کد خبر: ۲۴۸۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۰:۲۰ - ۲۱ تير ۱۴۰۳
در جلسه هم اندیشی مجموعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مطرح شد:
عصر دنا: در نشست روابط عمومی های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جهاد تبیین و روشنگری بعنوان مهمترین رسالت روابط عمومی ها مطرح شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا روز چهارشنبه نشست هم اندیشی و هم افزایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور روابط عمومی های زیرمجموعه این دانشگاه در یاسوج برگزار شد.


در این نشست که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مدیرکل صداوسیمای استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از روابط عمومی های تابعه برگزار شد، پس از بررسی و پاسخگویی انتقادات و پیشنهادات روابط عمومی ها به تبیین وظایف در این جایگاه پرداخته شد.

درابتدای این جلسه کارگاه آموزشی خبرنویسی برگزار و نکات لازم در رابطه با تولید و انتشار خبر به روابط عمومی ها گوشزد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن اشاره به جایگاه ویژه روابط عمومی گفت: روابط عمومی علم به همراه هنر مدیریت است چراکه روابط عمومی ها آینه تمام نما و انعکاس عملکرد ادارات هستند.

 

روابط عمومی ها خط مقدم جهاد تبیین هستند


سعید جاودان سیرت در ادامه افزود: رسالت روابط عمومی ها تبیین عملکرد به همراه سرعت و صحت است و این وظیفه کمی نیست.

وی عنوان کرد:با عملکرد به موقع میتوان به جامعه آگاهی بخشید چرا که در این حوزه بسیاری از فعالیت های صورت گرفته به گوش عوام و گاها خواص نیز نرسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بااشاره به اینکه یک شخص در جایگاه روابط عمومی باید تحلیلگر سیستم باشد اضافه کرد: در کنار سایر وظایف همراهی و همکاری روابط عمومی ها برای آگاه سازی مردم این است که زبان گویای سیستم باشند و مردم را از فعالیت های صورت گرفته مطلع سازند.

جاودان سیرت در خصوص جایگاه روابط عمومی ها تاکید کرد: جایگاه روابط عمومی به تنهایی اقتداری ایجاد نمیکند بلکه عملکرد، تحلیل، سرعت و ویژگی ها و توانایی های شخص در این جایگاه است که برای او اقتدار آفرین است.

 


روابط عمومی ها راویان جنگ روایت ها


در ادامه این جلسه مدیرکل صدا و سیمای استان کهگلویه و بویراحمد ضمن تبیین وظایف در جایگاه روابط عمومی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب روایتگری و تبیین امور با صرف نظر از جایگاه، یک وظیفه عمومی بوده و روابط عمومی رسالتی بااین عنوان دارد که باید در تلاش برای انجام آن باشد.

امیر رئوف با بیان اینکه جهاد تبیین و روشنگری نقطه مقابل و مدافع در مقابل حربه های دشمن است اضافه کرد:روابط عمومی ها خط مقدم جهاد تبیین هستند چراکه به فرموده رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین یک جهاد فوری قطعی و عینی است.

وی با اشاره به مفهوم تبیین عنوان کرد: تبیین همان آشکارسازی و روشنگری است که روابط عمومی باید حقایق را برای همگان نمایان کرده واطلاع رسانی کند.

 

روابط عمومی ها خط مقدم جهاد تبیین هستند


مدیرکل صدا و سیمای استان ضمن تاکید به اینکه تخصصی ترین بخش هر سازمان روابط عمومی است یادآور شد: گاها کمبود نیروی انسانی باعث استفاده از افراد غیر متخصص در این جایگاه میشود که لازم است دوره های لازم برگزار و مهارتهای لازم کسب شود تا فرد بتواند وظیفه خود را در این جایگاه به درستی انجام دهد.


رئوف بااشاره به ضعف های موجود در بحث اطلاع رسان بیان کرد: ضعف در اطلاع رسانی، تهیه، تولید و انتشار اخبار مانع از آگاهی مردم نسبت به فعالیت های کم نظیری چون پیوند عضو قطع شده که در استان ما صورت گرفته، شده است.


وی تصریح کرد: روابط عمومی باید کارکرد خود را یک هنر بداند و بااین هنر اتفاقات خوب و مثبتی را رقم بزند.

مدیرکل صدا و سیمای استان با توصیه به اطلاع رسانی ضمن سرعت و صحت در انتشار اضافه کرد: جنگ امروز جنگ روایت هاست و و عقب افتادن از جریان اطلاع رسانی آزاد جهانی یا عدم صحت اخبار انتشاری زمینه ساز ایجاد بدبینی برای مخاطبان است.


