تاریخ انتشار:۱۹:۱۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۳
از لنز دوربین عصر دنا؛
عصر دنا: روز سه شنبه مصادف با عید غدیر خم ، خیابان طالقانی یاسوج میزبان شور و نشاط غدیری بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا،سلام بر غدیر سلام بر تبلور عشق در آینه خلقت سلام برعلی.

همزمان با عیدالله اکبر«عید سعید غدیر» جشن باشکوهی در یاسوج برگزار شد.تزیین خیابانها و کوچه ها و نورافشانی حال و هوای معنوی به شهر بخشیده بود.چه بگویم که زبان قاصر از بیان حس و حال این صحنه هاست و فقط آنچه چشم سر میدید را روایت میکنم و خدا میداند تا روز محشر ولایت علی کتمان نمیشود و این خرسندی از عشقیست که نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده است.

روایتی دیگر از پیوند ملکوت با زمین در خیابان طالقانی یاسوج

ریسه های سراسری از خیابان طالقانی موکب های آماده برای خدمت رسانی به شور و هیجان وصف نشدنی مردان و زنان دختران و پسران از هر طیف و دسته همه گویای عشق به این گزینش آسمانی بود.

روایتی دیگر از پیوند ملکوت با زمین در خیابان طالقانی یاسوج

خیابان طالقانی میعادگاه کسانی شد که جان فدای علی میکنند و امروز را برای بزرگداشت این عید مومنانه در این خیابان گرد هم آمدند هر کدام با هر آنچه در توان داشتند آمدند.

موکب های چسبیده به هم و پشت سر هم با خادمانی که مشتاقانه به استقبال مردم رفته و ازدحام جمعیتی که با هیجان و شور وصف ناشندنی به سمت موکب ها میرفتند،خدماتی که ارایه میشد وتصویری که پیش چشمان نقش بسته بود بی شباهت به پیاده روی اربعین نبود به خصوص خادم موکبی که واکس به دست در انتظار مراجعه مردم بود.

روایتی دیگر از پیوند ملکوت با زمین در خیابان طالقانی یاسوج

بسیاری از موکب ها بسته های فرهنگی بین مردم پخش میکردند، همهمه جمعیت و صدای کودکان سرودخوان صدای کف زدن زنان پیرو جوان وصدای راویان خندان در هم پیچیده بود و این عشق به ولایت بود که موج میزد.

حدود200 موکب آماده فعالیت بودند از جمله ارائه مشاوره قضایی رایگان، دسته های گروه سرود ،اواز خوانی و کف زنی و شادی برای مولایمان علی علیه السلام.

روایتی دیگر از پیوند ملکوت با زمین در خیابان طالقانی یاسوج
خیلی از غرفه ها فعالیت هایی مرتبط با کودکان داشتند مسابقه نقاشی و هدایایی که اهدا میشد این غرفه را به شلوغ ترین غرفه ها مبدل کرده بود.. کم کم جمعیت بیشتر و عبور و مرور امر دشواری شد بوی نذری ها و غذاهای مختلف فضا را پر کرده بود انبوه لیوان ها و ظروف یکبار مصرف که از سطل های زباله پر شده بیرون ریخته بود کم کم به کف خیابان سرازیر میشد .

روایتی دیگر از پیوند ملکوت با زمین در خیابان طالقانی یاسوج
گونی آبی رنگی که از اولین موکب نصب و حصاری ایجاد کرده بود انگار این خیابان از این شهر جدا کرده و ناخوداگاه حس و حال آدمی در پشت این پرچین پلاستیکی تغییر میکرد بوی آسمان می آمد از خیابانی که میزبان عید علی بود.
آنچه در گفت وشنود های امروز موج میزد دعوت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بود و با نزدیک شدن به غروب کم کم بساط عید برچیده میشد و مهمانان این سفره مبارک متفرق میشدند غدیر تمام شد اما ولایت علی همچنان پابرجاست.

اگر خوب بنگریم خواهیم دید دستان علی زمانه را که منتظر بیعت ما ایستاده، باید گفت: رأی و انتخاب ما همان بیعت ماست؛ انتخاب اصلح ...

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.