کد خبر: ۲۵۶۶۸
تاریخ انتشار:۱۲:۱۸ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه لرستان مطرح کرد:
عصر دنا: دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه لرستان گفت: طی یک‌سال از سقط ۱۶۲جنین در طرح نفس جلوگیری شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سفیر افلاک: لیلا شریعت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: در راستای اجرای طرح جوانی و افزایش جمعیت، در مرداد ماه سال گذشته مراکزی با عنوان نفس راه‌اندازی شد که از سقط‌های جنین جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: در استان ۱۲ مرکز نفس در شهرهای استان راه‌اندازی شده که تاکنون ۱۸۱ نفر به این مراکز مراجعه کردند و مشاوره لازم به این خانواده‌ها داده شده تا از سقط جنین منصرف شوند.

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه لرستان تصریح کرد: طی یک‌سال گذشته ۱۶۲ مورد انصراف از سقط در راستای اجرای این طرح در انجام شده و هدف از اجرای طرح این است که خانواده‌ها‌یی که به هر دلیل قصد سقط جنین دارند با مراجعه به این مراکز از سقط جنین خودداری می‌کنند.

شریعت بیان کرد: سال گذشته اولین نوزاد این طرح متولد شد و طی یک‌سال گذشته ۳۵ نوزاد در این مراکز متولد شده‌اند و استمرار این طرح می‌تواند نقش مهمی در افزایش جمعیت داشته باشد.

وی با اشاره به خدمات لازم در اجرای این طرح گفت: ارائه مشاوره، ویزیت رایگان و برخی از درمان‌ها در این مراکز به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود و در این راستا نیز ۱۰ مرکز مشاوره ازدواج در استان وجود دارد که خدماتی در زمینه جوانی جمعیت داده می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی