تاریخ انتشار:۱۳:۱۰ - ۲۸ تير ۱۴۰۳
سید ولی موسوی فعال فرهنگی و رسانه ای
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا- سید ولی موسوی فعال فرهنگی و رسانه ای : استان کهگیلویه وبویراحمد با وجود داشتن یک درصد خاک و جمعیت کشور به دلیل برخورداری از مواهب الهی و خدادادی و توپوگرافی خاص کوهستانی از استانهای غنی کشور است.
قریب به 25 درصد گاز کشور در شهرستانهای گجساران و بهمئی تولید می شود و در دیگر شهرستانهای استان که توپوگرافی خاص کوهستانی ، زمینهای حاصلخیز , آبهای روان و چشمه های خروشان دارد سرشار از محورهای توسعه ای کشاورزی ،گردشگری ، معادن و پتانسلیهای دیگر است که اگر مردم این استان از فواید آن بهره مند شوند روند توسعه و شکوفایی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

در چند روز اخیر خبری مبنی بر اینکه مردم بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد جلوی کامیون های حامل مواد معدنی را گرفتند منتشر شد.
این کامیون‌ها،حامل بوکسیت بودند که از کوه نیر در این منطقه استخراج شده و برای مواد اولیه به دیگر نقاط کشور و یا خارج از کشور انتقال داده می شود.
رفت وآمد این کامیون ها در این بخش علاوه بر اینکه به جاده دسترسی روستاها آسیب می‌رسانند، هیچ‌گونه ارزش اقتصادی برای مردم آن سامان ندارد و امروز مردم به میدان آمده اند وخواهان آن هستند که مسئولان و کارفرما و متولیان امر تکلیف مردم را در این راستا مشخص کنند.

معدن بوکسیت در دامنه روستاهای کوهپایه ای حیدرآباد علیا و طولدان لوداب هیچ ارزش اقتصادی برای مردم و استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته و روزانه ده‌ها کامیون برای حمل بوکسیت (مواد اولیه آلومینیوم) و تخلیه آن در جاجرم مشهد واحد تولیدی آلومینیوم در حال رفت و آمد هستند.
طبق آخرین اطلاعات بدست آمده قرار است، یک هزار و ۶۰۰ تن بوکسیت از معدن لوداب استخراج و در مجتمع آلومینای ایران تخلیه شود.

سوال مردم از مسئولان و کارفرمای این معدن این است که حمل این مقدار بوکسیت و رفت و آمد این‌ همه کامیون خسارت سنگینی به زیرساخت‌های جاده‌ای بخش لوداب و استان کهگیلویه و بویراحمد وارد کرده است که باید سهم مردم این منطقه از این معدن در راستای مسئولیتهای اجتماعی برای توسعه زیرساختها داده شود.
روزانه صدها ماشین‌ سنگین درون روستاهای بخش لوداب در حال عبور و مرور هستند که جاده دسترسی روستاها که از عرض کمی برخوردار است علاوه بر مشکلات عبور مرور مردم در حال تخریب است که به نظر می رسد اعتراض مردم این دیار که از مردمان پرتلاش ،سخت کوش و پایبند به آرمانهای انقلاب اسلامی هستند به حق و منطقی است که باید مسئولان صدای آنها را بشنوند و با تدبیر برای رفع دغدغه آنها چاره اندیشی کنند.
مردم امروزاز مسئولان و متولیان انتظار همراهی دارند
،مردم انتظار دارند مسئولان صدای آنها را بشنوند و پاسخگو باشند.
آسایش و رفاه مردم روستاهای بخش لوداب در این روزها دچار مشکل شده است و مسئولان و بهره‌برداران این معدن باید فکری به حال مردم کنند و سهم و حق مردم این دیار را از این نعمت بزرگ الهی در راستای مسیولیتهای اجتماعی برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی ، اجتماعی و فرهنگی بگیرند .
هنر مسولان در نظام اسلامی مردمی بودن آنهاست که قطعا مردم منتظر شنیدن صدای آنها و چاره اندیشی برای رفع این مشکل هستند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی