کد خبر: ۲۵۵۴۶
تاریخ انتشار:۲۲:۲۷ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران:
عصر دنا: مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست مازندران با اشاره به تداوم بررسی وضعیت شناگاه‌های استان، گفت: آلودگی میکروبی در شناگاه‌های مجاورت رودخانه‌های این خطه از شمال کشور قابل توجه است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: از روابط عمومی حفاظت از محیط زیست مازندران، عطاءالله کاویان روز سه شنبه اظهار کرد: بررسی وضعیت شناگاه‌های استان از لحاظ آلودگی میکروبی و سایر کماکان درحال انجام است.

وی با بیان این که، وضعیت تمامی شناگاه‌های استان به‌صورت پرچم گذاری مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: وضعیت شناگاه‌ها همانند سال‌های قبل است و شناگاه‌هابی که در مجاورت رودخانه‌ها هستند از وضعیت خوب و مطلوبی برخوردار نیستند.

مدیرکل حفاظت از محیط زییست مازندران یادآور شد: در طول سال طی هر فصل داده‌برداری‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتایج آن در فصل شنا در اختیار استانداری و فرمانداران شهرهای ساحلی قرار می‌گیرد.

آلودگی میکروبی در شناگاه‌های مجاورت رودخانه‌های مازندران قابل توجه است

مازندران دارای ۸۵۰ قطعه آببندان، ۲ سد بزرگ و ۹ سد کوچک و ۱۲۰ شاخه رودخانه به طول هفت هزار کیلومتر است.

همچنین بر اساس آمارهای شرکت آب منطقه‌ای مازندران، در حال حاضر ۸۷۸ قطعه آب‌بندان با مساحت مجموع ۱۶ هزار و ۵۵۸ هکتار در این استان فعال است.

بیشترین تعداد آب‌بندان‌های استان در شهرستان بابل قرار دارد. این شهرستان ۲۰۷ قطعه آب‌بندان به مساحت مجموع سه هزار و ۶۲۷ هکتار دارد که امکان ذخیره ۷۸ میلیون متر مکعب آب را دارند. کمترین تعداد آب‌بندان‌ها از نظر شهرستانی هم مربوط به نوشهر است که یک آب‌بندان ۲۰ هکتاری با ظرفیت ۲۲۵ هزار متر مکعب دارد.

آلودگی میکروبی در شناگاه‌های مجاورت رودخانه‌های مازندران قابل توجه است

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی