کد خبر: ۲۶۳۶۲
تاریخ انتشار:۱۱:۵۷ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
عصر دنا: بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سی ویکم مرداد به خشکی ۷۰ درصدی تالاب‌های کشور،رفع کسری معلم با استفاده ازظرفیت بازنشستگان،ساخت ۵۳ درصد مدارس با مشارکت خیران،معافیت سربازی ۶۳ فرزند تحت حمایت کمیته امداد،مشاهده ۱۰ فقره یوز درمنطقه پل ابریشم،بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی،تشدید مهاجرت پزشکان با افزایش دانشجو و ایران از بزرگترین کشورهای جهان در میزبانی از پناهندگان پرداخته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

زائران اربعین از مرز خسروی تردد نکنند/هلال احمر ۱۱ فوتی را به کشور بازگرداند

 رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از زائران خواست به دلیل تراکم جمعیت به مرز خسروی مراجعه نکنند و از دیگر مرزها ورود یا خروج داشته باشند.

بابک محمودی در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه تراکم زائران در مرز خسروی بسیار بالا است، افزود: به همین دلیل در این مرز، فعالیت‌ها بسیار کُند پیش می‌رود.

وی ادامه داد: تراکم جمعیت، امدادرسانی را نیز کند کرده همچنین نبود مسیرهای مشخص برای عبور خودروهای امدادی شرایط را سخت کرده است؛ از این رو زائران بهتر است از دیگر مرزهای کشور تردد کنند.

محمودی از انتقال ۱۱ فوتی به خاک ایران به کمک هلال احمر خبر داد و افزود: ۱۲۳ مصدوم ایرانی نیز از خاک عراق به کشور بازگردانده شدند همچنین ۱۹ هزار و ۲۵۰ خدمت امدادی پزشکی به زائران اربعین در خاک عراق ارائه شده است.

ورود بیش از ۲ میلیون کیت برای تشخیص تب دنگی و هپاتیت به کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پیگیری‌های ماه‌های اخیر وزارت بهداشت برای تسریع در ترخیص کالاهای سلامت محور اهدایی سازمان‌های بین‌المللی، از ورود بیش از ۲ میلیون کیت برای تشخیص تب دنگی و هپاتیت به کشور خبر داد.

حسین فرشیدی در حاشیه مراسم ترخیص و تحویل کالاهای سلامت محور اهدایی سازمان های بین المللی به وزارت بهداشت، اظهار داشت: در برخی موارد اقلام و کالاهای اهدایی سازمان های بین المللی به کشورمان بر اساس تعداد اتباع خارجی است که متاسفانه به دلایل مختلف در گذشته، ماندگاری این کالاها در گمرک مقداری طولانی بود اما با دخالت رئیس جمهور و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گمرک و وزارت صمت، فرایندهای زائد در امر ترخیص برطرف شد.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: لیست توزیع تمام این کالاها با توجه به نیاز استانها تهیه شده و ظرف دو سه هفته آینده این کالاها در سراسر کشور توزیع می شود.

مشارکت ۵۳ درصدی خیران در ساخت مدرسه/بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی

ایران از بزرگترین کشورهای جهان در میزبانی از پناهندگان است

معاون نماینده کمیسر آژانس پناهندگان سازمان ملل در تهران، از ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورها در میزبانی از پناهندگان یاد کرد و گفت: در ایران خدمات سلامت پناهنده در کل کشور ارائه می شود که جای قدردانی دارد.

اینا گلادکووا در حاشیه ترخیص و تحویل کالاهای سلامت محور اهدایی سازمان‌های بین المللی به وزارت بهداشت از جامعه میزبان پناهندگان در ایران قدردانی کرد و گفت: آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد همکاری‌های بسیار نزدیکی با دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان ملی مهاجرت دارد که سابقه آن به ۴۰ سال می‌رسد و نتیجه این همکاری‌ها، انجام پروژه‌های بسیار مثبت در ایران است.

وی افزود: اقلام اهدایی سازمان‌های بین المللی در زمینه بیماری‌های واگیر کمک شایانی به حساب می‌آید و ایران در زمینه ریشه‌کنی هپاتیت C اقدامات ارزشمندی را انجام داده است..

