کد خبر: ۲۶۱۴۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار:۲۱:۲۱ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
عصر دنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص پرداخت مطالبات و کارانه و مطالبات پرسنل گفت: سعی به پرداخت حداقل یک کارانه پرداختی در هر ماه شد، ولی تغییر دولت باعث نرسیدن اعتبارات وزارتخانه و دولت به علوم پزشکی شد و با کمبود بودجه مواجه شدیم، ولی با توجه به اینکه رئیس‌جمهور پزشک هستند شاهد تحولاتی در حوزه استان خواهیم بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا نشستی به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و خبرنگاران در سالن رشد دانشکده پزشکی یاسوج برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ابتدای مراسم ضمن تسلیت اربعین حسینی و تبریک روز خبرنگار در ارتباط با حوزه خبر و جایگاه خبرنگاری در سطح استانی و ملی گفت:خبرنگاران انسان‌های برجسته‌ای هستند که نماد دلسوزی و وظیفه شناسی اند.

سعید جاودان سیرت اضافه کرد: در یکسالی ک گذشت خبرنگاران در عین سکوت با استفاده از ابزار قلم که در دست داشتند اندیشمندانه عمل کرده و به استقبال خطر رفتند.

وی جامعیت صداقت وسرعت را از ویژگی‌های خبر خوب برشمرد و ابراز کرد:مطلع و اگاه بودن از اساسی‌ترین پایه‌های جامعه است که قلم زنی و اطلاع رسانی صحیح میتواند در افزایش آگاهی عمومی موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج علم، دانش، تجربه و جسارت را ویژگی‌های خبرنگار خوب دانست و عنوان کرد: اگر مباحث جامعه توسط خبرنگار به گوش مسئولین نرسد بسیاری از مطالبات مردم بر زمین می‌ماند و بسیاری از مشکلات حل نشده باقی می‌مانند.

جاودان سیرت تصریح کرد: رعایت اخلاقیات از شالوده‌ها و پایه‌های بایسته این مسیر است که خبرنگار باید خود را موظف به پایبندی به ان بداند و در ذکر و انتشار اخبار صداقت را در نظر بگیرد چرا که رسانه در قبال اخبار انتشاری مسئولیت بسیار مهمی دارد.
در دولت جدید شاهد تحولات چشمگیر حوزه سلامت خواهیم بود
وی در شرح امار خدمات دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد:امار خدمات ارائه شده به مراجعین مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر۸۹۷هزار ۸۴۹ بار مراجعه مردم به مراکز جامع سلامت شهری و روستای بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: در ایام نوروز به حدود ۸۰ هزار ۳۷۵ نفر خدماتی ارائه داده شده است این امار در مراجعه به مراکز در مانی کلینیک‌ها حدود ۵۱۳۵۸۱ بار مراجعه و ۴۰هزار و ۹۳ عمل جراحی صورت گرفته است وتعداد ۱۵۷ هزارو۱۵۸ تماس با اورژانس به ثبت رسیده است.

وی در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در خصوص پرداخت مطالبات و کارانه و مطالبات پرسنل اظهار کرد: سعی به پرداخت حداقل یک کارانه پرداختی در هر ماه شد، ولی تغییر دولت باعث نرسیدن اعتبارات وزارتخانه و دولت به علوم پزشکی شد و با کمبود بودجه مواجه شدیم، ولی با توجه به اینکه رئیس‌جمهور پزشک هستند شاهد تحولاتی در حوزه استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به شایع بودن سرطان سینه در زنان و سرطان دستگاه گوارش در مردان در کشور تصریح کرد: در رابطه با شایع شدن سرطان در استان امار دقیق نداریم چرا ک تا سال قبل مرکز درمانی سرطان نداشتیم و از طرفی استان‌های همجوار امکانات و تجهیزات بهتری در حوزه تشخیص و درمان داشتند و بیماران هم استانی به استان‌های مجاور مراجعه میکردند.

جاودان سیرت از مرکز بررسی بیماری‌های غیر واگیر در مرکز استان خبر داد و عنوان کرد: آمار دقیقی از بیماران سرطانی در دسترس نیست، ولی تمامی کسانی ک به بیمارستان‌ها وخانه بهداشت‌ها مراجعه میکنند ثبت و ب بیمارستان‌ها و پزشکان معرفی میشوند.

وی ضمن بیان اینکه داروخانه امام جعفر صادق (ع) جنب بیمارستان شهید بهشتی یاسوج دارو‌های مختص بیماران سرطانی را تأمین می‌کند خاطرنشان کرد: تأمین دارو‌های خارجی به دلیل محدودیت در واردات و مشکلات از این قبیل ممکن است مسائلی رابرای بیماران ایجاد کند که با در این حالت با نمونه‌های مشابه داخلی تأمین می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از راه اندازی بخش مختص بیماران سرطانی در بیمارستان شهید جلیل خبر داد و گفت: یکی از بهترین بخش‌ها در بیمارستان شهید جلیل راه اندازی شده و سرطان‌های مختلف را مورد درمان قرار میدهد و در همین راستا ابزار مورد نیاز تشخصی سرطان در سال ۱۴۰۲ مرکز غربالگری هم در فاز تشخیص و فاز درمان در بیمارستان امام سجاد راه اندازی شد که بالغ بر هزار مراجعه کننده داشته است.

جاودان سیرت یادآور شد: موسسه خیریه عاشوراییان که زیر مجموعه سپاه پاسداران است و یکی از کار‌های خیرخواهانه بحث غربالگری و تشخیص افرادی است که دچار بیماری سرطان هستند.

وی ضمن تاکید به ارثی بودن برخی سرطان‌ها خاطرنشان کرد: اگر آموزش به درستی شکل گیرد و مردم را از علایم آگاه کنیم به یقین میتوان در غربالگری و تشخیص به موقع موثر باشد و این آگاهی بخشی از مسئولیت‌های رسانه است.

در دولت جدید شاهد تحولات چشمگیر حوزه سلامت خواهیم بود

در دولت جدید شاهد تحولات چشمگیر حوزه سلامت خواهیم بود

در دولت جدید شاهد تحولات چشمگیر حوزه سلامت خواهیم بود

در دولت جدید شاهد تحولات چشمگیر حوزه سلامت خواهیم بود

در دولت جدید شاهد تحولات چشمگیر حوزه سلامت خواهیم بود

در دولت جدید شاهد تحولات چشمگیر حوزه سلامت خواهیم بود

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
دولت جدید چه ربطی به تو داره ؟؟؟
در زمان مدیریت شما ، 40 سال دانشگاه عقب گرد داشته !!!!
خدا لعنت کنه افراد خائن رو !!!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
مگر قرار است در دولت بعدی هم باشید. شک نکن اولین رئیس دانشگاه علوم پزشکی که عزل می شود خودت هستید..
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
اولین رئیس دانشگاهی که عزل می شود رئیس علوم پزشکی یاسوج است که باید بابت انتصابات ناشایست محکمه بشود کارشناس عمران بجای پزشک آنهم در یک مجموعه تخصصی و بهداشتی و درمانی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
تو نیستی که بخوای شاهد تحولات باشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.