کد خبر: ۲۵۷۷۳
تاریخ انتشار:۰۲:۵۳ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: ‌خط تولید دارو‌های گیاهی در شکل‌های جامد، مایع و نخستین آزمایشگاه ساخت سریع دارو‌های گیاهی کشور بنام فب لب در پژوهشکده گیاهان دارویی به بهره برداری رسید
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

خبر نگاران جوان: رییس پژوهشکده گیاهان دارویی در آیین بهره برداری از این دو واحد گفت: این پژوهشکده ۳۰ واحد فناوری داروی گیاهی را در اختیار دارد که تاکنون موفق به تجاری سازی ۱۵ مورد شده بود و حالا در خط تولید جدید که با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شده ۴ داروی کبد چرب، آلزایمر، ترک اعتیاد و چربی سوزی به تولید انبوه می‌رسد و برآورد شده که تا یک سال آینده این ۴ محصول یکصد میلیارد تومان در بازار‌های داخلی و یک میلیون دلار در بازار‌های جهانی فروش داشته باشد.

غفارزادگان با اشاره به بهره برداری از نخستین آزمایشگاه ساخت سریع دارو‌های گیاهی کشور افزود: در این مرکز پژوهشگران و فناوران و دانشگاهیان می‌توانند ایده‌های تجاری خود را در حوزه دارو‌های گیاهی ارائه داده و آن را تجاری سازی کنند

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی