کد خبر: ۲۴۸۳۹
تاریخ انتشار:۱۰:۰۵ - ۱۴ تير ۱۴۰۳
عصر دنا: استانبول نخستین مقصد ایرانیان برای سفر خارجی است. این شهر که همواره جزو ۱۰ شهر پر‌گردشگر دنیا قرار دارد، دروازه غرب به شرق محسوب می‌شود. بزرگی استانبول و قرار گرفتن در بین دو قاره و وجود بیشترین اماکن تاریخی در این شهر باعث شده تا سالانه میلیون‌ها گردشگر برای تفریح و گردش به این شهر سفر کنند. نزدیکی استانبول به ایران و وجود شباهت زیاد فرهنگ های دو کشور ایران و ترکیه، باعث شده که سفر به استانبول یکی از متداول‌ترین سفرهای ایرانیان باشد. به همین علت در مسیر استانبول به شهرهای داخل کشور، ایرلاین‌...
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

استانبول نخستین مقصد ایرانیان برای سفر خارجی است. این شهر که همواره جزو ۱۰ شهر پر‌گردشگر دنیا قرار دارد، دروازه غرب به شرق محسوب می‌شود. بزرگی استانبول و قرار گرفتن در بین دو قاره و وجود بیشترین اماکن تاریخی در این شهر باعث شده تا سالانه میلیون‌ها گردشگر برای تفریح و گردش به این شهر سفر کنند. نزدیکی استانبول به ایران و وجود شباهت زیاد فرهنگ های دو کشور ایران و ترکیه، باعث شده که سفر به استانبول یکی از متداول‌ترین سفرهای ایرانیان باشد. به همین علت در مسیر استانبول به شهرهای داخل کشور، ایرلاین‌های زیادی فعالیت می‌کنند و روزانه چندین پرواز بین شهرهایی مانند: تهران، اصفهان، شیراز و... و استانبول برقرار است. اما اگر بین تعداد زیاد پروازها و ایرلاین‌های فعال در این مسیر هوایی گیج شدید و نمی‌دانید که کدام گزینه راحتی و رفاه بیشتری برای شما به همراه دارد، در ادامه بهترین ایرلاین برای پرواز استانبول را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین ایرلاین برای پرواز استانبول

ایرلاین های داخلی پرواز استانبول

در مسیر استانبول چندین ایرلاین داخلی فعال هستند. این ایرلاین‌ها با قیمت پایین‌تر بلیط، مقرون به صرفه و مناسب‌اند. جالب است بدانید که ایرلاین‌های داخلی تنها در فرودگاه بین المللی استانبول که در قسمت اروپایی قرار دارد، اجازه فرود دارند و مسیر دسترسی به اکثر مناطق گردشگری از این فرودگاه راحت‌تر و در دسترس‌تر است. لیست بهترین ایرلاین‌های داخلی پرواز استانبول به شرح زیر است.

هواپیمایی ایران ایر

ایران ایر در صدر رضایتمندی در ایرلاین‌های داخلی برای مسیر تهران—استانبول و بالعکس قرار دارد. این ایرلاین که همه روزه به استانبول در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینسی سفر دارد، با خدمات مناسب در کنار قیمتی خوب، بهترین ایرلاین داخلی برای سفر به استانبول است. کترینگ غذایی ایران ایر با تنوع بالا و سرو انواع غذاهای ایرانی و فرنگی توانسته اوقات خوشی را برای مسافرین به استانبول رقم بزند. به علت حسن شهرت، این ایرلاین در صدر چارتر شدن توسط آژانس‌های داخلی قرار دارد و بیشتر بلیط استانبول لحظه آخری، توسط این ایرلاین ارائه می‌شود.

بهترین ایرلاین برای سفر به استانبول

هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ماهان از نظر سابقه تاسیس یک ایرلاین جوان و نوظهور است. این ایرلاین برای جلب نظر مسافرین خود، خدمات مناسبی ارائه می‌کند و جدول زمان‌بندی ایرلاین ماهان بسیار دقیق است. رضایت‌مندی مسافران هواپیمایی ماهان طبق نظرسنجی در بخش‌هایی مانند: مهمانداری، چک این، راحتی صندلی و... از دیگر ایرلاین‌ها بالاتر است. هواپیماهای فعال در مسیر استانبول شرکت ماهان ایرباس هستند و کلاس پروازی اکونومی این ایرلاین از راحتی بیشتری نسبت به دیگر ایرلاین‌ها برخوردار است. همچنین این ایرلاین برای راحتی بیشتر در این مسیر، هواپیماهایی با کلاس پروازی بیزینسی هم قرار داده که از محبوبیت خوبی برخوردار‌اند.

کیش ایرلاین

شرکت هواپیمایی کیش پس از بازگشایی فرودگاه کیش مشغول به کار شد. این شرکت که از نظر تعداد ناوگان کوچک‌تر از دیگر ایرلاین‌ها محسوب می شود، توانسته رضایت بالایی را برای مسافران خود به ارمغان بیاورد. هواپیمایی کیش با داشتن هتل‌های اختصاصی آریان و فارانی، راحتی مسافران خود را در استانبول تضمین کرده و اجازه استفاده از این اقامتگاه‌ها با قیمت پایین‌تر را به آن‌ها می‌دهد. سفرهای کیش ایرلاین به استانبول بیشتر در ساعات اولیه روز انجام می‌شود و صدور بلیط و بازرسی چمدان‌ها در این ایرلاین سرعت بیشتری دارد. همچنین کترینگ این ایرلاین با وجود آشپزان ماهر بین المللی، تجربه خوبی را در ذهن مسافران خود ثبت کرده است.

