تاریخ انتشار:۱۲:۴۶ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: فرماندار کهگیلویه گفت: اعتبارات توزیع شده بین تشکل ها در سال گذشته حاکی از انست که سهم سمن های کهگیلویه از اعتبارات مربوط ناچیز بوده و در اینده باید جبران شود. 
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، فرماندار کهگیلویه امروز در نشست تشکل های مردم نهاد که به مناسبت هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی و به منظور بررسی مسائل و دغدغه‌های سمن‌ها برگزار شده بود، اظهار کرد: اعتبارات توزیع شده بین تشکل ها در سال گذشته حاکی از انست که سهم سمن های کهگیلویه از اعتبارات مربوط ناچیز بوده و در اینده باید جبران شود. 

سید حمزه محقق زاده در این نشست با اشاره به اهمیت سازمان های مردمی بعنوان موثر ترین نهاد های جامعه در تغییرات اجتماعی اظهار کرد : نیاز به فعالیت‌های این سازمان‌ها راه‌حلی برای بهبود وضعیت و حل مشکلات جامعه و رفاه عمومی است

 

وی با تاکید به ضرورت فعالیت اثر بخش تشکل های مردم نهاد تصریح کرد : در شهرستان به لحاظ تعدادی ,علاقه و گرایش به ثبت سازمانهای مردم نهاد وجود دارد در حالیكه كیفیت و محتوای كار مهمتر از كمیت و تعداد این سازمانهاست.

مقام عالی دولت در شهرستان کهگیلویه با تاکید بر لزوم حمایت دستگاههای اجرایی از سمن ها برای توانمند كردن آنها در راستای انجام فعالیت موثر خود در جامعه و ارتقا شاخص های توسعه اجتماعی تصریح کرد: نگاه مدیران باید نسبت به سازمان های مردم نهاد تغییر یابد زیرا در بعضی از حوزه ها این ذهنیت وجود دارد که برخی دستگاههای اجرایی نسبت به تشکل های مردمی مقاومت می کنند و باید این نگاه به نگاه حمایت و توسعه تغییر یابد تا از ظرفیت های مختلف سمن ها استفاده شود 

 

وی با بیان اینکه فلسفه کارکردی تشکل ها مشارکت اجتماعی و تحول به نفع مردم و شکل گیری توسعه است گفت :حمایت از اجرای «سد آبریز » در فهرست مطالبات سمن های شهرستان نشان حرکت خیر خواهانه و دلسوزانه بوده است با این وجود اما خود به چالش های اجتماعی نیز افزود چرا که بزرگنمایی برخی تفاسیر غیر مسئولانه در تشکل ها کم کاری مسئولان محلی و استانی را در افکار عمومی برجسته سازی کرد؛ حال آنکه سد سازی به تصمیمات و سیاست های کلان دولت مربوط است نه عملکرد اشخاص 

وی پیگیری مجدد حل این مسئله از سوی مسئولان استانی و نماینده شهرستان در مجلس در دیدار مقام معظم رهبری (مد ظله)را امید بخش توصیف و خاطر نشان کرد :انتظار می رود سمن های شهرستان اقناع عمومی در راستای انسجام اجتماعی را در سرلوحه اهداف قرار دهند 

 

محقق زاده با تاكید بر اینكه در خصوص مسایل و آسیب های اجتماعی بزرگنمایی مشكلی را حل نمی كندخاطر نشان کرد : سمن ها به دلیل اینکه برآمده از متن جامعه هستند واقعیت های موجود ،مشکلات و محدودیت ها را برای جامعه بیان نمایند.

 

محقق زاده با ابراز گله مندی از آنچه که آن را کم توجهی مدیران استانی مربوطه در تقسیم اعتبارات حوزه آسیب های اجتماعی به کهگیلویه دانست افزود: با وجود پیگیری اما جواب قانع کننده ای از مدیرکل اجتماعی استانداری دریافت نکردیم و بررسی اعتبارات توزیع شده بین این تشکل ها در سال گذشته حاکی از انست که سهم سمن های کهگیلویه از اعتبارات مربوط ناچیز بوده و در اینده باید جبران شود.

 

در شهرستان کهگیلویه با جمعیتی بالغ بر ۱۳۱هزار نفر حدود ۴۰ سمن در زمینه های فرهنگی ، اجتماعی و آموزشی و خیریه،روانشناسی و مشاوره و زیست محیطی ، به ثبت رسیده این درحالیست که شمار اندکی از این تعداد فعال می باشند‌.

انتهای خبر/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.