کد خبر: ۲۵۹۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۲۲:۵۶ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: رئیس حفاظت محیط زیست گچساران گفت: مراتع و جنگل های منطقه حفاظت شده «کوه سرخ» گچساران دچار آتش سوزی شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، محمد امین حسینی افزود: آتش در جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده کوه سرخ در این شهرستان ۲۰ دیشب (چهار شنبه) آغاز شده است.وی بیان کرد: هم اکنون مهار آتش در منطقه حفاظت شده کوه سرخ به دلیل صخره ای بودن، سخت گذر بودن و شیب تند، پوشش گیاهی انبوه، مسیر طولانی تا محل حادثه و وزش باد با مشکل مواجه است.
حسینی اظهار کرد: این آتش سوزی دیشب از سوی نیروهای محلی و محیط زیست مهار شد و صبح امروز به علت وزش باد شدید دوباره شعله ور شد.وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۰ نفر نیروی امدادگر برای مهار آتش سوزی ارتفاعات کوه سرخ گچساران مشارکت دارند، گفت: نیروهای محیط زیست و مردم محلی برای مهار آتش به این منطقه اعزام هستند.
رئیس حفاظت محیط زیست گچساران افزود: وسعت این آتش سوزی‌ها پس از مهار و برآورد از سوی کارشناسان اعلام می‌شود. ۲۷۲ گونه گیاهی در منطقه حفاظت شده «کوه سرخ»از مناطق حفاظت شده این شهرستان وجود دارد که برخی از آنها کمیاب و منحصر به فرد است.۳۷ گونه گیاهی منحصربه فرد نیز در منطقه حفاظت شده کوه سرخ وجود دارد.

منطقه حفاظت شده خائیز و سرخ با ۳۳هزار ۳۸۵ هکتار وسعت در حوزه استحفاظی شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بهبهان قرار دارد.بلوط ( گونه غالب ) ، بنه ، کلخنگ ، بادام وحشی ، ارژن ، خوشک ، گون ، گیاهان دارویی و گونه هایی از خانواده گندمیان مهمترین پوشش گیاهی این منطقه است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
کوه سرخ قشلاق ترکهای قشقایی است از زمانی که بین لرها و ترکها تفرقه افتاد از این بلایا زیاد پیش،میاد و حتما عمدی است
حجت الله انگنایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
باید مدیرکل محیط زیست و ریس محیط زیست گچساران نه تنها استعفا بدن بلکه باید بازخواست بشن. آتش همون شب اول کنترل شد. اگر محیط زیست پایش می کرد دوباره آتش سوزی شروع نمی شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی