های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت پزشکیان است، در سوابقش، مسئولیت هایی نظیر مدیرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی، دبیری شورای اطلاع رسانی دولت، عضویت در شورای سردبیری خبرگزاری خبرآنلاین به چشم می خورد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی