کد خبر: ۲۵۶۳۸
تاریخ انتشار:۲۲:۴۱ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: دکتر سیامک ریماز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این بیمار به دلیل تصادف دچار مرگ مغزی شد اضافه کرد: مرحومهمهدی پور با وجود تلاش پزشکان معالج در بخش مراقبت ویژه بیمارستان پورسینا رشت، دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده برای اهدای عضو اقدام شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: مسئول واحد فرآهم آوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: با تلاش همکاران واحد فرآهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و رضایت خانواده مرحومه فاطمه مهدی پور اعضای بدن وی برای پیوند به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

خانواده این بیمار دچار مرگ مغزی تمایلی به اعلام اینکه کدام یک از اعضای فرزندشان اهدا شده، نداشتند.

واحد فراهم‌آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از سال ٩٣ پس از کسب مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز به کار کرد؛ این واحد مستقر در بیمارستان رازی رشت با حضور کارشناسان آماده پاسخگویی به سوالات علاقه مندان در مورد فرآیند اهدای عضو و دریافت کارت اهدا به صورت حضوری است.

تایید مرگ مغزی توسط چهار متخصص شامل بیهوشی، متخصص مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، داخلی و متخصص پزشکی قانونی انجام می‌شود و در کنار این مراحل در صورت رضایت خانواده اهداء عضو صورت می گیرد.

اعلام رضایت برای پیوند اعضا از سال ۱۳۸۷ در گیلان انجام می‌شود؛ باربد چمن‌زیبای کودک چهار ساله نخستین اهدا کننده عضو در گیلان است که با رضایت خانواده کلیه اش به مردی ۴۲ ساله پیوند زده شد.

هرفرد مرگ مغزی در صورتی که خانواده اش خیلی زود برای اهدای عضو رضایت دهد، می‌تواند جان حداقل هشت تا ۵۳ نفر را نجات دهد؛ بر اساس آمارها هر ۱۰ دقیقه یک نفر به فهرست انتظار برای پیوند عضو اضافه می‌شود، هر ۲ ساعت نیز یک نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می دهد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
آخرین اخبار