کد خبر: ۲۵۶۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۲۱:۲۰ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
واکنش ها به شهادت اسماعیل هنیه؛
عصر دنا: مقام‌ها و مسئولان کشورهای مختلف جهان در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه این اقدام تروریستی را محکوم کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

خبرگزاری صدا و سیما: مقام‌ها و مسئولین کشورهای مختلف جهان در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

پیام تسلیت رئیس مجلس ترکیه برای شهادت اسماعیل هنیه
نعمان کورتولموش، رئیس مجلس ملی ترکیه، شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را تسلیت گفت.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از آنکارا، نعمان کورتولموش با انتشار پیامی اعلام کرد اسماعیل هنیه در حمله بزدلانه دشمن بشریت و اهل قتل‌عام رژیم صهیونیستی شهید شد.
کورتولموش ضمن طلب رحمت برای هنیه از درگاه خداوند افزود: به کاروان شهیدان غزه یک مجاهد بزرگ دیگر پیوست، اسماعیل هنیه کسی بود که دهها تن از افراد خانواده اش را شهید داد و خود نیز در حمله پست فطرتانه رژیم صهیونیستی اسرائیل که دشمن انسانیت و جنایتکار است به شهادت رسید.
وی ادامه داد: برای وی از خداوند رحمت می‌طلبم، جایگاهش بلند و مکانش بهشت باشد، او همان‌طور که ایمان داشت، همان‌طور زندگی کرد و همانگونه از دنیا رفت، عمرش را به قضیه فلسطین اختصاص داد و مبارزاتی که انجام داد، برای نسل‌ها نمونه شد. پس از شهادت فرزندان و نوه‌هایش، با وقار و ایمان راسخ ایستادگی کرد و خداوند به او با شهادت پاداش داد.
کورتولموش افزود: همان‌طور که مرحوم علیا عزت‌بگوویچ گفت: "ما را به خاک سپردند اما نمی‌دانستند که ما بذر بودیم". برای تمام مردم فلسطین و همه افرادی که دل در گرو قضیه فلسطین آزاد دارند، صبر و تسلیت آرزومندم.

مقام‌های کشورهای مختلف ترور اسماعیل هنیه را محکوم کردند

 

 

مالزی در بیانیه‌ای خواستار بررسی دقیق ترور اسماعیل هنیه شد
مالزی در بیانیه‌ای خواستار بررسی دقیق ترور اسماعیل هنیه شد. در بیانیه وزیر خارجه مالزی آمده است: 
مالزی خواستار بررسی فوری و دقیق این ترور و به دست عدالت سپردن عاملان آن است. مالزی همچنین از همه طرف‌ها می‌خواهد درحالی که واقعیت‌های پیرامون این ترور بررسی و مشخص می‌شوند، خویشتنداری داشته باشند. این حادثه اهمیت تنش زدایی فوری و لزوم ورود همه طرف‌ها را به گفت و گوی سازنده و دنبال کردن راه حل‌های مسالمت آمیز نشان می‌دهد. 

مقام‌های کشورهای مختلف ترور اسماعیل هنیه را محکوم کردند

 

وزیر خارجه ترکیه: هنیه نماد مقاومت فلسطین بود
خبرگزاری رویترز گزارش داد هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه گفت از شنیدن خبر «شهادت اسماعیل هنیه رهبر حماس عمیقا ناراحت شده است.» وی گفت هنیه به نماد مقاومت فلسطین تبدیل شده است. 
فیدان در پستی در صفحه خود در ایکس، توئیتر سابق، با به اشتراک گذاشتن عکسی از خودش به همراه هنیه نوشت «هنیه زندگی خود را وقف جنبش فلسطین و برقراری صلح و آرامش در فلسطین کرده بود.»

مقام‌های کشورهای مختلف ترور اسماعیل هنیه را محکوم کردند

 

وزارت خارجه اردن، ترور شهید اسماعیل هنیه را محکوم کرد
به گزارش کانال تلگرام الجرمق، وزارت خارجه اردن اعلام کرد: اقدام «اسرائیل» را در ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران قویا محکوم می‌کنیم و این اقدام را نقض قانون بین المللی و قانون حقوق بشر می‌دانیم و جنایتی تنش زا به شمار می‌آوریم که منطقه را به سمت تنش و هرج و مرج بیشتر سوق خواهد داد.