مشارکت ۵۳ درصدی خیران در ساخت مدرسه/بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی

هشدار پلیس راهور درباره خطرات ناشی از تصادف اتوبوس‌های پاکستانی حامل زائران

فرمانده پلیس راهور کشور با ابراز نگرانی از افزایش تصادفات جاده‌ای ناشی از ورود اتوبوس‌های حامل زائران خارجی به خصوص پاکستانی به کشور، خواستار اتخاذ تدابیر جدی برای جلوگیری از وقوع این حوادث شد.

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتظامی ایرنا با اشاره به اینکه این موضوع هر سال قبل از شروع مراسم اربعین به وزارتخانه‌های مربوطه اعلام می‌شود، تاکید کرد: تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های پاکستانی به دلایل متعددی از جمله فرمان راست بودن، حمل بار اضافی، عدم ثبت در سامانه «سپهتن» و عدم شناسایی پلاک توسط دوربین‌های جاده‌ای، خطرات جدی برای رانندگان و سایر کاربران جاده ایجاد می‌کنند..

مشارکت ۵۳ درصدی خیران در ساخت مدرسه/بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی

هزینه عمل جراحی در کشورهای همسایه ۲۰ برابر ایران است/تشدید مهاجرت پزشکان با افزایش دانشجو

معاون فنی سازمان نظام پزشکی کشور می‌گوید، در شرایطی که هزینه عمل جراحی در کشورهای همسایه ۲۰ برابر ایران است، سرکوب نرخ تعرفه‌ها و پایین نگه داشتن عمدی دستمزد پزشکان تبعات جبران ناپذیری بر نظام سلامت دارد که در کنار افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی بدون توجه به زیرساخت‌ها، هم کشورمان را از قله خوداتکایی خارج می کند و هم سبب تشدید مهاجرت پزشکان می‌شود.

روز اول شهریورماه در ایران هم‌زمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس خدمات وی به علوم پزشکی، تألیفات و فعالیت وی در این رشته و برای بزرگداشت پزشکان، روز پزشک نام‌گذاری شده است. به مناسبت این روز به سراغ رضا لاری‌پور سخنگوی سازمان نظام پزشکی ایران رفتیم که معاون فنی سازمان نظام پزشکی ایران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش نیز هست.

این گفت‌وگو با پرسش‌های متنوعی همراه شد؛ از سوال درباره معیشت جامعه پزشکی و وضعیت علمی دانشگاه‌های پزشکی گرفته تا وضع نامطلوب رزیدنت‌ها و تعرفه‌های پزشکی. کوتاه بودن زمان ویزیت پزشکان، دور زدن کنکور توسط برخی دانشجویان پزشکی و انتظارات پزشکان از دولت چهاردهم نیز دیگر سوالات ایرنا از سخنگوی سازمان نظام پزشکی بود. ختم مصاحبه نیز با پرسشی درباره ابن سینا دانشمند نامدار ایرانی صورت گرفت. این گفت‌وگو در دو بخش تنظیم شده که قسمت نخست آن در پی می‌آید.

مشارکت ۵۳ درصدی خیران در ساخت مدرسه/بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی

آیا پزشکان عمومی حق انجام جراحی‌های زیبایی را دارند؟ /رزیدنت‌ها زیر خط فقر

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: پزشکان عمومی بر اساس قانون مجلس شورای، با گذراندن دوره‌های آموزشی، صلاحیت برای انجام امور زیبایی را دارند و ضروریست دستورالعملی در این زمینه به دلیل تداخلات بین رشته‌ای در دوره وزیر بهداشت دولت چهاردهم تدوین شود.

احمد ولی پور در حاشیه برگزاری همایش تازه های بالینی و مراقبت های اولیه در طب عمومی در مرکز همایشهای رازی در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس قانون، مجلس فرایند صلاحیت پزشکی را مشخص کرده و پزشکان عمومی مجاز به انجام امور زیبایی با گذراندن دوره های آموزشهای لازم هستند.

وی با بیان اینکه پزشکان عمومی از قشر فعال جامعه پزشکی در اورژانس ها و مراکز درمانی مناطق مختلف محسوب می شوند، اظهار داشت: این پزشکان سلامت مردم را در دورترین نقاط کشور پوشش می دهند تا آنها کمتر دچار بیماری شوند، اما از لحاظ معیشتی و دستمزد کمتر مورد توجه قرار گرفتند که امیدواریم رئیس جمهور در این زمینه نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشد.

