کد خبر: ۲۵۹۴۱
تاریخ انتشار:۰۰:۵۱ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: مجموعه نمایشی جانی دالر به کارگردانی و سردبیری ایوب آقاخانی هر جمعه از رادیو نمایش پخش می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

صدا و سیما: این مجموعه داستان کارآگاهی است که در هر قسمت معمای یک جنایت را حل می‌کند.
آقای ایوب آقاخانی سردبیر کارگردان و بازیگر این مجموعه با حضور در استودیو شبکه خبر گفت: یکی از دغدغه‌های من به عنوان یک حامی، متعصب و علاقمند به نمایش‌های رادیویی و همین طور مدرس این عرصه این بوده که پهنه ارتباط نمایش رادیویی را در این حیابانگ امد و شد رسانه‌های ملون و مدرن امروز توسعه دهم یا تلاش خودم را کنم که این پهنه از وسعت نیفتد یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که به ذهنم رسیده در تمام سال‌های فعالیتم در این عرصه­ که در کنار تئاتر و تلویزیون و سینما همیشه یک محور خیلی ثابتی در مورد تکاپو‌های رادیویی در زندگی کاری داشتم این بوده که چه می‌شود کرد که مخاطبان بیشتری توجه شان به رادیو جلب شود. ­ما از سال ۷۷ تا سال ۸۵ بالغ بر ۴۵ رمان پر فروش تاریخ معاصر ادبیات جهان را مشخصا دهه ۶۰ میلادی را به این سو تبدیل به نمایش‌های رادیویی در قالب­ از رمان تا نمایش­ تبدیل کردیم و­ این سیاستی که پی گرفتیم و مورد لطف و استقبال مدیران فهیم عرصه نمایش رادیویی قرار گرفت.
وی در خصوص تغییرات در نسخه‌های داستان هم گفت: تغییراتی در نسخه‌ها داستانی داده ایم و گامی که از بزرگان پیشکسوت جلوتر می‌ایستیم این است که من کار‌های اصیل جک نوئمن را کار می‌کنم و اثار زیادی که در ایران تولید و پخش شد ایرانی نویسی هم بود به عبارتی مخاطب ایرانی بر اساس شخصیت «جانی دالر» خودش برای رادیو داستان می‌نوشت و ان‌ها به لحاظ ساختاری زمینه‌های لق تری داشتند­، ما، چون اصراری بر تعدد نداریم فقط اثاری از جک نوئمن که در قالب ترجمه در دسترس هست و ۲۶ عدد است فقط ان‌ها را تولید و کار می‌کنیم.
آقا خانی ادامه داد: ما امروز در حوزه تولید نمایش‌های رادیویی جلو هستیم­ ان چیزی که نداریم و بابت آن باید افسوس خورد­ صدا‌های جادویی و مخملینی­ است که متاسفانه دیگر در بین ما نیستند و با درگذشت این­ عزیزان جای خالی آنها به شدت احساس می‌شود؛ اما به لحاظ فنی بسیار جلوتر هستیم، چون ما در خیلی از درگاه‌های مجازی دسترسی به همان نسخ قدیمی­ داریم بشنوید و یکی از حاصل تلاش‌های همکاران من را هم بشنوید­خودتان متوجه تفاوت فنی آن خواهید شد.
کارگردان مجموعه جانی دالر گفت: قبلا که این نمایش رادیویی که سال‌ها پیش پخش می‌شد و پس از پایان نمایش مسابقه‌ای برگزار می‌شد که از مخاطبان می‌خواست که بگویند چگونه کاراگاه جانی دالر فهمید که مجرم چه کسی است که البته چنین چیزی در فضای امروزی یک امر پیش پا افتاده است چرا که­­ امروز مخاطب ما پیچیده‌ترین داستان‌های پلیسی را خوانده و دیده و شنیده و در قالب سریال‌های محصول کشور‌های مختلف­ از روانشناسی‌های عجیب و سخت هضم شدنی کره‌ای تا غربی‌هایی که سال‌ها در این زمینه قدمت دارند و ما با محصولات­ فرهنگی آنها مواجه هستیم و دسترسی مخاطب خیلی وسیع شده در قدیم رادیو را در زمانی گوش می‌دادند که خیلی‌ها تلویزیون نداشتند در چنین شرایطی حدس یک مخاطب عامی که این برنامه را گوش می‌کرد­ می‌توانست حدس وزینی باشد، اما امروز نه­ ضمن این که آن یک دریغ گویی و کم گویی­ را بر ساختار و تولید کنندگان تحمیل می‌کرد که­ عامدانه چیز‌هایی را عبور می‌کرد تا مخاطب آن را کشف کند که این به روایت آسیب می‌زد.
وی در پایان گفت: این مجموعه نمایشی هر قسمت پرونده‌های جانی دالر حداقل ۴۵ و حداکثر ۵۵ دقیقه است یک بازه تقریبا یک ساعته است که ۳۰ دقیقه بامداد جمعه‌ها پخش می‌شود و ساعت ۷:۴۵ صبح جمعه و ساعت ۱۸:۱۵ هم باز پخش می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی