تاریخ انتشار:۱۰:۰۳ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: سن ازدواج برای مردان 32.5 و برای زنان 27.5 است،سن طلاق نیز در مردان 34 و در زنان 30 سال است
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، معاون بهداشتی شبکه و رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه در نشست شورای سلامت که با موضوع جوانی جمعیت برگزار شده بود، اظهار کرد: طبق قانون به‌ازای هر مادر باید دو و نیم تولد داشته باشیم که در شهرستان ما از جمله بخش سوق این رقم پایین است.

سید محمدرضا جلیل پور با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت در بازه زمانی هفت‌ساله آزمایشی قرار دارد و چهار سال طلایی و پایانی‌اش در دولت چهاردهم قرار گرفته است، افزود:در این چهار سال باید تمام تلاش‌ها صورت گیرد تا به اهداف در قانون برسیم.

جلیل پور به ارائه آمارهای رسمی شبکه بهداشت کهگیلویه راجع به جمعیت پرداخت و گفت: از سال ۱۳۵۱ تا کنون رشد جمعیت در کل کاهشی بوده. البته اوج رشد جمعیت در سال ۱۳۵۵ به ثبت رسید و ازآن‌پس کاهش رشد را شاهد بودیم. لازم به ذکر است که در سه سال گذشته روند رشد جمعیت کمی افزایشی شده است.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه هشدار داد که در 20 سال آینده با معضل سالمندان مواجه خواهیم بود و تدابیر لازم از الان باید اندیشیده شود.

وی در تشریح آمارهای وقایع چهارگانه حیاتی از افزایش سن ازدواج خبر داد و گفت: سن ازدواج برای مردان 32.5 و برای زنان 27.5 است،سن طلاق نیز در مردان 34 و در زنان 30 سال است.در موضوع طلاق نیز در سال 1398 ما 1469 طلاق ثبت شده را شاهد بودیم که این تعداد در سال 1402 به 1219 کاهش یافت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ادامه داد: سال 1400 در شهرستان کهگیلویه 217 سقط وجود داشت که در سال 1402 این تعداد به 246 افزایش یافت.

همچنین خودکشی در چهار ماه گذشته 9 نفر مرد و 7 نفر خانم به ثبت رسیده است که بیشتر با استفاده از قرص برنج و عدس بوده است.

این مسئول افزود:نرخ باروری کلی شهرستان کهگیلویه از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت در بین سال‌های 1400 تا 402 از 1.67 به 1.93 افزایش داشته است. این میزان نسبت به نرخ استاندارد کشوری که 2.3 هست فاصله داریم و نرخ سقط‌جنین شهرستان سال 1402 مجموعاً 346 سقط ثبت شد که از این تعداد 316 سقط از نوع خودخواسته و 2 مورد به دستور دادستان بوده است.

جلیل پور از شناسایی زنان نابارور به تعداد 424 نفر خبر داد و تأکید کرد که برای این گروه متأسفانه اقدامات قابل‌توجهی صورت نگرفته است.

وی در مورد زنان چند فرزندی نیز گفت: زنان تک‌فرزند نیز روند کاهشی داشته است. این تعداد از سال 1400 تا کنون از 2741 نفر به 1867 نفر رسید.روند زنان سه فرزندی نسبت به 1400 با افزایش کمی روبرو بود که قانون جوانی جمعیت نقش مهمی در این افزایش مختصر داشت. این تعداد از 7456 نفر در سال 1400 به 7663 نفر در 1402 رسید.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی