کد خبر: ۲۶۷۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۱:۱۸ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: شهرستان محروم از توسعه کهگیلویه برای نجات از وضع موجود نیازمند تدبیر دولت برای ارتقا به فرمانداری ویژه است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
عصر دنا؛ شهرستان کهگیلویه با قدمت بیش از نیم قرن سابقه تأسیس یکی از شهرستان‌های بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 
گستردگی حوزه جغرافیایی این شهرستان و پراکندگی بخش‌ها باعث شده به رغم ظرفیت‌ها و پتانسل در زمینه‌های گوناگون اما از توسعه باز مانده و آنطور که شایسته است به حق خود نرسیده است.
 
با وجود رودخانه‌های پرآبی که از شهرستان سرازیر می‌شود و استان‌های دیگر را آباد می‌کند اما دشت‌های دهدشت تشنه تدبیرند و تاکنون حقابه سدهایی که از آبهای خروشان این دیار به بهره‌برداری رسیده است اخذ نشده است.
 
پروژه‌های متعددی در کهگیلویه زخم خورده و نیمه تمام مانده است که طی ادوار مختلف و با تغییرات مدیریتی و سیاسی همچنان در شعار هر مسئولی تکرار می‌شوند اما هیچ کدام به مرحله تکمیل و بهره‌برداری نرسیده است تا جایی که پروژه‌ای با دو تا سه دهه کلنگ‌زنی هم در بین آنها دیده می‌شود.
 
مشکلات عدیده کهگیلویه مردم را رنجور و ناامید از توسعه کرده است ارتقا به فرمانداری ویژه به عنوان یک مطالبه مهم تنها راه نجات کهگیلویه است. مردم انتظار دارند به منظور ارائه خدمات مناسب و نیز عدم تمرکز اداری و همچنین در راستای بستر سازی عملی برای توسعه در آمایش شهرستانی و نیز محرومیت زدایی و توزیع عادلانه منابع و بودجه شهرستان به فرمانداری ویژه ارتقا پیدا کند.
 
با توجه به تصویب نامه در خصوص دایر نمودن فرمانداری ویژه در شهرستان‌ها مبنای شاخص‌های ایجاد فرمانداری ویژه مؤلفه‌هایی همچون جمعیت شهرستان، جمعیت مرکز شهرستان، فاصله از مرکز استان وسعت شهرستان، سابقه داشتن فرمانداری است که همگی شاخص‌های کمی محسوب می‌شوند که کهگیلویه این شرایط را دارد.
 
در سال 1386 برابر مصوبات هیئت وزیران به شماره‌های ٧٢٧5٩ ت ٣٧٩54 ه مورخ 9/5/1386 و ٨4544 ت ٣٧٩54 مورخ 28/5/1386 مقرر شد؛ در شهرهایی که شرایط ذیل دارند فرمانداری ویژه تشکیل شود:
 
الف: جمعیت شهرستان حداقل 250هزار نفر
ب: جمعیت مرکز شهرستان حداقل ١٢5 هزار نفر
ج: فاصله شهرستان از مرکز استان ١٢5 کیلومتر
د: سابقه فرمانداری حداقل 5 سال
هـ : مساحت ١ هزار کیلومتر مربع
 
شهرستان کهگیلویه 23 دی ماه 1337 از بهبهان جدا و مستقل گردید(بیش از 60 سال سابقه) بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 جمعیت شهرستان 131 هزار و 351 نفر اعلام شد که 82 هزار و 168 نفر در بخش مرکزی است.
 
تراکم جمعیت 47 نفر بر کیلومتر مربع و مساحت شهرستان 2هزار و 805 کیلومتر مربع است دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه تا یاسوج مرکز استان 133 کیلومتر است.
 
 
 
 
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کهگیلویه مظلوم وغارت شده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
موحد تنها کسی بود که مانع ایجاد اول سد کلات ودوم سد آبریز شد مستندات و صدای ایشان موجود هستش که در جلسه اداری شهرستان کهگیلویه وبا حظور وزیر نیرو و استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد مخالفت خود را با احداث سد آبریز اعلان کردن مادر تمام مشکلات امروزه شهرستان کهگیلویه حظور این شخص ناکارآمد در بیست و شش سال سیاه نمایندگی ایشون بوده وتازمانی که موحد وفکر موحد در فضای سیاسی کهگیلویه مظلوم وغارت شده موجود باشد مردم کهگیلویه در همین فقر وفلاکت وبدبختی وعقب ماندگی خواهند ماند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
کهگیلویه هیچ یک از شرایط فرمانداری ویژه را ندارد
اولین شرط جمعیت مرکز شهرستان حداقل ۱۵۰هزار نفر که طبق آمار ۹۵جمعیت شهر دهدشت ۵۷هزار نفره
کهگیلویه مظلوم وغارت شده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
تا زمانی که موحد وفکر موحد در فضای سیاسی این شهرستان غارت شده موجود باشه مطما باشید مردم کهگیلویه در همین فقر وبدبختی وعقب ماندگی خواهند ماند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی