کد خبر: ۲۵۶۴۱
تاریخ انتشار:۲۳:۰۷ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: مدیرکل ترویج کتابخوانی و فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: قصه‌های منتخب پویش نویسنده شو در کتاب هدهد سفید چاپ می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

صدا و سیما: اقای محمدرضا اسفاری با حضور در برنامه سلام خبرنگار با بیان اینکه کودکان و نوجوانان یکی از اصلی‌ترین مخاطبین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است گفت: بر این اساس پویش نویسندگی شو با هدف، بهره مندی از این اوقات فراغت، شناسایی استعداد‌های نویسندگی و کمک به پرورش نوجوانان برگزار می‌شود.

اسفاری افزود: در این پویش ۴ تا داستان توسط ۴ نویسنده نوشته شده، که انتهای این داستان‌ها باز است و بچه‌ها آن را کامل می‌کنند، علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت کتابخوان نقطه آی. آر، ۴ داستان در نظر گرفته شده را با استفاده از کیو. آر کد دانلود کنند و بنا به سلیقه‌ای که دارند یکی از ۴ داستان مختلف را انتخاب کنند و در پویش شرکت کنند، این ۴ داستان با موضوعات سردار سلیمانی، شعار سال، محرم و فلسطین است.

اسفاری گفت: قصه‌ها در نهایت داوری می‌شود و ضمن تقدیر ریالی و نقدی که از بچه‌ها انجام خواهد شد ما یک کتاب و یا یک مجله‌ای را در نهاد کتابخانه‌ها داریم به نام «هدهد سفید» که کلا هدهد سفید برند کودک و نوجوان نهاد کتابخانه‌ها است و قصه‌های منتخب در کتاب هد هد سفید چاپ می‌شود

اسفاری افزود: در حال حاضر کتابخانه‌های مرکزی ما نزدیک به ۶۰ فعالیت فرهنگی آموزشی دارد یکی از این خدمات که خیلی هم گسترده است کارگاه‌های آموزشی نویسندگی است تمام نوجوان‌های ایران زمین که در این کارگاه‌ها تخصصی آموزش دیدند می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

وی با اشاره به عدالت فرهنگی گفت: نهاد کتابخانه‌های ملی فقط به تسهیل دسترسی کتاب نمی‌پردازیم مسابقات فرهنگی، ترویج کتابخوانی و مباحث فرهنگی در این مناطق هم اجرا می‌شود، در سراسر کشور، ما ۸۰۰ تا کتابخانه در روستا‌ها داریم و نزدیک به ۵۰ کتابخانه سیار در مناطق محروم فعالیت می‌کنند حتی برای عشایر برنامه ویژه داریم.

اسفاری از کتابخانه رویش برای عشایر هم گفت: کتابخانه‌ای قابل حمل برای عشایر طراحی شده است که همه جا همراه آنها می‌باشد به این شکل که قفسه‌هایی از طناب و چوب طراحی شده که از سقف چادر عشایر آویزان می‌شود تا آنها بتوانند داخل چادر کتاب بگذارند و هر چه بیشتر کتاب بخوانند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی