کد خبر: ۲۶۷۳۷
تاریخ انتشار:۱۱:۲۹ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: دومین روز جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد با اکران ۲۸ فیلم کوتاه و بلند و استقبال چشمگیر و بی‌نظیر مردم این شهر از جشنواره فیلم آسمان همراه بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: دومین روز جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد نسبت به روز نخست آن با برنامه های متنوع‌تر و نمایش و اکران فیلم های کوتاه و بلند بیشتر همراه بود و برگزاری چند کارگاه آموزشی با حضور اساتید برجسته حوزه فیلم‌سازی و فیلمنامه نویسی بر بعد علمی و حرفه این این جشنواره افزوده بود.

حضور مردم بویژه در میدان مه‌نگوران مهاباد که به صورت سینمای روباز است، به اندازه ای بود که علاوه بر پُرشدن تمام صندلی ها، شمار زیادی از خانواده‌ها به صورت ایستاده فیلم ها را تماشا می کردند.

 

دبیر نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد گفت: در حالی که حدود سه دهه این شهر بدون سینما است اما استقبال مهابادی‌ها از جشنواره فیلم آسمان بی‌نظیر بود.

ابراهیم سعیدی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد از روز گذشته فعالیت خود را در این شهر آغاز کرده و در این مدت چندین فیلم کوتاه و بلند هم در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم در میدان مه‌نگوران مهاباد به نمایش گذاشته شد.

 
 

وی اضافه کرد: نمایش فیلم ها با مشارکت گسترده مردم این شهر روبرو بود و این در حالی است که مهاباد حدود سه دهه است سینما ندارد و ما در این جشنواره با نمایش فیلم در فضای باز، مشکل نبود سینما را رفع کردیم.

دبیر نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد گفت: با توجه به نوع متفاوت این جشنواره که فیلم در فضای باز و در میان مردم پخش می شود و با استقبال دوستداران فیلم روبرو بود می تواند اتفاق بسیار خوبی است و نتایج آن در آینده مشخص خواهد شد.

وی اظهار کرد:این جشنواره در سه بخش و به صورت رقابتی و با حضور داوران برجسته در هر بخش به صورت مستقل از روز گذشته آغاز شده است و این جشنواره تا روز چهارشنبه ۲۱ شهریور همزمان با روز ملی سینما در ایران تداوم خواهد داشت و در آیین اختتامیه برگزیدگان این جشنواره معرفی می شود.

نمایش ۲۸ فیلم کوتاه و بلند

در دومین روز جشنواره فیلم، فیلم نامه و عکس آسمان مهاباد در چهار بخش نمایش فیلم های کوتاه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داشت و در بخش نخست فیلم های هبوط، خوشه های خشم، همه می خواهند به بهار برسند، کژدم و کین‌آختن به نمایش درآمد.

در بخش دوم نیز فیلم های خیال دلنگیز شکوفه های بهاری، په‌ژار، زندگی در آرشیو، ایلی‌ها، نمک فروش و از دور زیباست به نمایش گذاشته شد و در بخش سوم هم فیلم های یک ساعت مانده، هفت سمفونی زاگرس، مغزهای طراح، اثر انگشت، نوازندگان و سازی ویلان اکران شد.

 

در بخش پایانی و چهارم نیز فیلم های آخرین چهره، حبیب الله، محرم، اوین، هوموفیوج و دارو دسته دارابی‌ها به نمایش گذاشته شد و در میدان مه‌نگوران هم مردم به تماشای چهار فیلم کوتاه و یک فیلم سینمایی بلند نشستند.

برگزاری سه کارگاه فیلمنامه نویسی در حوضخانه رستم‌بیگ

در حوضخانه رستم‌بیگ علاوه بر نمایشگاه عکس سه کارگاه فیلمنامه نویسی و آشنایی با سینما برگزار شد که کارگاه نخست به آشنایی کودکان با سینما اختصاص داده شده که به علت گرمای هوا و آفتابی بودن مکان به سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل شد.

۲ کارگاه آموزشی نیز با حضور اساتید حوزه فیلم و فیلمنامه نویسی استاد احمد الستی و محمد گذرآبادی برگزار شد.

برگزاری تور گردشگری به غار سهولان

تعدادی از شرکت کنندگان در جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان مهاباد در تور گردشگری به غار سهولان مهاباد شرکت کردند و از این جاذبه گردشگری دیدن کردند.

غار آبی سهولان در مهاباد به عنوان دومین غار آبی کشور یکی از جاذبه‌های منحصربفرد تاریخی و تفریحی استان آذربایجان غربی است که نظر هر گردشگر و بازدید کننده‌ای به عظمت و زیبایی آن جلب می‌شود.

اکران ۲۸ فیلم و استقبال بی‌نظیر مهابادی‌ها از جشنواره آسمان + فیلم

غار سَهولان در روستایی به همین نام در ۴۲ کیلومتری جنوب شرقی شهر مهاباد در مسیر جاده برهان و نزدیکی روستای «عیسی کند» میان ۲ شهرستان مهاباد و بوکان واقع شده که از سمت بوکان نیز تا سهولان ۲۵ کیلومتر فاصله دارد.

غار آبی تاریخی سهولان از دیدنی‌ترین غارهای کشور است که هر ساله گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری برای دیدن این مکان زیبا به این منطقه سفر کرده و از جاذبه‌های شگفت انگیز غار بازدید می‌کنند.

به گزارش ایرنا، برگزاری نخستین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد و موسسه «لاوان فیلم مکریان» و با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انیمیشن و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی پشتیبانی می‌شود.

جشنواره «آسمان» با محوریت زیست بوم زاگرس پذیرای آثار هنرمندان استان‌های پهنه زاگرس شد و نخستین دوره این جشنواره به شکل منطقه‌ای و با حضور آثار هنرمندان ۱۱ استان واقع در جوار فلات زاگرس در محدوده جغرافیایی غرب و شمال‌ غرب ایران، از جمله استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در شهر مهاباد در حال برگزاری است.

طبق اعلام متولیان، برگزاری این جشنواره با رویکرد هنری و گردشگری و با هدف معرفی ظرفیتهای بومی و محلی، در سه بخش «فیلم، فیلمنامه و عکس» طی روزهای ۱۸ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ همزمان با روز ملی سینما به صورت روباز خواهد شد.

در بخش فیلمنامه در مجموع ۲۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که هیات داوران ۴۶ اثر را برای حضور در بخش مسابقه انتخاب و در بخش فیلم نیز ۳۰۰ اثر از ۱۱ استان کشور ارسال شده که هیات داوران ۶۰ فیلم کوتاه در چهار حوزه داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی را برگزیده اند.

در بخش عکس نیز ۸۰۰ اثر از ۱۶۶ عکاس به دبیرخانه ارسال شد که هیات داوران ۶۷ اثر از ۴۲ عکاس را برای بخش مسابقه جشنواره انتخاب کردند.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی