کد خبر: ۲۶۰۹۱
تاریخ انتشار:۲۳:۵۱ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: رگولاتور ارتباطات روسیه، Roskomnadzor، می‌گوید سیگنال قوانین این کشور را نقض کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

بازار: طبق گزارش‌ها، روسیه و ونزوئلا دسترسی به پیام‌رسان رمزگذاری‌شده سیگنال را مسدود کرده‌اند. کاربران روسیه خبر قطعی گسترده یوتوب در این کشور را نیز اعلام کرده‌اند. همچنین رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد شبکه اجتماعی ایکس را به مدت محدود ممنوع می‌کند.

براساس پست سیگنال در ایکس، این پیام‌رسان در دو کشور روسیه و ونزوئلا مسدود شده است. سیگنال به کاربران توصیه می‌کند برای استفاده از این اپلیکیشن، گزینه Censorship circumvention را در تنظیمات فعال کنند. همچنین به گزارش آسوشیتدپرس، «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا، دستور ممنوعیت 10 روزه ایکس را صادر کرده است. او مدعی شد مالک این شرکت، «ایلان ماسک»، نفرت‌پراکنی می‌کند و ناقض قوانین شبکه اجتماعی خود است.

ممنوعیت سیگنال در روسیه و ونزوئلا

سیگنال و روسیه

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفکس، رگولاتور ارتباطات روسیه، Roskomnadzor، می‌گوید سیگنال قوانین این کشور را نقض کرده است. این رگولاتور گفته است برای جلوگیری از استفاده از این پیام‌رسان برای اهداف تروریستی آن را ممنوع می‌کند. مردم روسیه همچنین نمی‌توانند بدون استفاده از VPN حساب سیگنال جدید بسازند. این کشور از بعدازظهر جمعه سیگنال را در اکثر ارائه‌دهندگان اینترنت محدود کرده است.

همچنین کاربران روسیه نیز از قطعی گسترده یوتوب در این کشور خبر داده‌اند. سخنگوی یوتوب می‌گوید: «ما از گزارش‌هایی درمورد دسترسی نداشتن برخی افراد به یوتوب در روسیه آگاهیم اما هیچ‌ مشکل فنی از طرف ما وجود ندارد.»

در ونزوئلا، ممنوعیت سیگنال پس از نتایج بحث‌برانگیز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور رخ داده که به اعتراض‌ها و دستگیری‌های مردم منجر شده است. سازمان انتخاباتی این کشور نیکلاس مادورو را برنده انتخاباتی اعلام کردند اما برخلاف رقابت‌های ریاست‌جمهوری قبلی، این سازمان برای اثبات ادعای خود هنوز آمار دقیق آرا را ارائه نکرده‌ است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی