کد خبر: ۲۶۷۲۳
تاریخ انتشار:۲۲:۵۱ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: جوان‌بخت، مطالعه گزارش عملکرد استان‌ها توسط اعضای کمیته تخصصی کارگروه سازگاری با کم‌آبی را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید میزان اثرگذاری مصوبات را مورد بررسی قرار دهیم تا درصورت نیاز به روزرسانی و تغییر برنامه‌ها محقق شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
عصر ایران: معاون وزیر نیرو با اشاره به پیش‌بینی‌پذیر بودن وضعیت همه مناطق و دشت‌ها با استفاده از مدل‌های موجود گفت: در اصفهان برای مدیریت منابع و مصارف آب و حل مشکلات آبی استان مدل‌سازی انجام شده تا بتواند بر کاهش یا بهبود نرخ فرونشست در این استان تأثیر بگذارد.
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمد جوان‌بخت - معاون وزیر نیرو در یکصد و هفتمین نشست کارگروه سازگاری با کم‌آبی که به میزبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد، اظهار کرد: موضوع فرونشست به گفتمان رایج سال‌های اخیر تبدیل شده است، چرا که اثرات آن در نقاط مختلف کشور مشاهده می‌شود که به عنوان یک تهدید و اختلال تمدنی می‌تواند خطرساز باشد.
 
وی افزود: روشن است که یکی از دلایل محرز فرونشست، برداشت بی‌رویه از آب زیرزمینی است و حتی در مناطقی که آب سطحی افراطی برداشت می‌شود، نیز اثر خودش را دارد.
 
 
 
 
جوان‌بخت با اشاره به پیش‌بینی‌پذیر بودن وضعیت همه مناطق و دشت‌ها با استفاده از مدل‌های موجود گفت: در اصفهان برای مدیریت منابع و مصارف آب و حل مشکلات آبی استان مدل‌سازی انجام شده که موضوع فرونشست زمین نیز یکی از محورهای مورد توجه این مدل بوده است تا بتواند بر کاهش یا بهبود نرخ فرونشست تأثیر بگذارد.
 
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه باید برای تطبیق شرایط موجود با شرایط کم آبی، تصمیم‌گیری شود، ادامه داد: موضوع اصلی کارگروه سازگاری با کم‌آبی این است که گزارش اجرای برنامه‌های مصوب استانی در این جلسه ارائه شود و کمیته تخصصی نیز در این خصوص ارزیابی و تصمیم خود را اعلام کند که آیا مصوبات اجرا و به تحقق اهداف منجر شده یا برنامه‌ها خوب اجرا نشده و یا مصوبات جوابگوی شرایط موجود نبوده و باید تغییراتی صورت گیرد.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب گفت: در دیداری که با وزیر نیرو داشتم یکی از درخواست‌های بنده از ایشان این بود که کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی فعال‌تر شود تا اجرای مصوبات با نظارت وزرای عضو کمیته به طور جدی‌تر دنبال شود.
 
جوان‌بخت، مطالعه گزارش عملکرد استان‌ها توسط اعضای کمیته تخصصی کارگروه سازگاری با کم‌آبی را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید میزان اثرگذاری مصوبات را مورد بررسی قرار دهیم تا درصورت نیاز به روزرسانی و تغییر برنامه‌ها محقق شود.
 
وی خاطرنشان کرد: چنانچه بتوانیم در زمینه موضوع برداشت و مصارف آب و بارگذاری بر روی منابع براساس مصوبات کارگروه، قدمی برداریم شاید بتوان انتظار داشت که در زمینه فرونشست نیز اتفاق مثبتی رخ دهد و نرخ آن را در کشور بهبود بخشد.
 
 
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی