کد خبر: ۲۶۵۹۰
تاریخ انتشار:۱۰:۱۷ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: کیش، جزیره زیبا و محبوب خلیج فارس، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران داخلی و خارجی است. این جزیره با سواحل شنی سفید، آب‌های نیلگون، امکانات تفریحی متنوع و مراکز خرید مدرن، سالانه میزبان هزاران گردشگر از سراسر ایران است. دسترسی آسان به کیش از طریق پرواز‌های متعدد از شهر‌های مختلف ایران، یکی از دلایل اصلی محبوبیت این جزیره است. در این مقاله، به معرفی شهر‌هایی که به کیش پرواز دارند، می‌پردازیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

کیش، جزیره زیبا و محبوب خلیج فارس، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران داخلی و خارجی است. این جزیره با سواحل شنی سفید، آب‌های نیلگون، امکانات تفریحی متنوع و مراکز خرید مدرن، سالانه میزبان هزاران گردشگر از سراسر ایران است. دسترسی آسان به کیش از طریق پروازهای متعدد از شهرهای مختلف ایران، یکی از دلایل اصلی محبوبیت این جزیره است. در این مقاله، به معرفی شهرهایی که به کیش پرواز دارند، می‌پردازیم.

شهرهایی که به کیش پرواز دارند

پروازهای کیش از چه شهرهایی هستند؟

کیش از چندین شهر مختلف دسترسی همیشگی دارد. همچنین به علت گردشگر پذیر بودن این جزیره در برخی مواقع سال، پروازهای فصلی از چند شهر دیگر هم به این جزیره انجام می‌شود. پروازهای کیش از شهرهای زیر است.

پرواز تهران به کیش

بیشترین میزان فروش بلیط هواپیما کیش، از تهران است. این شهر با داشتن دو فرودگاه مجهز و فاصله بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر، در همه روزهای سال، به کیش پرواز دارد. پروازهای کیش بیشتر از فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود اما از سال ۱۳۹۸ به علت درخواست بالای سفر به کیش، فرودگاه امام خمینی(ره) که بیشتر مقاصد خارجی را پشتیبانی می‌کند، اقدام به انجام پرواز داخلی به کیش کرد.

پرواز از اصفهان به کیش

بلیط اصفهان کیش، دومین مسیر و پرواز پر‌طرفدار برای گردشگران محسوب می‌شود. ساکنان شهر گنبدهای فیروزه‌ای، برای دیدن این جزیره و تجربه تفریحات کیش در همه فصل‌های سال به این جزیره سفر می‌کنند. سفر به کیش از اصفهان از طریق فرودگاه شهید بهشتی و همه روزه انجام می‌شود.

شهرهایی که به کیش پرواز دارند

پرواز از مشهد به کیش

یکی دیگر از مسیرهای پر تردد کشور، سفر از مشهد به کیش است. فاصله مشهد تا کیش یکی از طولانی‌ترین مسیرهای کشور محسوب می‌شود. این فاصله ۱۲۰۰ کیلومتری تنها در پرواز حدود ۲ ساعت طی می‌شود که همین موضوع باعث افزایش درخواست سفر به کیش شده است. سفرهای مشهد به مقصد کیش به صورت روزانه انجام می‌شود.

پرواز از شیراز به کیش

یکی دیگر از شهرهایی که پرواز به مقصد کیش را به صورت روزانه انجام می‌دهد، شیراز است. مسیر شیراز به کیش طولانی نیست و در مدت زمان کمتر و مقرون به صرفه‌تر انجام می‌شود.

پرواز از تبریز به کیش

تبریز، دیگر شهر ایران است که چند روز در هفته به مقصد کیش سفر هوایی دارد. پروازهای تبریز کیش روزهای سه شنبه و جمعه انجام می‌شود. این شهر تا کیش مسافت زیادی داشته و به همین منظور سفر به کیش از تبریز به صورت هوایی با استقبال زیادی انجام می‌شود. مدت زمان سفر هوایی تبریز به کیش ۲ ساعت ۲۰ دقیقه است.

