کد خبر: ۲۵۶۵۴
تاریخ انتشار:۱۸:۳۴ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
مدیرکل انتقال خون اصفهان:
عصر دنا: مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت :امروزه شکل توسعه یافته، استاندارد، تحت کنترل و احیاگر حجامت، اهدای خون می باشد که با هر بار اهدای خون به غیر از استفاده جسمی و روحی فرد اهداکننده خون، حداقل جان سه نفر هم با این واحد خونی اهدا شده نجات پیدا می کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون اصفهان، دکتر کیان دهراب پور مدیرکل انتقال خون اصفهان روز جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با آخرین روز هفته انتقال خون سال اخیر به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه شهر کاشان در مصلای این شهر حضور پیدا کرده و در رابطه با موضوع اهدای خون مطالبی را برای نمازگزاران بیان نمود.

دکتر دهراب پور گفت اهدای خون از مهمترین مصادیق مردمی سازی سلامت می باشد که تاکنون جان انسانهای بسیار زیادی بواسطه این عمل انسان دوستانه و خداپسندانه نجات پیدا نموده و نجات پیدا خواهد نمود.

وی اذعان کرد در سال اخیر، مراکز درمانی استان اصفهان، روزانه بیش از ۸۵۰ واحد فرآورده خونی نیاز دارند تا هیچ بیماری بخاطر کمبود فرآورده خونی در استان با مشکل روبرو نشود که همکاری مناسب و خوب مردم عزیز خطه ی اصفهان تاکنون نگذاشته است که مشکلی از این لحاظ در استان ایجاد شود که البته این روند حضور اهداکنندگان خون در مراکز اهدای خون بخصوص جوانان عزیز و بانوان گرانقدر می بایست بیشتر از گذشته باشد تا نیاز بیماران به خون و فرآورده های به طور کامل برطرف گردد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت یکی از مواردی که باعث معافیت موقت اهداکنندگان به مدت یکسال می شود، حجامت می باشد که امروزه شکل توسعه یافته، استاندارد، تحت کنترل و احیاگر حجامت، اهدای خون می باشد که با هر بار اهدای خون به غیر از استفاده جسمی و روحی فرد اهداکننده خون، حداقل جان سه نفر هم با این واحد خونی اهدا شده نجات پیدا می کند.

وی گفت در سال گذشته، حدود ۱۶۵۰۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون کاشان مراجعه که ۱۳۵۰۰ نفر از آنها موفق به اهدای خون شدند و برای اینکه از ظرفیت مردم این شهرستان برای اهدای خون، بهتر و بیشتر استفاده شود از ابتدای مهرماه امسال، شیفت عصر هم برای چند روز در هفته در پایگاه انتقال خون کاشان راه اندازی می گردد و ساخت پایگاه انتقال خون آران و بیدگل هم در سال اخیر شروع خواهد شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی