کد خبر: ۲۵۹۵۳
تاریخ انتشار:۱۵:۱۲ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: بدریک لئوناردو، سنگ‌نورد اندونزیایی، اولین مدال طلای کشورش را در المپیک پاریس ۲۰۲۴ به دست آورد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ورزش سه: او در فینال مسابقات سرعت سنگ‌نوردی مردان که در ورزشگاه لو بورژه پاریس برگزار شد، با زمان ۴.۷۵ ثانیه، وو پنگ از چین را شکست داد و مدال طلا را به گردن آویخت.

مسابقات سرعت سنگ‌نوردی شامل صعود سریع به دیواره‌ای به ارتفاع ۱۵ متر و لمس پد بالای آن است. ورزشکاران برتر مرد معمولاً در کمتر از ۵ ثانیه به بالای دیواره می‌رسند. این مسابقات به دلیل هیجان بالا بسیار محبوب است.

لئوناردو با ثبت رکورد شخصی ۴.۷۵ ثانیه، توانست وو پنگ را که با زمان ۴.۷۷ ثانیه مسابقه را به پایان رسانده بود، شکست دهد. این اولین مدال طلای اندونزی در المپیک پاریس ۲۰۲۴ و نهمین مدال طلای تاریخ این کشور در المپیک‌های تابستانی است. اندونزی تنها در رشته بدمینتون ۸ مدال طلا کسب کرده است اما این‌بار برای اولین‌بار در رشته دیگری موفق به گرفتن طلا شد.

2065429

پس از این پیروزی، خبرنگاران اندونزیایی حاضر در مرکز رسانه‌ای با شور و هیجان به تشویق پرداختند. لئوناردو پس از مسابقه گفت: «خیلی خوشحالم. رویای من برای اهدای مدال طلا به اندونزی بالاخره به حقیقت پیوست. بسیار خوشحالم که این مدال را به مردم کشورم تقدیم می‌کنم. امیدوارم مدال‌های طلای بیشتری به دست آوریم.»

مدال برنز این مسابقات به سم واتسون از آمریکا رسید که با ثبت رکورد جهانی جدید ۴.۷۴ ثانیه، رضا علیپور از ایران را شکست داد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
آخرین اخبار