همچنین بخوانید: بهترین ایرلاین برای پرواز استانبول

پرواز از رشت به کیش

رشت که خود یک جاذبه گردشگری برای بیشتر مردم کشور محسوب می‌شود، یکی دیگر از شهرهایی است که به صورت مستقیم به کیش سفر دارد. رشت تنها شهری از استان گیلان است که فرودگاه دارد و همین امر باعث شده تا سفر از رشت به کیش به صورت هوایی پر‌درخواست باشد. در حال حاضر روزهای دوشنبه و پنجشنبه پرواز رشت به کیش در جریان است.

پرواز به کیش

پرواز از یزد به کیش

یزد شهر دیگری است که به صورت هفتگی به مقصد کیش پرواز دارد. پروازهای یزد کیش تنها در روزهای یکشنبه و چهارشنبه انجام می‌پذیرد. برای سفر به کیش از مبداء یزد، بهتر است از روزها قبل به فکر بلیط هواپیما باشید.

پرواز از اهواز به کیش

اهواز تا کیش ۷۶۰ کیلومتر فاصله دارد. همین موضوع باعث شده تا پرواز از این شهر به کیش محبوبیت خاصی داشته باشد. در حال حاضر روزهای سه شنبه و جمعه پرواز اهواز به کیش برقرار است.

پرواز از بندرعباس به کیش

شاید تصور شود که بیشتر افرادی که در بندرعباس زندگی می‌کنند، از طریق دریا به کیش سفر کنند. اما وجود پرواز از بندرعباس به کیش به صورت همه روزه به جزء روزهای دوشنبه گواه این موضوع است که سفر از این شهر به کیش به صورت هوایی، پرطرفدار است. فاصله این دو شهر زیاد نیست و پرواز بندرعباس کیش تنها ۲۰ دقیقه زمان‌بر است.

پرواز از کرمانشاه به کیش

یکی دیگر از شهرهایی که فاصله زیادی با کیش دارد، کرمانشاه است. این شهر به طور معمول در روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه به کیش پرواز دارد. پرواز کرمانشاه به کیش در فصل پرگردشگر سال، همه روزه انجام می‌شود.

پرواز از ساری به کیش

ساری دیگر شهر شمال کشور است که به صورت هفتگی به کیش پرواز دارد. سفر از ساری به کیش در روزهای سه شنبه و جمعه انجام می‌شود. این شهر تنها شهر استان مازندران است که به صورت مستقیم به کیش پرواز دارد.

پرواز از کرمان به کیش

کرمان دیگر شهر کویری کشور است که گردشگران زیادی را برای تفریحات دریایی به کیش می‌فرستد. این شهر با داشتن ایرلاین ماهان در روزهای سه شنبه و پنجشنبه پروازهایی به مقصد کیش دارد.

شهرهایی که به صورت فصلی به کیش پرواز دارند

کیش در نیمه دوم سال، با معتدل بودن آب و هوا، میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است. در این فصل پر‌گردشگر، فرودگاه‌هایی به مدت کوتاه، پروازهایی به مقصد کیش را ارائه می‌کنند. شهرهایی مانند: آبادان، گرگان، سنندج، ایلام، زاهدان، چابهار، ارومیه و اردبیل در این بازه زمانی، پروازهایی به مقصد کیش دارند. همچنین دیگر شهرهای کشور که سفرهایی به صورت هفتگی به کیش داشته‌اند، با انجام سفرهای روزانه نیاز مردم برای سفر را برآورده می‌کنند.

بررسی بهترین پرواز کیش از لحاظ ایرلاین، قیمت و شهر

برای خرید بلیط هواپیما کیش بهتر است بدانید که این پرواز تحت چه عواملی می‌تواند ارزان‌تر یا گران‌تر باشد. همچنین ایرلاین‌های برتر این مسیر پروازی را شناسایی کنید.

ایرلاین‌های فعال در مسیر کیش

به علت پر رفت و آمد بودن مسیر کیش از بیشتر شهرهای کشور، ایرلاین‌های زیادی در این مسیر فعال هستند. اما چند ایرلاین وجود دارد که با داشتن خدمات بهتر و کیفیت پروازی مناسب محبوب‌تر هستند. لیست ایرلاین‌های فعال در مسیر کیش به شرح زیر است.

ایرلاین آسمان

آسمان، یکی از بهترین پروازهای کیش است که با خدمات بی‌نظیر و قیمت مناسب شناخته می‌شود. این ایرلاین دارای پروازهای روزانه از شهرهای مختلف ایران به کیش است. قیمت بلیط هواپیمایی آسمان معمولا از دیگر ایرلاین‌های این مسیر ارزان‌تر است. همچنین این ایرلاین معمولا از شهرهای بزرگی مانند: اصفهان، شیراز، اهواز و تهران به کیش پرواز دارد.