رئوف در ادامه ابراز کرد: اطلاع رسانی روابط عمومی های تابعه محدود به سایت اختصاصی خود نباشد بلکه سایر بستر ها و درگاه ها نیز مورد استفاده قرار گیرد، ارتباطات لازم با خبرگزاری ها و پایگاه های خبری برقرار شود تا آگاه سازی جامعه هدف از فعالیت های صورت گرفته به بهترین نحو شکل گیرد.


وی خلق رویدادهای مثبت و نو را از وظایف روابط عمومی برشمرد و گفت:روابط عمومی نباید تنها در اختیار مدیران مجموعه ها باشد بلکه در جامعه کنونی که دشمن با سلاح یأس در پی ناامیدی مردم است روابط عمومی ها با بیان نقاط مثبت امیدآفرینی کنند.

 

روابط عمومی ها خط مقدم جهاد تبیین هستند

 

تعامل با رسانه ها راهکار برون رفت از مشکلات


در ادامه این جلسه مسئول بسیج رسانه استان کهگلویه وبویراحمد ضمن تاکید به اهمیت تبیین و امیدآفرینی در جامعه کنونی گفت: این مهم از کلید واژه های اختصاصی و پرتکرار بیانات مقام معظم رهبری است.

سرگرد فخرالدین رضایی با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی ها در ایجاد موج امید بیان کرد: اطلاع رسانی ابتدایی ترین وظیفه روابط عمومی است و مهمترین وظیفه تبیین به صورت تحلیل و آماری است.

وی ضمن اشاره به افزایش اخبار منفی در حوزه درمان استان عنوان کرد: اطلاع رسانی ضعیف فعالیت های حوزه درمان وگسترش اخبار منفی مانع از دیده شدن کارکرد مثبت کادر درمان شده.

مسئول بسیج رسانه استان تعامل با رسانه ها را از راهکارهای حل این مسئله دانست و تصریح کرد: بهتر است از ظرفیت خبرگزاری ها، بلاگرها و انسان رسانه ها نیز بهره برد و مستندات امید بخشی را از فعالیت های مثبت انجام شده در حوزه درمان منتشر کرد.


رضایی بااشاره به برگزاری جام رسانه امید در خردادماه سال جاری اضافه کرد: در این رویداد که با حضور 16 دستگاه اصلی و متولی خدمات و مجموع 21 تیم متشکل از16 تیم رسانه ای و 5 انسان رسانه مشارکت داشتند و حدود 72 ساعت زمان برای تولید محتوا و انتشار اخبار در قالب های متنوع لحاظ شد، بحمدالله نتایج مثبتی در این زمینه مشاهده شد که نشان از ظرفیت بالای رسانه ای استان دارد.

وی ادامه داد: پیشنهاد میشود این جلسات هم اندیشی در زمینه اطلاع رسانی بصورت مستمر باشد تا بتواند اثر بخش باشد و موج عظیم اخبار مثبت را در حوزه سلامت و درمان ایجاد کند.

 

ضرورت وجود پایگاه خبری مرجع سلامت

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگلویه وبویراحمد در این جلسه با اشاره به اثرات اخبار منفی بر مخاطبان گفت:حوزه سلامت و درمان بیشترین چالش های رسانه ای را داشه که گاها باعث ایجاد حس بدبینی در مردم نسبت به این مجموعه و کادر درمان شده است.

امین درخشان پیش قدم شدن روابط عمومی ها در انتشار اخبار و ایجاد آگاهی را از راه حل های این چالش دانست و ابراز کرد: انتشار روایت اول و صحیح مانع از استفاده افراد ناآگاه و انتشار اخبار منفی و کذب میشود و جلب اعتماد جامعه را به دنبال دارد.


وی در بیان مشکلات روابط عمومی ها عنوان کرد: پرتال خبری اختصاصی دارای چارچوب و محدودیت است لذا وجود یک پایگاه خبری و مرجع رسانه ای در حوزه سلامت که دارای تیم تخصصی باشد لازم و ضروری است.

روابط عمومی ها خط مقدم جهاد تبیین هستند

 

در پایان این جلسه بالوح سپاس از روابط عمومی های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تقدیر بعمل آمد.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
درفشی برو پی کارت
آیا می دانستید که آقای درفشی هیات مدیره سیمان دشتروم است؟؟؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی
پر بحث ترین