تاریخ انتشار:۱۵:۵۰ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: پس از ساخت و افتتاح ۲ محور ارتباطی آزادراه شیراز به اصفهان و پاتاوه به دهدشت تردد در جاده های استان به شدت افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا؛ رئیس پلیس راه استان با اشاره به افزایش حوادث جاده ای در استان گفت: پس از ساخت و افتتاح ۲ محور ارتباطی آزادراه شیراز به اصفهان و پاتاوه به دهدشت تردد در جاده های استان به شدت افزایش یافته است.

سرهنگ حسن دانایار در خصوص افزایش تصادف های جاده روستایی کاکان در شهرستان بویراحمد افزود: ایجاد اتوبان شیراز به اصفهان باعث شده که بسیاری از مسافران به علت کوتاه شدن مسیر این جاده ارتباطی را برای تردد انتخاب کنند.
 وی تاکید کرد: با توجه به عرض کم جاده دهستان کاکان به شهر یاسوج ظرفیت این حجم از بار خودرو در این مسیر وجود ندارد و همین مساله منجر به وقوع چندین سانحه رانندگی با شمار مصدومان بالا در تابستان امسال شده است.
 دانایار تاکید کرد: چهارخطه شدن مسیر جاده ارتباطی کاکان تا شهر یاسوج به کاهش سوانح جاده ای در این مسیر کمک می کند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد در درباره حوادث ترافیکی جاده پاتاوه به دهدشت هم گفت: افزوده شدن کاربران جاده ای استان های جنوبی کشور به مسافران بومی حجم تردد خودروها در این مسیر را افزایش چشمگیری داده و این مساله منجر به بروز تصادف های زیادی می شود.
 وی تاکید کرد: جاده پاتاوه دهدشت که پارسال افتتاح شده دارای نقاط حادثه خیزی است که با سنگین شدن بار ترافیک در مرداد ماه امسال خود را نشان داد.
 دانایار عنوان کرد: محور ارتباطی پاتاوه به دهدشت نیازمند تقویت زیرساخت های روشنایی تونل ها، رفع نقاط حادثه خیز و همچنین تعریض است.
رئیس پلیس راه استان در خصوص جاده ارتباطی مهم بابامیدان به یاسوج هم گفت: تخلفات خودروهای شوتی و کم بودن عرض کم جاده منجر به سوانح جاده ای زیادی در این مسیر شده است.
 سرهنگ دانایار اضافه کرد: با وجود نظارت های شبانه روزی پلیس راه بر محورهای ارتباطی کهگیلویه وبویراحمد و برخورد با رانندگان متخلف اما شمار حوادث به علت کمبود زیرساخت های جاده ای همچنان زیاد است.
بیشتر بدانید: 
پروژه آزادراه شیراز - اصفهان در ۶ قطعه به طول ۲۱۲ کیلومتر در مسیر شاهراه شمال-جنوب مرداد ماه پارسال بهره برداری شد،بازگشایی این مسیر باعث شده مسافرانی که از استان های مرکزی راهی مناطق جنوبی کشور می شوند کهگیلویه وبویراحمد را برای مسافرت انتخاب کنند که همین امر منجر به افزایش شمار حوادث جاده ای شده است .
جاده ترانزیتی ملی پاتاوه به دهدشت به طور ۱۰۰ درصد در محدوده ای کوهستانی است و این مسیر حدود ۲۰۰ کیلومتر نسبت به راه های همجوار کوتاه تر است و بیش از ۲ ساعت زمان رسیدن جنوب به شمال را کوتاه می کند.
کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور و بهره‌مندی ساکنان بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب از جمله مزیت های جاده ملی یاسوج به بابامیدان به شمار می رود.
 بهسازی جاده پاتاوه به دهدشت و روستای کاکان و راه ارتباطی بابامیدان به یاسوج نیازی اساسی برای کاهش تلفات جانی و مالی در جاده های استان کهگیلویه وبویراحمد است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی