تاریخ انتشار:۲۳:۴۵ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: رئیس دانشگاه یاسوج از اضافه شدن 22 کد رشته جدید به این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه یاسوج در سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۰ رشته کارشناسی و ۱۰ رشته کارشناسی ارشد و دو رشته در مقطع دکترا اضافه کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا، رییس دانشگاه یاسوج صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام اربعین و تبریک روز خبرنگار به ارائه گزارش عملکرد این دانشگاه پرداخت.

بهادر کرمی با اشاره به برگزاری کنگره شهدا در انتهای شهریور ماه گفت: عملیات اجرایی کنگره به روزهای پایانی رسیده و امید ک اصحاب رسانه همکاری لازم را داشته باشند.

وی از نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه یاسوج خبر داد و افزود: این نشست از ۲۴ تا۲۶ مردادماه با همکاری سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و به میزبانی دانشگاه یاسوج برگذار میشود.

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه این جلسه باهدف ایجاد اشنایی و اگاهی سایر دانشگاه ها با دانشگاه یاسوج و استان ما برگزار میشود اضافه کرد: مقدمات جهت برگزاری این نشست محیا شده امید که بتوانیم میزبان خوبی باشیم.

کرمی از بازسازی و راه اندازی سالن جلسات در مدت ۳۹ روز خبر داد و ابراز کرد: این سالن با ظرفیت ۱۷۰ نفر پس از تخریب و بازسازی در طبقه اول دانشکده کشاورزی این دانشگاه افتتاح شده است.

وی با اشاره به گذشت ۳۳ ماه از قبول مدیریت دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: فعالیت های عمرانی صورت گرفته در این بازه زمانی حدود ۱۰ پروژه نیمه کاره دانشگاه شامل پروژه های ورزشی سالن چندمنظوره، سر در دانشگاه، سالن رزمی اداره تربیت بدنی، سلف سرویس دانشکده نفت گچساران، بخشی از پروژه دانشکده صنعت و معدن چرام، محصور نمودن زمین کشاورزی دشتروم و حفر چاه، ساخت مقبره شهید گمنام و محوطه اطراف آن از جمله فعالبت های عمرانی صورت گرفته است.


کرمی از ساخت ساختمانی با نام رئیس جمهور شهید خبر داد و ابراز کرد: این ساختمان با زیربنای ۵۸۰۰ متر و بودجه ۵۰ میلیاردی که در سفر وزیر مصوب شد بنا شده و در هفته دولت افتتاح میشود.

تجهیز و راه اندازی دستگاه هایتک آزمایشگاه مرکزی دانشگاه یاسوج/اضافه شدن ۲۲ کد رشته جدید در دانشگاه یاسوج/جذب حتمی معرفی شدگان هیئت جذب نخبگان
ریس دانشگاه یاسوج از ساخت دو خوابگاه متاهلی خبر داد و عنوان کرد: این خوابگاه ها هر کدام ۳۵ واحد و جمعا ۷۰ واحد هستند.

وی از راه اندازی پروژه ارزشمند رفاهی در این دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد:ساخت مرکز رفاهی در ۶ طبقه و متشکل از ۴۰ سوییت یک نفره دو نفره و چند نفره است.
کرمی بیان کرد:این مجموعه جهت رفاه حال مهمانان دانشگاه برگزاری جلسات و نشست ها و کنفرانس ها بوده که علاوه بر هتل مجهز به رستوران و سالن غذا خوری است.


وی با اشاره به این که محل تامین اعتبارات از محل مولد سازی است اظهار کرد: این پروژه با هدف درآمد زایی ساخت و راه اندازی میشود

 

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به تجهیز و راه اندازی دستگاه هایتک آزمایشگاه مرکزی دانشگاه یاسوج تصریح کرد:
مناقصه خرید ۳ دستگاه هایتک و اضافه شدن به آزمایشگاه مرکزی دانشگاه امروز برگزار شد .

وی بااشاره به افزایش ۲ونیم برابری بودجه دانشگاه در حوزه عمرانی گفت: در سفرهای اول و دوم رئیس جمهور شهید به ترتیب ۸۰ میلیارد تومان و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه یاسوج اختصاص داده شد.


رئیس دانشگاه یاسوج از اضافه شدن ۲۲ کد رشته به این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه یاسوج در سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۰ رشته کارشناسی و ۱۰ رشته کارشناسی ارشد و دو رشته در مقطع دکترا اضافه کرده است.

تجهیز و راه اندازی دستگاه هایتک آزمایشگاه مرکزی دانشگاه یاسوج/اضافه شدن ۲۲ کد رشته جدید در دانشگاه یاسوج/جذب حتمی معرفی شدگان هیئت جذب نخبگان

وی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان را از دیگر رشته های دانشگاه یاسوج برشمرد و اضافه کرد:تاکنون ۱۴۵ دانشجو از کشور های عمان و عراق را در دانشگاه یاسوج داشتیم که شرط فارع التحصیلی برای انان داشتن مدرک زبان فارسی است.

کرمی از دیگر اتفاقات خوب حوزه اموزش را آیین نامه استعدادهای درخشان دانست و اشاره کرد: استعداد های درخشان علاوه بر معافیت از پرداخت اجاره خوابگاه و حق تغذیه، ماهیانه حقوقی معین را نیز دریافت میکنند.

وی تصریح کرد: مبلغ تعیین شده برای مقطع دکترای استعداد های درخشان ۱۶ میلیون تومان،برای کارشناسی ارشد ۱۵ میلیون تومان و برای کارشناسی این مبلغ ۶ میلیون تومان است.

کرمی جذب معرفی شدگان هیئت جذب بنیاد نخبگان را از برنامه های این دانشگاه دانست و تاکید کرد:
در حوزه آموزش، فراخوان های جذب بالاست از معرفی شدگان هییت جذب بنیاد نخبگان کشور هرکسی معرفی شود بلا استثنا جذب میشود.

کسانی ک بعنوان کارمند نیز معرفی شوند از جانب هییت جدب بنیاد نخبگان.با توجه به عدم جدب و استخدام در مراکز و بالا بودن درصد بازنشستگی ها و نیاز به نیروی کاری این افراد استخدام میشوند.

وی جایگاه استان در سامانه فرنما را چهارم دانست وگفت:
در فعالیت فرهنگی در حوزه اعزام به راهیان نور خواهران و برادران رتبه دوم را در سطح کشور دارا هستیم‌.

رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد:از اختیارات جدید هیئت علمی دانشگاه این است که میتوانند یک روز  ماموریت پژوهشی از دانشگاه بگیرند و اگر کسی پژوهشی بیش از یک میلیارد داشته باشد میتواند دو روز را مرخصی پژوهشی بگیرد و این بنوعی حمایت از پژوهش و مشاغل فناورانه است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.