مشارکت ۵۳ درصدی خیران در ساخت مدرسه/بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی

متولیان رسیدگی به مطالبات پرستاران به سازمان بازرسی دعوت شدند

سازمان بازرسی کل کشور در نشست با متولیان رسیدگی به مطالبات پرستاران، مشکلات این صنف را مورد بررسی قرار داد و در این نشست، صحبت‌های نمایندگان جامعه پرستاری شنیده شد.

این سازمان با توجه به وظایف ذاتی در خصوص نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین همچنین گلایه‌های پرستاران در نقاط مختلف کشور در چند هفته اخیر، همه ذینفعان این حوزه را دعوت کرد و موضوع را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست که با حضور بازرس کل امور بهداشت و درمان تشکیل شد، نمایندگان جامعه پرستاری به بیان مشکلات موجود پرداختند و مسئولان مربوطه از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی ضمن استماع مشکلات توضیحاتی را در جهت رفع آن‌ها ارائه کردند.

مشارکت ۵۳ درصدی خیران در ساخت مدرسه/بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی

سلامت زائران اربعین تا ۲ هفته پس از بازگشت از سفر پیگیری می‌شود

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اعلام خبر آغاز طرح مراقبت تلفنی از زائران اربعین، بر اهمیت حفظ سلامت زائران پس از بازگشت از سفر تاکید کرد.

دکتر عباس علیپور اظهار داشت: با توجه به تجمع گسترده زائران در مراسم اربعین، احتمال شیوع برخی بیماری‌ها وجود دارد که به همین منظور، مراقبان سلامت و بهورزان با تماس تلفنی با زائران، وضعیت سلامت آنها را بررسی کرده و در صورت نیاز، آنها را به مراکز بهداشتی دعوت می‌کنند.

وی افزود: مراسم اربعین یکی از بزرگترین تجمعات انسانی در جهان است و امکان انتقال بیماری‌های مسری در چنین تجمعات بزرگی وجود دارد و به همین دلیل، معاونت بهداشت وزارت بهداشت تصمیم گرفته است تا با انجام تماس‌های تلفنی با زائران، از سلامت آنها اطمینان حاصل کند.

مشارکت ۵۳ درصدی خیران در ساخت مدرسه/بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی

۱۰ فقره مشاهده مستقیم یوز در منطقه یوزکنام پل ابریشم نتیجه حفاظت مشارکتی

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیطزیست گفت: به دنبال حفاظت صورت گرفته و ایجاد امنیت در منطقه یوزکنام پل ابریشم در محدوده توران از زمستان سال گذشته تاکنون ۱۰ فقره مشاهده مستقیم یوز توسط همیاران مستقر در منطقه یا مردم محلی گزارش شده که اتفاق و خبر خوبی برای حفاظت از این گونه ارزشمند است.

یوزپلنگ آسیایی گربه سانی در خطر انقراض است به طوری که بر اساس آخرین اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، در نتیجه پایش های انجام شده، ۷ یوزپلنگ ماده، ۲ یوزپلنگ نر و ۸ توله یوز در منطقه توران ثبت شده که نشان می‌دهد حداقل ۱۷ قلاده یوز در زیستگاه توران زندگی می‌کنند، این عدد بسیار نگران کننده است و برای افزایش آن باید اقدامات عاجل و سازنده ای صورت گیرد که سازمان حفاظت محیط زیست اقداماتی را در توران و مناطق اطراف آن به ویژه در بخش هایی از شمال، شرق و جنوب شرق توران آغاز کرده که با نتیجه دادن این اقدامات، می توانند مناطق امنی برای یوزها باشند، یکی از بکرترین مناطق در این محدوده به پل ابریشم معروف است که یوزهای زیادی در آنجا تردد می کنند که با ارتقاء حفاظت در آنجا می تواند منطقه امنی برای این گربه سان باشد.

یوزپلنگ گونه‌ای قلمرو طلب است؛ از این رو به طور مرتب از زیستگاه های خود خارج و در مناطق آزاد و حفاظت نشده رفت و آمد می کند. در ایران نیز در چند سال گذشته تعداد زیادی یوز به همراه توله در مناطق خارج از زیستگاه توران مشاهده شده اند که البته خطراتی هم متوجه آنها به ویژه توله هایشان خواهد بود، از این رو سازمان حفاظت محیط زیست اقداماتی حفاظتی را در این مناطق در قالب حفاظت مشارکتی اجرا کرده که نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

مشارکت ۵۳ درصدی خیران در ساخت مدرسه/بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی

۶۳ فرزند تحت حمایت کمیته امداد از خدمت سربازی معاف شدند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۳ نفر از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت این نهاد از معافیت خدمت سربازی بهره‌مند شدند.