 

 

سوریه ترور اسماعیل هنیه را محکوم و با ایران اسلامی اعلام همبستگی کرد
وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را محکوم کرد و آن را نقض خطرناک حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، وزارت امور خارجه سوریه این عملیات تروریستی را بیانگر نقض آشکار حقوق بین الملل دانست و دلیلی آشکار بر بی اعتنایی رژیم صهیونیستی به قوانین بین المللی برشمرد.
وزارت امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد، این اقدام زبونانه دشمن صهیونیستی را در ادامه جنایاتش در منطقه، از جمله در جولان اشغالی سوریه، لبنان، عراق و همچنین در ادامه کشتار مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن صورت گرفته که ادامه این روند می‌تواند منطقه را به سمت جنگ بکشاند.
همچنین وزارت امور خارجه سوریه با اشاره به اینکه این عملیات تروریستی بیانگر عدم التزام آن رژیم به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است، تصریح کرد، دشمن صهیونیستی با ادامه جنایاتش به اراده بیشتر کشور‌های جهان برای توقف کشتار مردم فلسطین و منطقه دهن کجی می‌کند.
در این بیانیه، وزارت امور خارجه سوریه مراتب همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران را اعلام و تاکید کرد که سوریه در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاده است.
همچنین، وزارت امور خارجه سوریه مراتب تسلیت و همدردی خود را به مردم فلسطین ابراز داشت و از ادامه مقاومت آنها در برابر ماشین جنگی رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام حمایت کرد.
وزارت امور خارجه سوریه در ادامه تاکید کرد که دمشق همچنان از مبارزات عادلانه مردم فلسطین تا تحقق حقوق ملی و برپایی کشور مستقل خود در سرزمین فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.
شایان گفتن است اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که روز گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری کشورمان به ایران سفر کرده بود، بامداد امروز در محل اقامتش در تهران ترور شد و به همراه یکی از محافظینش به شهادت رسید.

 

واکنش اردوغان به ترور اسماعیل هنیه
رییس جمهور ترکیه ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رجب طیب اردوغان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد حادثۀ ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران را به شدیدترین وجه ممکن محکوم و لعنت می‌کنیم.
اردوغان این اقدام را یک حرکت پست فطرتانه در جهت تضعیف مقاومت افتخارآمیز مردم غزه و برادران فلسطینی دانسته و گفت هدف از این سوء قصد همان اهدافی است که در ترور شیخ احمد یاسین، عبدالعزیزرنتیسی و بسیاری از سران فلسطینی دنبال می‌شده است ولی وحشیان صهیونیست بدانند که به مانند گذشته، امروز هم به اهداف پلید خود دست نخواهند یافت.
اردوغان در پایان پیام خود اظهار امیدواری کرد که با تقویت مقاومت در دنیای اسلام و اتحاد جوامع بشری پایانی بر ظلم اسراییل و تروریسمی که در منطقه راه انداخته است رقم خواهد خورد تا دنیا و منطقه به آرامش و آسایش دست پیدا کند.
رییس جمهور ترکیه در پایان پیام خود شهادت اسماعیل هنیه را که از وی به عنوان برادر خود یاد کرد به مردم غزه و فلسطین و دنیای اسلام تسلیت گفت.

 

یکی از معاونان وزیر امور خارجه روسیه: ترور هنیه باعث تشدید تنش‌ها در منطقه خواهد شد
یکی از معاونان وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری دولتی ریا روسیه گفت: ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس «قتل سیاسی کاملا غیرقابل قبول» است.
به گزارش رویترز، خبرگزاری ریا به نقل از میخائیل بوگدانف گزارش داد: «این یک قتل سیاسی کاملا غیرقابل قبول است و باعث تشدید تنش‌ها خواهد شد.» وی افزود: این ترور تاثیری منفی روی گفتگو‌های آتش بس در غزه خواهد داشت.
روسیه که با کشور‌های عرب، ایران و حماس و نیز اسرائیل رابطه دارد همواره ضمن محکوم کردن خشونت‌ها در منطقه، آمریکا را متهم کرده است که ضرورت تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی را نادیده می‌گیرد.

 

قطر، ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد
به گزارش کانال تلگرام نیوپرس، وزارت خارجه قطر ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را شدیدا محکوم کرد.



