کد خبر: ۲۵۵۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۲۲:۵۲ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: واقعیت این است که آنچه در شکل گیری روح یک شهر موثر است، تنها فعالیت‌های مدیران و مسئولان هر شهر نیست. بلکه شهروندان شهرهای مختلف برای ایجاد زیبایی‌ها تاثیری بسیار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، ويژگي‌هاي هر شهري در گرو رفتارها و نگرش‌هاي شهروندان است و نوع نگاه و عملكرد شهروندان است كه سرنوشت شهر را تعيين مي‌كند. شهروندي كه خود را عضوي از خانواده بزرگ شهري مي‌داند و همواره تلاش مي‌كند تا وظايف شهروندي را به خوبي انجام دهد، رفتار او در تعامل با ديگران موجب تقويت و ترويج فرهنگ شهروندي مي‌شود.برای حفظ و توسعه شهر لازم است شهروندان به نقش خود توجه داشته باشند.

رفتارهای ضد فرهنگ از سوی برخی از شهروندان سیمای شهر دهدشت را با چالش‌هایی مواجه کرده است،از تسخیر پیاده‌روها تا رها کردن زباله در جداول،مخدوش نمودن فضای سبز و گذاشتن زباله جلوی درب منازل بدون توجه به ساعت اعلام شده از طرف شهرداری و آسیب‌ها و بی‌نظمی‌های ناشی از آن و.. بخش کوچکی از رفتارهای نابهنجاری است که در سطح شهر دیده می شود.

شهر خوب آینه شهروندان خوب است؛شهروندان دهدشتی لطفا کمی مسئولیت‌پذیر باشید!


شهروندانی که به جای همراهی از جایگاه شهروندی شانه خالی می کنند و بر بار مشکلات می افزایند.
اگر منصفانه و با دیدی نقادانه به وضعیت موجود در شهرمان بنگریم، شاهد برخی رفتارهای نابهنجار در اطراف خود خواهیم بود، این روند تصویری نامطلوب برای اهالی شهر، مسافران و از همه مهم‌تر برای نسل آینده دارد چرا که از کنش‌ها و رفتارهای امروز ما الگوبرداری می‌کنند.

هنگامی که به شهری توسعه یافته می‌رویم از دیدن زیبایی و تمیزی یک شهر شگفت‌زده می‌شویم. اما واقعیت این است که آنچه در شکل گیری روح یک شهر موثر است، تنها فعالیت‌های مدیران و مسئولان هر شهر نیست. بلکه شهروندان شهرهای مختلف برای ایجاد زیبایی‌ها تاثیری بسیار دارند.

مشارکت شهروندان برای ایجاد حس زیبایی چه از منظر شهروندی که خود در آن شهر زندگی می‌کند و چه از منظر دوم، می‌تواند روح یک شهر را تغییر دهد.

یادمان نمی‌رود گلدان‌هایی که شهرداری در نوروز یکی از سالهای اخیر برای زیباسازی شهر اطراف پارک مرکز شهر چیده بود و صبح روز بعد آثاری از آنها باقی نماند یا گلگاری بلوارها و پارکها که در سریعترین زمان ممکن توسط برخی از شهروندان نابود می شود!

اگرچه واحد خدمات شهری موظف است نسبت به تنظیف جداول و سطح شهر اقدام نماید اما از بی تفاوت بودن مردم نسبت به تمیزی شهر هم نمی‌توان گذشت.

اخیرا ساماندهی پارک مرکز شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته و با محصور کردن آن عملیات آغاز شده بود اما ساعتی از این کار نگذشته بود که گونی‌های محصور شده پاره شده و مسیر به کلی باز شد حالا در لابلای رفت و آمد مردم کارگران مشغول اجرای عملیات هستند و نه تنها چهره ناخوشایندی در مرکز شهر ایجاد شده تردد مردم کار را با کندی همراه کرده است.

شهر خوب آینه شهروندان خوب است؛شهروندان دهدشتی لطفا کمی مسئولیت‌پذیر باشید!

