کد خبر: ۲۶۰۴۴
تاریخ انتشار:۱۸:۰۴ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از پایان مرمت خانه تاریخی عظیمی‌نژاد خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

صدا و سیما: حسین محمودی با تاکید بر اینکه بخش پایانی مرمت این خانه تاریخی مربوط به دوره قاجار گفت: مرحله پایانی مرمت خانه عظیمی‌نژاد شامل مرمت جداره‌های داخلی، اندود کاری، تقویت پی، کف‌سازی، نما چینی با آجر سنتی، تعبیه تاسیسات مکانیکی و برقی و تعویض درب و پنجره‌های فرسوده بنا بوده که با اعتباری به مبلغ ۵ میلیارد ریال انجام شد.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه خانه تاریخی عظیمی‌نژاد به منظور تاسیس خانه خلاق صنایع‌دستی در نظر گرفته شد، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم هنرمندانی را که از خلاقیت لازم در حوزه صنایع‌دستی بهره می‌برند، شناسایی کرده و در عرصه‌های ملی از آن‌ها استفاده کنیم.

مرادی نراقی افزود: بنای تاریخی خانه عظیمی‌نژاد مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است و ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ به شماره ۳۰۱۰۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و در سال گذشته به تملک اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه این بنای تاریخی در گذر سپهداری بازار تاریخی اراک و در کنار خانه قنبری واقع شده است افزود: بعد از اتمام مرمت این بنای تاریخی برای کارگاه تولیدی در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار خواهد گرفت.

خانه تاریخی عظیمی‌نژاد از سبک و معماری درون‌گرایی ایرانی پیروی کرده و شامل یک حیاط مرکزی و فضاهای مسکونی و دو طبقه در اطراف است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
آخرین اخبار