سخنگوی فرماندهی پلیس کابل: شهادت اسماعیل هنیه، خطوط جهاد را تقویت می‌کند
سخنگوی فرماندهی پلیس کابل اعلام کرد: شهادت اسماعیل هنیه خطوط جهاد و مقاومت را تقویت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل، خالد زدران امروز در پیامی در واکنش به شهادت رییس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: شهادت اسماعیل هنیه ظاهراً خبر بدی برای مسلمانان خواهد بود، اما تاریخ ثابت کرده است که این گونه شهادت‌ها خطوط جهادی را تقویت می‌کند و باعث تقویت وحدت مسلمانان می‌شود، یهودیان باید بفهمند که چنین شهادت‌هایی نشانه آزادی بیت المقدس را به همراه دارد.
پایگاه اطلاع رسانی الاماره وابسته به حکومت سرپرست افغانستان نیز در پیامی اعلام کرد: شهادت، دروازهٔ وسیعی است که خداوند منان محبوبان درگاهش را به ملاقات خود قبول می‌کند. شهادت اسماعیل هنیه از رهبران حماس غم بزرگی برای امت به جا گذاشت، اما در عین حال نویدی برای از بین رفتن صهیونیست‌های غاصب خواهد بود. شهادت ایشان را به خانوادهٔ‌شان و به امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم.
عبدالنافع تکور یکی از اعضای برجسته حکومت سرپرست افغانستان و سخنگوی سابق وزارت کشور نیز در پیامی نوشت: خدا رحمتت کند، شهادتش هر چند غم سنگین و طاقت فرسا است، اما مطمئنم این خون مظلوم انشالله رنگ خواهد گرفت. اگر به گذشته نگاه کنیم، بعد از شهادت این رهبر، یک پیروزی بزرگ حاصل خواهد شد.

 

 

هیئت وزیران لبنان ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد
به گزارش کانال تلگرام شبکه تلویزیونی المیادین، هیئت وزیران لبنان، ترور اسماعیل هنیه را قویا محکوم و اعلام کرد این اقدام را به مثابه گسترش دایره خطر می‌داند.

 

دولت چین ترور هنیه را محکوم کرد
خبرگزاری رویترز گزارش داد وزارت امور خارجه چین در موضع گیری درباره ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران ضمن ابراز نگرانی شدید درباره این حادثه گفت چین با ترور و قتل مخالف است و آن را محکوم می‌کند. وزارت خارجه چین افزود آنها باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر مناقشه و خشونت ها، به یک آتش بس دست یابند. وزارت خارجه چین تاکید کرد پکن همواره از حل و فصل مناقشات منطقه‌ای از طریق مذاکرات و گفتگو حمایت می‌کند.

 

واکنش نخست وزیر سابق سوئد: آتش‌بس را فراموش کنید
کارل بیلت، نخست وزیر سابق سوئد در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در تهران در صفحه رسمی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آتش‌بس را فراموش کنید. تلافی و تنش، در مرکز توجه قرار می‌گیرد. به نظرم لازم است کمربند صندلی‌هایمان را سفت ببندیم.»

 

 

واکنش وزارت خارجه روسیه به ترور اسماعیل هنیه
به گزارش کانال تلگرام شبکه تلویزیونی الحدث، وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد: ترور اسماعیل هنیه، یک جنایت سیاسی غیرقابل قبول است و تنش در منطقه را تشدید خواهد کرد.

 

وزارت خارجه ترکیه ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد
به گزارش کانال تلگرام شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد کشته شدن اسماعیل هنیه، را در تروری پست در تهران، محکوم می‌کنیم.
این وزارتخانه همچنین افزود: با ترور اسماعیل هنیه باردیگر مشخص شد دولت نتانیاهو، قصدی برای دستیابی به صلح ندارد.

 

واکنش وزیر دفاع آمریکا به ترور شهید اسماعیل هنیه
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد، لوید آستون، وزیر دفاع آمریکا در واکنش به ترور اسماعیل هنیه گفت: گزارش‌ها در این خصوص را شنیده ام و در حال حاضر اطلاعاتی در این باره ندارم.

 

محمود عباس ترور هنیه را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام‌الله، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در بیانیه‌ای ترور رئیس حماس را محکوم کرد و آن را بزدلانه خواند.

 

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی وزیران کابینه خود را از اظهار نظر درباره ترور هنیه منع کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از رسانه‌های اسرائیل اعلام کرد، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وزیران کابینه دستور داده است درباره ترور اسماعیل هنیه، اظهار نظر نکنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا کیانفر
|
United States of America
|
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
.
حسین آقایی کارشناس سیاسی گفت: ترور اسماعیل هنیه احتمالاً توسط جوخه‌های کیدون موساد انجام شد و جمهوری اسلامی باید واکنش نشان دهد.

آقای آقایی،
کاملاً در اشتباهید ترور توسط جمهوری اسلامی انجام شد زیرا اسماعیل هنیه از فرمان آیت‌الله خامنه‌ای عدول کرده بود و با وساطت چین داشت با اسرائیل صلح می‌کرد.
سست عهد و سرد مهرند این رفیقان همچو گل، ضایع آن عمری که با این سست عهدان سر کنی.
کاش بودندی به گیتی استوار و دیرپای، دوستان در دوستی چون دشمنان در دشمنی.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی