کد خبر: ۲۶۰۰۴
تاریخ انتشار:۲۳:۲۶ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل:
عصر دنا: مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: میزان معاینات پزشکی در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل روند کاهشی نشان می‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مهر: نگار خوشنویس صبح جمعه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: این معاینات پزشکی شامل نزاع، معاینات استخدامی، کار، جواز دفن و بهزیستی اعم از همسرآزاری و سایر عناوین است که پزشکی قانونی در همه این معاینات آمار کمتری نسبت به سال گذشته دارد.

وی خاطرنشان کرد: میزان معاینات نزاع نیز روند کاهشی دارد هرچند که استان اردبیل همچنان رتبه اول نزاع را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در بحث معاینات همسرآزاری میانگین آمار استان نسبت به میانگین کشوری روند کاهشی پیدا کرده است.

خوشنویس به حوادث رانندگی و افزایش معاینات اعم از جرحی و فوتی اشاره کرد و افزود: در بحث معاینات جواز کار و همچنین معاینات روانپزشکی و استخدام‌ها روند افزایشی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهدیم.

وی بخش اجساد و روند افزایشی مرگ‌های غیرطبیعی را یادآور شد و بیان کرد: میزان اجساد ارجاعی به پزشکی قانونی آمار بالایی را نشان می‌دهد و ما براساس حکم قاضی و اطلاع بیمارستان این فرآیند را شاهد هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل از تسهیل نحوه صدور جواز دفن و کاهش مراجعات در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: هرچند میزان مرگ و میر سلاح سرد در این استان در حد صفر است اما آمار مرگ و میر ناشی از سوءمصرف موادمخدر بالا بوده و نگران کننده است.

خوشنویس به موضوع سقط جنین و اصلاح قانون در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: براساس قانون جوانی جمعیت صدور مجوز سقط با محدودیت روبرو شده و ما هم در بخش مشکلات مادران و هم جنین براساس مستندات و انجام معاینات تخصصی جواز محدودی را در این حوزه صادر می‌کنیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل افزود: مادرانی که به دلایل بیماری درخواست سقط جنین می‌کنند باید حکم قضائی دریافت کرده و اگر این سقط به دلیل مشکلات جنین است براساس سونوگرافی تخصصی و دقیق و رسیدگی به ساختار آناتومی جنین انجام می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
آخرین اخبار