کد خبر: ۲۶۵۹۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۳۷ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به عدم پرداخت حقوق آبداران از ابتدای سال تاکنون گفته است که اگر آبداران تلاش کنند ۳۰میلیارد تومان بدهی در دست مشترکان را جمع‌آوری کنند قول می‌دهیم حقوق و معوقات آنها را تا سر حد امکان پرداخت کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،  حقوق معوق ۶ماهه آبداران روز گذشته به عنوان یک مطالبه مهم از تریبون نماز جمعه دهدشت مطرح شد.

امام جمعه دهدشت با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی و پرداخت نشدن حقوق آبداران از ابتدای سال تاکنون اختلافات درون سازمانی را عامل ضربه زدن به آبداران دانست به مسئولان مربوطه پیشنهاد یک ماه بدون حقوق بگذرانند تا متوجه سختی مشکلات معیشتی این قشر شوند.

انعکاس خبر آبداران بی‌نان که به مشکلات آبداران پرداخته بود واکنش آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد را در پی داشت.

در حالی که جدال بر سر انتخاب پیمانکار باعث تعویق حقوق آبداران شده و آب و فاضلاب تاکنون نتوانسته از پس حل تنش‌های موجود بربیاید حالا در خصوص مطالبه عدم پرداخت مطالبه آبداران آورده است: 

ضمن قدردانی از حساسیت ائمه جمعه به خواسته‌های عمومی، باید عرض کنیم حقوق آبداران تا انتهای سال قبل پرداخت شده است و اگر احدی از این نیروها مطالبه‌ای از سال گذشته دارد، مرتبط با عملکرد کاری‌اش است.

مدیرعامل فعلی شرکت، حدود یکسال و اندی پیش مدیریت آبفا استان را با بدهی معوق ۶۵۴ میلیارد تومانی بر عهده گرفت و این درحالیست که قریب به ۱۲۰ میلیارد تومان از این بدهی مرتبط با حقوق معوق کارگران آبفا بود، با تلاش هایی که صورت گرفت، بیشتر از همه شرکت‌های کشور و بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان از این بدهی در بخش های عمرانی و جاری تسویه شد.

در خصوص آبداران و حساسیت مدیریت ارشد آبفا استان به مطالباتشان همین قدر اشاره کنیم که قریب به پنج جلسه در شرکت‌ مهندسی آب و فاضلاب کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

طبق قانون، سازمان برنامه و بودجه استان مکلف به پرداخت بدهی عمرانی بخشی آبفای روستایی سابق در قالب تعمیرات و نگهداری(شامل تعمیرات و نگهداری، آبرسانی سیار، کلرزنی و گندزایی آب و حقوق ابداران و...)که اتفاقاً حقوق آبداران نیز در این بخش است. (نکته اینکه پرداخت حقوق آبداران طبق همین قانون از محل جاری شرکت منع قانونی دارد.) اما این همه بسته خدمتی تنها 20 میلیارد تومان اعتبار تخصیص می گیرد در حالیکه فقط قرارداد نیروهای ما در قالب آبداران 60 میلیارد تومان است!

جهت اطلاع ائمه محترم جمعه و افکار عمومی، در همین هفته اخیر نیز جلسه ای با سازمان‌ بازرسی در این خصوص برگزار تا به نحوی برای حل مشکل این عزیزان کمک شود. و البته بارها مدیرعامل آبفا قول داده که اگر آبداران تلاش بیشتری بکنند و قریب به ۳۰ میلیارد تومان بدهی آبفا در دست مردم و مشترکان را جمع آوری کنند ، قول می‌دهم با وجود همه موانعی که هست حقوق و معوقات آنها را تا سرحد امکان پرداخت شود.

انتهای خبر

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
کارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
آبداران نه پول مصرفی آب را جمع می کنند و نه انشعابات غیر مجاز را جلوگیری و اعلام‌می کنند.
بعد ادعای حقوق هم دارند
آبفا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
سازمان برنامه فقط حرف دروغ می گوید و پولی نمی دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
سازمان برنامه و بودجه باید پول آبداران را پرداخت کنند
آبدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
نقش سازمان برنامه و بودجه چیست غیر از دروغ به آبداران
ناشناس
|
France
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
ازخودم نزدیک به ۴میلیون پول حریمه خرابی کنتورگرفتن درآمدادارات آب خیلی زیاده بودجه دولتی هم دارند بقول محلی خودمون یاکیل کمه یاکیدال دزه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.