تاریخ انتشار:۱۰:۴۰ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: فعالیت موکب شهدای بخش سوق پایان یافت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، برپایی موکب تجلی عشق به خدمت در مسیر عشق است هر ساله در آستانه اربعین که می‌شود دوستداران حضرتش دست به کار می شوند تا با برپایی موکب خدمتگزار زائرانی باشند که از راه‌های دور و نزدیک عازم کنگره عظیم اربعین هستند.

در روزهایی که دعوت شدگان به پای پیاده خود را به کربلا می رسانند سیل خودجوشی از شیدایان و عاشقان حسینی با شوقی وصف ناپذیر برای خدمت به زوار ابی عبدالله به راه می افتد و چشم انتظار قدوم زائرانی می شوند که برای رسیدن به دریای بیکران پیاده روی اربعین عازم هستند.

اختتامیه موکب شهدای سوق برگزار شد+فیلم

زمانِ خدمتگزاری به زوار حسینی که فرا می‌رسد، کوچک و بزرگ، مرد و زن همه پای کار سفره امام حسین (ع) هستند تا بتوانند در این مسیر پر از عشق گامی بردارند.

موکب شهدای سوق چند سالی می شود در مسیر زائرانی که از استان‌های جنوبی و کشورهای افغانستان و پاکستان عازم نجف و کربلا هستند دایر شده و خدمات‌رسانی می‌کند.

در موکب شهدای سوق هر کسی روایتی برای دادادگی دارد؛ خادمانی که از رده‌های سنی مختلف هر کس به نوعی دلش را با پیاده‌روی اربعین گره زده و حتی گرمای طاقت‌فرسای جنوب مانع خدمتشان به زوار نشد

این موکب با خدمات‌دهی و استقبالی درخور و شایسته خاطره خوشی را برای زائران این محور به یادگار می‌گذارند تا آنان نیز در این پروژه اعتقادی بزرگ سهمی هر چند ناچیز داشته باشند.

اختتامیه موکب شهدای سوق برگزار شد+فیلم

و حالا با پایان اربعین حسینی و بازگشت زوار موکب شهدای سوق هم به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه این موکب با حضور ائمه جمعه دهدشت،بهبهان و سوق و مسئولانی از کهگیلویه و بهبهان برگزار شد.

اختتامیه موکب شهدای سوق برگزار شد+فیلم

اختتامیه موکب شهدای سوق برگزار شد+فیلم

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این مراسم اظهار کرد: خداراشاکریم که در عصر اعجازها هستیم به برکت امام و شهدا شرایطی برای زندگی فراهم شده است که عشق به سید و سالار شهیدان موج می زند.اگر قدر ندانیم و شکر نعمت این جلسات را ندانیم به کفران می رسیم.
 
امام جمعه کهگیلویه گفت: ماقبل انقلاب و جریان تشیع را که بررسی کنیم می‌بینم از اسلام سیاسی فرهنگی و اعتقادی و اسلام دارای نبوغ در ابعاد مختلف خبری نیست.اسلام اجتماعی و عبادی و الهی که در عرصه بین‌الملل حرفی برای گفتن داشته باشد نمی‌بینیم.
اختتامیه موکب شهدای سوق برگزار شد+فیلم
وی با بیان اینکه خدمت کریمانه مردم عراق به زوار ماحصل انقلابی است که پشتوانه مردم عراق شد تا امروز مدیریت کنند،افزود:کسانی که صادقانه و مخلصانه در موکب خدمت رسانی کردند شاکر این نعمت باشید خداوند از بین مردم به شما توفیق داد به زوار خدمت کنید.
 
سید خدایار زینی‌پور مسئول موکب شهدای سوق با بیان اینکه موکب با پشتوانه مردم و همکاری ادارات و نهادها برپا شد،گفت: همکاری جمعیت هلال احمر و جهاد کشاورزی بهبهان و دلگرمی مسئولان ما را در مسیر خدمت به زوار کمک کرد. زینی‌پور بیان کرد: موکب شهدای سوق شبانه‌روز پذیرای زائرانی از استان‌های کشور و دو کشور خارجی پاکستان و افغانستان بود.
 

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی