کد خبر: ۲۵۹۹۷
تاریخ انتشار:۲۳:۰۶ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش گفت: توان لازم و موجودی کافی برای صادرات سوخت هواپیما را داریم و در صورت بازاریابی می‌توانیم به کشورهای هدف سوخت جت ارسال کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایلنا: ناصر عاشوری قلعه رودخانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره میزان تولید و مصرف بنزین اظهار داشت: در حال حاضر ما ۹۸ تا ۱۰۴ میلیون لیتر در روز تولید و ۱۱۲ میلیون لیتر نیز مصرف بنزین داریم که ما به التفاوت آن وارد می‌شود.

وی با اشاره به رشد حدود ۴۰ درصدی مصرف طی ۳ تا ۴ سال گذشته بر لزوم کنترل مصرف از روش‌هایی همچون اصلاح قیمت تاکید کرد.

دبیر انجمن صنفی پالایش نفت درباره برنامه استفاده از متانول برای تولید بنزین تصریح کرد: تمام مواد اولیه و اصلی ما برای تولید بنزین؛ نفت و میعانات گازی است و بنزین با کیفیت تولید می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه بنزین بی کیفیتی تولید نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما هیچ برنامه‌ای برای استفاده از متانول برای تولید بنزین نداریم و از جزئیات برنامه دولت در این حوزه نیز بی‌اطلاعیم.

عاشوری درباره برنامه صادرات بنزین نیز گفت: فعلا صادرات بنزین نداریم البته برنامه صادرات بنزین و فراورده در دستور کار قرار دارد اما هنوز دولت مجوز در اختیار ما قرار نداده است. 

وی بیان داشت: ما بنا داریم بنزین و گازوییل تولیدی مازاد را صادر کنیم و بعنوان بخش خصوصی توان بهتری برای ورود به بازار صادرات داریم اما هنوز این اجازه به ما داده نشده است.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پالایش کشور تاکید کرد: در حال حاضر ممکن است با توجه به رشد مصرف بنزین و گازوئیل و نیاز داخل امکان صادرات این فراورده ها را نداشته باشیم اما توان لازم و موجودی کافی برای صادرات سوخت هواپیما را داریم و در صورت بازاریابی می توانیم به کشورهای هدف سوخت جت ارسال کنیم.

برچسب ها: بنزین ، پالایش نفت ، نفت
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
آخرین اخبار