کد خبر: ۲۶۷۰۶
تاریخ انتشار:۲۱:۵۶ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور گفت: سال گذشته بیش از ۵۴۰۰ میلیارد تومان به ۲۶۷ هزار نفر نیازمند ایرانی تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه پرداخت شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

تسنیم: از فریدونکنار، علی عاشوری مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور در چهارمین همایش استانی قرض نیکو واقع در مجتمع فرهنگی شهید رجایی فریدونکنار با بیان اینکه بخشی از کمیته امداد کمک بلاعوضی است که  در حوزه‌های نیازمندی مددجویان تامین می‌شود، اظهار داشت: بخش دیگر خدمات وام یا تسهیلات بر عهده قرض‌الحسنه است که در کل کشور از سوی  مراکز امداد ولایت ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت وام به نوعی قدمت بیش از 40 ساله در کنار خدمات بلاعوض کمیته امداد دارد، افزود: از همان سال‌ها دغدغه قرض‌الحسنه به همراه خدمات کمیته امداد وجود داشت که به شکل درون سازمانی انجام می‌شد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور مجوز این صندوق را از سال 94 عنوان کرد و گفت: در نیمه دوم سال 96 فعالیت رسمی این صندوق شروع شد و امروزه بزرگ‌ترین مجموعه قرض‌الحسنه به لحاظ تعداد شعبه، میزان سرمایه و تعداد مشتری در کشور است؛ مازندران رکورددار در جذب سپرده ماندگار طی چند ساله بوده و در کشور به خوبی موفق عمل کرده است.

عاشوری با تاکید بر اینکه مجموعه نیازمندی نیازمندان بدون شرایطی که در بانک‌ها و موسسات وجود دارد از سوی قرض‌الحسنه تامین و تسهیلات پرداخت انجام می‌شود، بیان کرد: صندوق به سرعت و با تکریم و حفظ آبروی مددجویان وام را پرداخت می‌‌کند که البته در حوزه کارگشایی مسکن و اشتغال نگاه اصلی صندوق ارایه تسهیلات است و بخش مهم صندوق به این حوزه بر می‌شود.

وی با اعلام اینکه پرداخت بیش از 23 هزار میلیارد تومان تسهیلات طی 7 سال به بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر ارائه شد، مطرح کرد: تسهیلات سال گذشته بیش از 5400 میلیارد تومان به 267 هزار نفر بوده که بخش اعظم برای مازندران بوده است.

این مسئول با بیان اینکه رصد معوقات وام زیر یک درصد است که به لحاظ قواعد نظام کشور ویژه اجرایی می‌شود، گفت: در مازندران موضوعی که وجود دارد اهتمام بر این موضوع قرض‌الحسنه با فعالیت و نگاه خیرین است که سال گذشته 171 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند در حالی که بودجه پرداختی مرکز 150 میلیارد تومان بوده است و مابقی از سوی خیرین پرداخت شد.

عاشوری ادامه داد: سال گذشته 9600 نفر مازندرانی از تسهیلات بهره‌مند شدند و طی 5 ماهه امسال بیش از 97 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و ادامه آن رکورد سال گذشته را خواهد شکست.

وی تاسیس کانون حامیان قرض الحسنه بسیار مهم بیان و عنوان کرد: با این نگاه، انقلابی در کشور ایجاد می‌شود  که قرار است برای اولین بار در مازندران راه‌اندازی شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
آخرین اخبار