حسین فتح آبادی با اشاره به اینکه طرح معافیت سربازی با همکاری سازمان نظام وظیفه از سال ۱۳۸۲ در این نهاد اجرایی شده است، افزود: جوانان به عنوان اصلی‌ترین نیروی اجتماعی و بنیان گذار توسعه و آینده هر جامعه‌ای هستد که نیاز به حمایت و تقویت فرصت‌ها برای ارتقای کیفیت زندگی، استقلال، رشد و توانمندسازی خانواده را دارند.

وی افزود: بر همین اساس، بهره‌مندی این گروه از جامعه هدف، یکی از فرزندان سالم ۱۸ تا ۲۷ سال خانواده‌های تحت حمایت از خدمت معافیت سربازی به عنوان فرصت بزرگی برای توانمندی خانواده های تحت حمایت این نهاد تلقی می‌شود.

مشارکت ۵۳ درصدی خیران در ساخت مدرسه/بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی

۵۳ درصد مدارس تحویلی امسال با مشارکت خیران ساخته شده‌است

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه تعهدات خیرین مدرسه‌ساز به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: ۵۳ درصد مدارس تحویلی امسال با مشارکت خیران ساخته شده است.

محمدرضا جعفری در آستانه سال جدید تحصیلی اظهار کرد: در سال‌های گذشته خیرین مدرسه‌ساز تلاش‌های خوبی را در سطح کشور داشتند که نشان از تعامل مناسب میان وزارت آموزش و پرورش جامعه خیرین مدرسه ساز بود و حضور وزیر آموزش و پرورش در محافل و جلسات استانی باعث دلگرمی خیرین شد.

وی افزود: تعهدات خیران از ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید یعنی تعهدات خیرین سه برابر شد که این اقدام بزرگی بود و همچنین در چند سال اخیر بیش از ۵۰ درصد مدارس با مشارکت خیرین است.

مشارکت ۵۳ درصدی خیران در ساخت مدرسه/بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی

رفع بخشی از کسری معلم با استفاده از ظرفیت ۲۴ ساعت تدریس بازنشستگان

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه بهترین راهکار جبران کمبود معلم استفاده از معلمان بازنشسته است، گفت: برای رفع کسری معلم در مهر امسال از ظرفیت بازنشستگان به میزان ۲۴ ساعت تدریس در هفته استفاده می‌شود.

رئیس‌جمهور ۲۳ مرداد مصوبه «دستورالعمل تأمین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از طریق به کارگیری معلمان بازنشسته در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲» تا سقف ۷۰ هزار نفر را ابلاغ کرد.

مطابق این مصوبه جذب معلمان بازنشسته دارای مدرک لیسانس و بالاتر برای دوره‌های تمام وقت (۲۴ ساعت در هفته) و همه مقاطع تحصیلی بلامانع است، اما جذب بازنشستگان کمتر از لیسانس صرفا در صورت نبود معلمان دارای مدرک کارشناسی به بالا با تأیید کارگروه مربوطه در ادارات کل استان‌ها امکان پذیر است.

مشارکت ۵۳ درصدی خیران در ساخت مدرسه/بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی

ضرورت حمایت از سیاست‌های احیای صحیح برنامه پزشک خانواده

نائب رئیس و مسئول کمیته آموزش و پژوهش انجمن پزشکان عمومی ایران بر ضرورت حمایت از سیاست‌های احیای صحیح برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در دولت چهاردهم تاکید کرد.

محمد دوزنده نرگسی در حاشیه برگزاری همایش تازه های بالینی و مراقبت های اولیه در طب عمومی که در مرکز همایشهای رازی برگزارشد، افزود: به علت اجرا نشدن صحیح برنامه‌های موجود برای توسعه نظام سلامت در سال‌های گذشته خسارت بزرگی به کشور وارد شده و کم توجهی به طب عمومی، ابلاغ نکردن مصوبات کمیسیون تعیین حدود و صلاحیت حرفه‌ای و چالش‌های ایجاد شده برای بیش از ۱۰ هزار پزشک شاغل در حوزه درمان اعتیاد را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: تبعیض و فشار وارد شده به پزشکان عمومی جوان در دوره طرح نیروی انسانی موجی از نا امیدی را به بدنه جامعه پزشکان عمومی کشور وارد کرده است.

