تاریخ انتشار:۱۱:۱۶ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه با اشاره به آغاز واکسن پنوموکوک گفت: در این طرح 428 نوزاد 2 ماهه علیه بیماری‌های عفونی واکسینه می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه؛ مهندس سید محمد رضا جلیل پور با اعلام این خبر تصریح کرد: ایمن سازی یکی از شناخته شده ترین و موثرترین روش پیشگیری از بیماری های کودکان است و بدون تردید واکسیناسیون نقش مهمی در سلامت افراد ایفا کرده است.

جلیل پور اظهار داشت: باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های باکتریایی در کودکان محسوب می شود که باعث تعداد زیادی از بیماریها از جمله مننژیت، عفونت گوش میانی، سینوزیت و پنومونی یا همان ذات الریه می باشد.

وی ادامه داد: پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل های عفونت تنفسی است که سبب مراجعه به مراکز درمانی می شود و همچنین این مهم یکی از اصلی ترین علل مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال می باشد که با انجام واکسیناسیون از بروز چنین مرگ و میرهایی جلوگیری می شود.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه افزود: واکسیناسیون پنوموکوک به روش تزریقی برای نوزادان ۲ ماهه صورت می گیرد که تعداد ۴۲۸ نوزاد در سطح شهرستان کهگیلویه گروه هدف دریافت این واکسن می باشند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
آخرین اخبار