زندگی در فضای شهری نیازهای خاص خود را دارد؛ برای مثال مردم در شهر نیاز به حرکت و پیاده‌روی دارند و می‌خواهند قدم بزنند، بنابراین یک فضای پیاده‌روی لازم ست اما متأسفانه پیاده‌روهای دهدشت در تصرف صنوف است و شهروند مجبور است برای عبور و مرور از خیابان یا برای نشستن و استراحت به سطوح نشیمن و نیمکت نیاز دارند اما امکانات موجود در پارکها یا وجود ندارد یا در حد نیاز نیست.

سد معبر از دیگر معضلات شهری است صنوفی که مسیر پیاده رو را تسخیر کرده و به عابر پیاده اجازه عبور نمی‌دهد و هر چه می‌گذرد بخش بیشتری از معابر در تصرف اصناف قرار می‌گیرد؛البته ضعف نظارت واحد سد معبر شهرداری و بی خیالی نسبت به این معضل هم مشهود است.

نباید فراموش کرد که زمانی می‌توانیم از مسئولان انتظار داشته باشیم که خود به وظایف شهروندی آگاه باشیم و به آن عمل کنیم، در این صورت است که جایگاه خود را به‌عنوان یک شهروند مسئولیت‌پذیر و نقش‌آفرین ارتقا می‌دهیم. به واقع این اقدام، اولین گام برای ارتقای سبک زندگی شهری محسوب می‌شود.

شهر خوب را شهروند خوب می‌سازد؛ برای داشتن شهری زیبا مسئولیت‌پذیر باشیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
United States of America
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
سلام و درود بر سردبیر محترم عصر دنا که چقدر کوتاه و مفید مشکلات شهر دهدشت را در چند سطر بیان نمودند . بنده حقیر هم به عنوان یه شهروند از مردم شریف دهدشت تقاضا دارم که نظافت عمومی شهر را حتی المکان رعایت کنند تا شهری عاری زباله و آشغال داشته باشیم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
درود .کاملا به عنوان یک شهروند خیلی از مسایل. را می پذیرم ولی شهر کاملا رها شده است وبخش خدمات شهرداری یا ،یاسازی ان هم کم کاری یا کاری نمی کننند ۸۰درصد پاکبانان چندماهی یک بار به جداول رسیگی می کنند .پیمانکار شاید نیروهای خود را هم نشناسد .فضای سبز دارند علفهای هرز را ابیاری می کنند .درزمان شهرداران قدیم به غیر از یکی دو مورد .گرچه شهردار عزیز انصافآ انسان شایسته ایی است اما بازهم مشکلات ،یاد هست از ناحیه شهرداری .شهروندان هم متآسفانه فکر می کنند همه چی وظیفه شهرداری است تا اول پیاده روها. ا از کاسبان غاصب پس نگیرید همین روال ادامه دارد چون همه چی فامیلی است متآسفانه وهزاران بار تکرار .اما شهردار عزیزما درهفته حداقل روزی دوبار صبح زود به خیبانها سرکشی ووضعیت شهر ورصد کنند وبه عینه ببیند ضعف پیمانکاران ونیروهاشون گرچه ماها هم خیلی مقصریم .درمورد زباله اصلا سبد گذاشتن زباله وجود نداره .شهروندان هم بیش از ۸۰درصد انها از کیسه ،باله استفاده نمی کنند .مشکلات زیاده انشاله یه وقت می گیریم باشهردار محترم چون کانتها خیلی جالب نیستند انشاله موفق باشید وبتوانیم به شهروندان خود گرچه فرهنگ بالایی برخوردارند اما نکات کلیدی را بیان کرد وبتوانیم شهری درخور مردمانمان .شهروندانمان داشته باشیم .گرچه از نظر املایی وجمله بندی مشکلات زیادی داره اما شما ببخشید چون مشکلات. ا باید برروی صفحه کاغذ نوشته ویکی یکی بررسی شوند .به امید دیار باشهر محترم شهرمان جناب دیدار .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
آخرین اخبار