پرواز استانبول

قشم ایرلاین

قیمت پایین‌تر بلیط هواپیما شاخص‌ترین مزیت هواپیمایی قشم در مسیر استانبول است. به علت ارزانی بیشتر، این ایرلاین پر‌فروش‌ترین بلیط در مسیر تهران – استانبول است. ایرلاین قشم بزرگ نیست و تنها در کلاس پروازی اکونومی خدمات به مسافران خود ارائه می‌کند و کیفیت برخورد پرسنل و غذاهای این ایرلاین نسبت به هزینه بلیط آن، مطابق با استانداردهای اروپایی است.

هواپیمایی معراج

بیش از ۱۰ سال است که از تاسیس هواپیمایی معراج می‌گذرد. این ایرلاین در همین مدت کوتاه توانسته با ارائه خدمات مناسب، یکی از ایرلاین های مطمئن در نظر مردم جلوه کند. تنها ایرلاینی که به تازگی چند صندلی فرست کلاس به ناوگان هواپیمایی خود اضافه کرده و توانسته سفرهایی لوکس و به یاد ماندنی را برای مسافران خود به استانبول را رقم بزند. قیمت این ایرلاین نسبت به دیگر ایرلاین های داخلی بالاتر است و به دلیل خدمات بیشتر، افرادی که می‌خواهند با ایرلاین داخلی آرامش را در مسیر تجربه کنند، از این ایرلاین استفاده می‌کنند.

ایرلاین های خارجی پرواز استانبول

در مسیر استانبول علاوه بر ایرلاین های داخلی، بسیاری از ایرلاین‌های خارجی فعالیت دارند. این ایرلاین ها که بیشتر ایرلاین‌های کشور ترکیه‌اند، خدمات و کیفیت خوبی را به نمایش می‌گذارند. لیست بهترین ایرلاین‌های خارجی مسیر استانبول به شرح زیر است.

ترکیش ایرلاینز

در صدر بهترین ایرلاین‌های خارجی، هواپیمایی ترکیه قرار دارد. این شرکت که پرچمدار کشور ترکیه است، چهارمین ایرلاین بزرگ دنیاست و به ۲۶۰ مقصد خارجی پرواز دارد. هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در سه کلاس اکونومی، بیزینس و فرست کلاس از چند شهر ایران به استانبول پرواز دارد. این پروازها عموما مستقیم است و گاهی با یک توقف کوتاه در شهرهای اطراف استانبول انجام می‌شود. کترینگ هواپیمایی ترکیه با غذاهای محلی این کشور شناخته شده و علاقه مندان به این ایرلاین از روز قبل از منو هواپیما، غذای محلی خود را سفارش می‌دهند.

هواپیمایی پگاسوس

یکی دیگر از ایرلاین‌های ترکی، پگاسوس است. این ایرلاین که ارزان‌ترین ایرلاین ترکیه محسوب می‌شود، در طول روز از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه صبیحه گوکچن در محله آسیایی استانبول سفر دارد. ایرلاین پگاسوس برای افرادی که موفق به خرید بلیط از ایرلاین داخلی نشده اند توصیه می‌شود و نسبت به دیگر ایرلاین‌های خارجی قیمت مناسبی دارد. همچنین پروازهای این ایرلاین همگی در کلاس اکونومی و به صورت مستقیم به استانبول انجام می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این ایرلاین به حساب می‌آید.

شرکت فلای دبی

دومین شرکت هواپیمایی امارات، شرکت فلای دبی است. شعار این شرکت، سفر هوایی ارزان برای همه است. این ایرلاین از بیشتر شهرهای ایران مانند: اصفهان، اهواز، لار، مشهد، قشم و... به مقصد استانبول سفر دارد. ایراد اصلی شرکت فلای دبی، غیر مستقیم بودن پروازهای آن است. تقریبا تمام سفرهای این شرکت ابتدا در دبی فرود آمده و پس از توقف چند ساعته به استانبول می‌رود. کلاس پروازی این ایرلاین اکونومی است و پس از پگاسوس بسیار مقرون به صرفه است.

قطر ایرلاینز

بهترین ایرلاین دنیا، هواپیمایی قطر است. این هواپیمایی که متخصص سفرهای لوکس است، همه روزه به صورت غیر مستقیم به استانبول از ایران پرواز دارد. هواپیمایی قطر، گران و بسیار شیک است. این هواپیمایی در بیشتر بخش‌ها از جمله: مهماندار، خلبان، خدمات CIP، خدمات غذایی و... در صدر فهرست جهانی است. هواپیمایی قطر با توقف چند ساعته در دوحه شما را به استانبول می‌رساند اما در طول توقف هتل‌های این شرکت هواپیمایی مستقر در فرودگاه به شما خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

کلام پایانی

سفر به استانبول یکی از خاطره انگیزترین سفرهای شما خواهد شد. ناپلئون در سفر خود به استانبول می‌گوید: اگر جهان در یک شهر خلاصه می‌شد، آن شهر استانبول بود. اکنون بهترین ایرلاین‌ها از نظر قیمت گرفته تا خدمات را به شما معرفی کرده و کار شما در انتخاب را راحت‌تر از قبل کردیم. شما با کدام ایرلاین به استانبول سفر کرده اید؟ تجربه خود را با ما سهیم شوید.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.