کیش ایر

یکی دیگر از ایرلاین‌های معروف مسیر کیش، ایرلاین کیش ایر است. هواپیمایی کیش ایر به خدمات متنوع شناخته می‌شود و بیشتر پروازهای تهران به کیش را انجام می‌دهد. خدمات و کیفیت پرواز کیش ایر از دیگر ایرلاین‌های مسیر کیش بالاتر است اما همیشه ارزان‌ترین ایرلاین نیست. کلاس پروازی ایرلاین کیش ایر در حال حاضر اکونومی و بیزینس است.

ماهان ایر

یکی از بزرگ‌ترین ایرلاین‌های کشور با بیش از ۷۰ فروند هواپیما، ماهان ایر است. پرواز ماهان با کیفیت مطلوب و گران شناخته می‌شود. این ایرلاین تمامی پروازهای کرمان و چند شهر دیگر به مقصد کیش را انجام می‌دهد. در حال حاضر دو کلاس اکونومی و بیزینسی در مسیر کیش از این ایرلاین فعال است.

ایران ایر

قدیمی‌ترین ایرلاین کشور، به صورت روزانه از چندین شهر به کیش پرواز دارد. ایران ایر یا همان پرواز هما با دو کلاس بیزینس و اکونومی به صورت روزانه از چندین شهر مختلف کشور پرواز دارد. همچنین در فصل‌های پر رفت‌و‌آمد می‌توانید این ایرلاین را به صورت سیستمی و با قیمت پایین خریداری کنید.

بررسی قیمت پرواز کیش

قیمت پرواز کیش بستگی به عوامل مختلفی دارد. این مقصد به علت محبوبیت توسط چندین آژانس هواپیمایی چارتر می‌شود و پیدا کردن بلیط لحظه آخری به مقصد کیش در فصل کم مسافر دور از ذهن نیست. معمولا قیمت پرواز کیش در آخر هفته‌ها و تعطیلات بالا می‌رود. قیمت پرواز کیش در نوروز، پاییز و زمستان گران و در اواخر بهار تا آخر تابستان با کاهش چشم‌گیر همراه است.

بررسی بهترین شهرهای دارای پرواز به کیش

در بین همه شهرهایی که ذکر شد، تهران، اصفهان و مشهد با ارائه بالاترین امکانات و کمترین قیمت، به عنوان بهترین شهرهای دارای پرواز به کیش شناخته می شوند. پرواز از این شهرها به دلیل اینکه روزانه انجام می‌شود، از قیمت پایین‌تری برخوردار است. همچنین پیدا کردن پرواز به کیش از این شهرها ساده‌تر است.

چرا سفر هوایی به کیش نه دریایی؟‌

بیشتر افراد تصور می‌کنند که سفر هوایی از راه زمینی و دریایی کیش، گران‌تر است. اما سفر دریایی به کیش با اتلاف وقت و همچنین هزینه بالاتری همراه است. برای بردن خودرو به کیش باید به یکی از بنادر آفتاب و لنگه بروید و از آنجا با لندیگراف عازم کیش شوید. بردن خودروهای با سال ساخت کمتر از ۲۰۱۰ به کیش ممکن نیست. همچنین برای سفر دریایی به کیش باید ابتدا خود را با اتوبوس، قطار یا هواپیما به بندرعباس، بندرلنگه و یا بندر آفتاب برسانید و در کنار هدر دادن وقت، هزینه بالایی انجام دهید. به همین منظور، سفر هوایی به کیش خصوصا از شهرهایی مانند: مشهد، تبریز، ساری و اردبیل که فاصله زیادی با کیش دارند، راه مناسب‌تر و سریع‌تری تلقی می‌شود.

کلام پایانی

سفر به کیش می‌تواند یک سفر داخلی با کیفیت بالا و تفریحات فراوان را به شما ارائه کند. تجربه شما از سفر به کیش چیست؟ شما از کدام شهر و با چه ایرلاینی به کیش سفر کرده‌اید؟ نظرات خود را برایمان بنویسید.

برچسب ها: سفر ، پرواز ، کیش
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.