تاریخ انتشار:۱۱:۴۶ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: امام جمعه کهگیلویه با تأکید بر آموزش همگانی برای حفاظت از عرصه‌های ملی و طبیعی گفت: در برخورد با مسببان آتش‌سوزی نباید اغماض شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در دیدار رئیس و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: یکی از مهمترین افتخارات منابع طبیعی این است که در بحث آموزش همگانی موفقیتهای خوبی داشت.نسل امروز نسبت به منابع طبیعی حساسیت بیشتری دارند.

امام جمعه کهگیلویه افزود: نگرانی که در سطح جامعه نسبت به جنگل و منابع طبیعی وجود دارد نشانه آموزش و اطلاع رسانی است البته مکفی نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه خواستار اقدامات پیشگیرانه در مدارس، مراکز علمی،نماز جمعه و جماعات شد و افزود: باید باورمان شود درخت ریه جامعه است،بدانیم نقش منابع طبیعی در عرصه زیست محیطی مهم است.

وی با اشاره به اینکه سالیان گذشته در محیط زیست در دولت شهید رئیسی اقدامات خوبی انجام گرفت، کنترل پدیده گردوغبار را از جمله تدابیر خوب برشمرد.

آموزش همگانی برای حفاظت از منابع طبیعی ضروری است

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ادامه داد:کاشت درخت را بر خود لازم و ضروری بدانید این آمادگی را در خود ایجاد کنید که در فصل کاشت درخت نه به صورت نمادین بلکه واقعی و با حفاظت و نگهداری کاشت شود.

امام جمعه کهگیلویه گفت:آتش سوزی هر درخت بر باد دادن زحمات گذشتگان است. وی ادامه داد: منابع طبیعی با دمنده و هلیکوپتر آبپاش حفظ نمی‌شود با آموزش حفظ می‌شود چوپانی که آتش درست می‌کند بداند که آتش او منابع طبیعی را نابود می‌کند و کشاورزی که پسماند مزارع را آتش می‌زند به این آگاهی برسد که کار او تخریب منابع طبیعی است.

امام جمعه کهگیلویه با اشاره به وقوع آتش‌سوزی سالانه در خائیز گفت:برای خائیز که هر سال مشکل داریم باید فکری اساسی بشود . وی با بیان اینکه منابع طبیعی نیاز به دستگاه پایدار دارد، ادامه داد: ظرفیت دمنده در شهرستان بیشتر شود جوامع محلی آموزش ببینند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: در شناسایی مسببان و برخورد با متخلفان اغماض نکنید یک نفر به هر دلیلی آتش سوزی در نارون ایجاد کرد چقدر هزینه مالی داشت، برای درختانی که ایستاده سوختند دل ما هم سوخت.

وی با بیان اینکه حذف نیروهای فصلی کار اشتباهی بود،افزود:با استقرار دولت از رییس سازمان جنگلها کمک اختصاصی برای کهگیلویه می خواهیم.

آموزش همگانی برای حفاظت از منابع طبیعی ضروری است

علی کریمی در این نشست که به مناسبت بزگداشت هفته نماز جمعه و روز جنگلبانی انجام شده بود،گفت: 14 مورد آتش سوزی در شهرستان داشتیم که مسببان همه آتش‌سوزی‌ها شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: برخی از مسببان طی تحقیقات محلی شناسایی شدند. وی ادامه داد: 2 نفر زا عوامل آتش‌سوزی از طریق شاهد عینی و یک نفر هم خود اعتراف به آتش سوزی کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.