مشارکت ۵۳ درصدی خیران در ساخت مدرسه/بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی

تعرفه شکار و صید مخصوص اتباع خارجی مشخص شد

مصوبه شورای اقتصاد در خصوصی تعیین بهای پروانه‌های شکار و صید در قرق‌های اختصاصی برای اتباع خارجی مشخص و توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

شورای اقتصاد در جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۲ درخواست شماره ۱۴۰۲/۱۰۰/۳۶۶۳۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تعیین بهاء پروانه‌های شکار و صید در قرق‌های اختصاصی برای اتباع خارجی را به استناد بند «ب» ماده (۳۰) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین و ماده (۳) مصوبه شماره (۱۷۱) شورای عالی محیط زیست بررسی و منوط به رعایت سایر قوانین و مقررات ذیربط به شرح جدول ذیل که با مهر دبیرخانه شورای اقتصاد تأیید شده است، تصویب کرد.

قوچ لارستان با طول شاخ ۵۰ سانتیمتر به بالا و قوچ کرمان و شیراز با طول شاخ ۵۰ سانتیمتر به بالا به ازای هر راس ۳ هزار دلار بیشترین و شکار خرگوش و تشی به مبلغ ۱۵ دلار به ازای هر سر و شکار پرندگان وحشی غیرحمایت و حفاظت شده به مبلغ ۱۵ دلار به ازای هر قطعه کمترین تعرفه شکار تعیین شده است.

مشارکت ۵۳ درصدی خیران در ساخت مدرسه/بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی

پلیس راهور علت حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی را اعلام کرد

رئیس پلیس راهور فراجا، علت اصلی حادثه واژگونی اتوبوس حامل زائران اربعینی در جاده دهشیر یزد را نقص فنی در سیستم ترمز و در نتیجه از دست رفتن کنترل وسیله نقلیه توسط راننده اعلام کرد.

سردار سید تیمور حسینی از وقوع حادثه دلخراش واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری مدل ۲۰۱۹ حامل زائران پاکستانی در محور دهشیر به تفت استان یزد خبر داد.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی، این حادثه در ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه ۳۰ مرداد رخ داده است که در اثر این حادثه دلخراش، ۲۸ نفر از سرنشینان اتوبوس جان خود را از دست دادند و ۲۳ نفر دیگر مجروح شدند.

مشارکت ۵۳ درصدی خیران در ساخت مدرسه/بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی

۷۰ درصد تالاب‌های کشور دچار خشکیدگی دائمی یا فصلی شده‌اند

وسعت تالاب‌های کشور بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار است که بخش زیادی از آنها دچار خشکیدگی دائمی، فصلی و مقطعی شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۷۰ درصد تالاب‌های کشور این وضعیت را دارند، از این رو مستعد تبدیل شدن به کانون‌های گردو غبار هستند.

تالاب ها اکوسیستم های ارزشمندی هستند که اول تا آخر الفبای بقای آنها به آب بستگی دارد، بنابراین اگر سالی کم بارش باشد قطعا روی این حوضه های آبی تاثیر منفی خواهد داشت و یا سالی مانند تابستان امسال که رکود گرما را در تاریخ کشور جابجا کرد و به دنبال آن مصرف آب و تبخیر افزایش یافت که قطعا عواقب آن دامن تالاب ها را خواهد گرفت و در هر تالابی که مشتی آب هم باقی مانده بود تبخیر می شود و به هوا می رود. این تازه اول ماجرا است چون آن پهنه وسیع که زمانی منبع بزرگی از حجم زیادی آب بود اکنون دیگر به کانون گرد و غبار تبدیل می شود.

زمانی نه چندان دور در اطراف تالاب ها، با هر نسیم ملایمی هوایی خنک و لطیف به اطراف پراکنده می شد، دل را نوازش می داد، چهره را خندان می کرد و تازگی و زندگی را به درون انسان می کشید، اما حالا دیگر با هر نسیمی این گرد و غبار است که به هوا بلند می شود و موجب در هم کشیدن چهره و سوزش چشم و دل می شود.

مشارکت ۵۳ درصدی خیران در ساخت مدرسه/بررسی مطالبات پرستاران در سازمان بازرسی

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین