کد خبر: ۲۶۳۶۸
تاریخ انتشار:۱۳:۰۳ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: در روزهای اخیر، ارتش اوکراین پیشروی هایی را در استان کورسک روسیه انجام داده و در عین حال، برخی تاسیسات مهم انرژی روس ها را هم هدف قرار داده است. گزارش های رسانه های مختلف حاکی از این است که به تازگی نیز اوکراینی ها یک حمله پهپادی گسترده با حضور بیش از 40 پهپاد را به روسیه و به طور خاص شهر مسکو انجام داده اند که پدافند هوایی روسیه بخش زیادی از آن ها را هدف قرار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

الف: در این چهارچوب، تحلیل و تفسیرهای مختلفی درباره دلایل و محرک های اصلی پیشروی اوکراین در خاک روسیه مطرح می‌شود. به بیان ساده تر، این سوال مطرح می شود که به چه دلیل اوکراین در برهه زمانی کنونی تصمیم گرفته وارد خاک روسیه شود و از این مساله چه اهدافی را دنبال می کند. 

اول اینکه ردپای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا و رقابت های مطرح در قالب آن را به عینه می توان در تحرکات اوکراینی ها در خاک روسیه و تحولات چند وقت اخیر در قالب جنگ اوکراین مشاهده کرد. در حقیقت، دولت بایدن و حزب دموکرات که اکنون کاخ سفید را در کنترل خود دارند، بر آن هستند تا با حمایت از این قبیل حملات اوکراین به عمق خاک روسیه، سیاست های خود در چهارچوب جنگ اوکراین را مفید و موثر نشان دهند و از این رهگذر، سیل قابل توجهی از انتقادات به عملکرد خود در قالب جنگ مذکور را معکوس کرده و حتی برای خودشان دستاوردسازی داشته باشند. 

موضوعی که می تواند شانس و بخت انتخاباتی کامالا هریس به عنوان نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا را تا حدی تقویت کند و وی را از انتقادات فراوانی که قرار است از او با محوریت جنگ اوکراین و سیاست های دولت بایدن در قبال این جنگ شود، مصنون نگه می دارد. 

نکته دوم اینکه ناتو نیز به نوعی در حال جنگ غیرمستقیم با روسیه است. این همان موضوعی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز به آن اشاره داشته و به جهان غرب و مقام های ارشد ناتو هشدار داده که روسیه اقدامات تقابلی خود علیه آن ها را تشدید خواهد کرد. به بیان ساده تر، همانطور که پوتین اخیرا گفته است، ناتو و آمریکا در حال انجام یک درگیری گسترده با روسیه به واسطه اهرم اوکراین هستند. 

در این چهارچوب، اوکراین هم برای تقابل با روسیه و هم به واسطه بازی در کلان طرح های غرب علیه روسیه، از انگیزه های جدی برای تشدید درگیری با روسیه و ورود به خاک این کشور برخوردار است. 

و در نهایت اینکه اوکراینی ها سعی دارند دستِ خود در هرگونه مذاکرات صلح آتی با روسیه را نیز پُر کنند. اوکراین در طی ماه های اخیر شکست های زیادی را در جبهه های جنگ از روسیه متحمل شده و این مساله به قدری جدی بوده که حتی در دوره ای سبب شد تا ولادیمیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین، فرمانده کل ارتش این کشور و شماری دیگر از مقام های ارشد نظامی و امنیتی اوکراین را به دلیل ارزیابی‌های اشتباه از میدان جنگ برکنار کند. 

در این چهارچوب، اوکراینی ها با حضور در خاک روسیه و جنگ در این چهارچوب، به نوعی سعی دارند هزینه‌های جنگ اوکراین را برای روس ها نیز بالا ببرند و در میدان مذاکره با این کشور، کارت های بازی و چانه‌زنی موثری را کسب کنند. 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین