کد خبر: ۲۶۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۰۹:۵۴ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: نشست مشترک دیوان محاسبات و آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی آبفا و در راستای هماهنگی و همکاری بیش از پیش در جهت سرعت رفتن خدمات دهی به مردم برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، امید صالحی در ابتدای این نشست به برخی چالش های آبرسانی در استان اشاره کرد و گفت: توپوگرافی خاص و کوهستانی استان، پراکندگی گسترده 1641 روستا و درآمد اندک این شرکت خصوصی در کنار فرسودگی 40 درصدی خطوط آبرسانی، بخشی از مشکلات ما است.

مدیرعامل آبفا گفت: حدود 300 میلیارد تومان از بدهی 654 میلیارد تومانی این شرکت را با تلاش همکاران و البته در کنار آن متاسفانه برداشت حساب های صورت گرفته در همین یک سال و نیم اخیر تسویه کردیم.

وی افزود: متاسفانه برداشت حساب به دلیل بدهی های گذشته شرکت آبفا به حدی رسیده که منابع مالی و اعتباری ما را با محدودیت جدی روبرو کرده است، خواسته ما از مسئولان بالادست هم بارها این بوده که در اعتبار و بودجه نگاه ویژه به استانی که 10 درصد منابع آب کشور را با وجود وسعت و جمیعت 1 درصدی در اختیار دارد، داشته باشند.

صالحی به یک مشکل خاص در استان اشاره کرد و افزود: در برخی مناطق روستایی مجوز گرفته و یا خانه سازی شده است که میلیاردها تومان فقط در حوزه آب باید برایشان هزینه شود و با این اعتبارات و تخصیص ها همخوانی ندارد. سوال ما این است وقتی قرار است در جایی مجوز ساخت روستا داده شود (روستای پی زرد و یا بخش هایی از سروک) یا مجوز ساخت و ساز داده شود مگر نباید از دستگاه های خدمات رسان استعلام و بررسی شود، که الان ما را اینطور با چالش روبرو نکند.

او ادامه داد: در سیل بهار بیش از 130 میلیارد تومان به تأسیسات ما خسارت وارد شد، از محل اعتبارات داخلی اجازه ندادیم مردم با مشکلاتی روبرو شوند اما چه کسی به کمک ما آمد؟!

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: با این شرایط در زمینه تنش آبی در گچساران، لیکک، شهرک های ولایت و الغدیر، مادوان، باشت و کهگیلویه کارهای زیادی شد تا مردم با چالش های سابق روبرو نباشند. در همین مدت یک سال و نیم اخیر قریب به 110 روستا آبرسانی شد، در یاسوج قریب به 40 کیلومتر اصلاح شبکه صورت گرفت و پروژه های نیمه کاره ای در مادوان، چرام ، دهدشت و ... تکمیل شد.

امید صالحی بیان کرد: تصفیه خانه آب یاسوج که یکی از راهکارها برای حل تنش آبی یاسوج بود خوشبختانه وارد مدار شد و اکنون آب این تصفیه خانه پس از چند مرحله تصفیه و کلر زنی، به صورت سالم و بهداشتی به دست مردم می رسد.

سید ایوب صدرپور نیز در این جلسه گفت: دیوان محاسبات همواره برای کمک به اهداف سازمان ها و نه مچ گیری به میدان کمک و همراهی می آید.

مدیرکل دیوان محاسبات استان بیان کرد: آب و فاضلاب از جمله دستگاه هایی است که خدماتش لحظه ای است و مرتبط با حیات و سلامت مردم است، نگاه ما به این مجموعه نیز مبتنی بر همین اهمیت عملکرد آن است.

صدر پور بیان کرد: با همه محدودیت هایی که هست آماده بررسی چالش ها و مشکلات دستگاه هستیم و کارشناسان ما نیز تمام وقت پای کار هستند تا گرهی از امورات این شرکت باز شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علمدارسینایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
واقعا دست مریزاد جناب آقای مدیر عامل عزیز ولی ایکاش با این همه زحمتی که می‌کشید نگاهی به اداره شهرستان بویراحمد میکردین به جای هفدهم برح اول برج حقوق بدین به خدا بانک‌ها دیگه زیاد دارن از ما سود اضافی نمیگیرن اگر مسئله بیمه ماهم حل بشه بسیار سپاس گذاری می‌کنیم ومشکلات دیگری هم داریم که اگر خودتون پیگیری کنید ممنون میشیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین