تاریخ انتشار:۱۷:۱۰ - ۰۹ تير ۱۴۰۳
عصر دنا: از مجموع ۵۸۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۸۸ هزار و ۹۳۷ نفر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، رئیس ستاد انتخابات استان در گفتگو با بخش خبری ساعت 10 رادیو دنا گفت: از مجموع ۵۸۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان بیش از ۲۸۸ هزار و ۹۳۷ نفر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که معادل بیش از ۴۹.۳ درصد افراد واجد شرایط رای است.
جواد هاشمی مهر افزود: در ابتدای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمار واجدان شرایط رای دادن در کهگیلویه و بویراحمد ۵۲۳ هزار نفر اعلام شده بود اما بعد از ساعت ۲۲ به بعد سامانه وزارت کشور آمار استان کهگیلویه‌ و بویراحمد را ۵۸۰ هزار نفر اعلام کرد.
وی ادامه داد: هنوز آمار میزان رای ۲ شهرستان در استان تجمیع نشده است که با اعلام آن، آمار نهایی آرای نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص می شود.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کار شمارش آراء که تمام شود به وزارت کشور ارسال و بعد از تایید به استان اعلام می شود.
هاشمی ابراز کرد: رای گیری در ۸۳۵ شعبه اخذ رای در استان در کمال آرامش و امنیت کامل انجام و ساعت ۲۲ دیشب به پایان رسید.
وی ادامه داد: مردم به شایعات توجه نکنند و منتظر آمار اصلی و نهایی از طریق وزارت کشور باشند.
حدود ۱۵ هزار نفر در قالب ۸۳۵ شعبه اخذ رای به صورت ثابت و سیار فرآیند برگزاری و کار اخذ رای از واجدان شرایط رای دادن را بر عهده داشتند.
در پی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل صد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور جدید انجام شود لذا ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرد
براساس آمار سامانه وزارت کشور ۵۸۰ هزار نفر از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.
پیشتر مسئولان استانی این آمار را ۵۲۳ هزار نفر اعلام کرده بودند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.