کد خبر: ۲۵۹۸۱
تاریخ انتشار:۲۰:۵۵ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: نماینده مجلس گفت: با اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول حجم پرونده‌هایی که به محاکم قضایی ارسال می‌شود، کاهش پیدا می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

خبرنگاران جوان: غلامحسین زارعی دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیرات تصویب و اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: در زمینه اموال غیرمنقول دو قانون داریم که مکمل یکدیگر هستند. قانون اول حدنگاری یا همان کاداستر است که اموال غیرمنقول را شناسایی و کددار می‌کرد که این قانون برای سامان‌دهی وضعیت اموال غیرمنقول به تنهایی کافی نبود لذا قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول تجمیع‌کننده و ادامه‌دهنده این مسیر است و این دو قانون در کنار یکدیگر می‌توانند، نتایج خوبی را در حوزه معاملات اموال غیرمنقول به‌ویژه مسکن داشته باشند. 

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس بیان کرد: ثبت رسمی معاملات اتقان کار را بیشتر می‌کند و موجب شفافیت در فرآیند ثبت معاملات ملکی می‌شود و همچنین باعث سامان‌دهی اخذ عوارض و مالیات‌ها از املاک ناشی از قرارداد‌های معاملات اموال غیرمنقول می‌شود. 

وی ادامه داد: از طرف دیگر طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اتقان کار را بیشتر می‌کند و مهمترین کارویژه آن، اعتبارزدایی از اسناد غیررسمی است. 

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: اعتبارزدایی از اسناد غیررسمی یک نیاز ضروری برای کشور بود. 

زارعی تصریح کرد: سالانه چندین پرونده در محاکم قضایی در خصوص کلاهبرداری‌ها و معاملات اموال غیرمنقول داریم که با اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اتفاقات خوبی خواهد افتاد و حجم پرونده‌هایی که در این خصوص به محاکم قضایی ارجاع، ارسال و ثبت می‌شود، کاهش محسوسی پیدا خواهد کرد همچنین از طرف دیگر قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول موجب کاهش زمین‌خواری و پرونده‌ها و فساد‌های موجود در آن می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
آخرین اخبار