تاریخ انتشار:۰۰:۱۳ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: رئیس جهاد کشاورزی لنده: امسال میزان برداشت هندوانه در این شهرستان بیش از ۶۰۰ تن است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: امسال در بیش از ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان لنده انواع هندوانه کشت شده است.

عطب الله بیژنی نسب افزود: این ارقام شامل دو نوع ساکاتا و بی ۳۲ هستند که در زمین‌های زارعی در دشت‌های آبلش لنده و صحرای ایدنک کشت شده است.

وی با بیان اینکه میزان برداشت محصول هندوانه به‌ازای هکتار بیش از ۳۰ تن است ادامه داد: باتوجه‌به سطح زیر کشت، میزان برداشت هندوانه در شهرستان لنده بیش از ۶۰۰ تن است.

وی اضافه کرد: یکی از هدف‌گذاری اصلی سازمان جهاد کشاورزی تمرکز بر توسعه صادرات محصولات کشاورزی است.

صادق صالحی هم از کشاورزان هندوانه کار که امسال در دشت آبلش این شهرستان اقدام به کشت هندوانه کرده است گفت: کمبود آب در دشت آبلش لنده باعث بروز برخی مشکلات اساسی برای کشاورزان شده است که این مهم باید از سوی مسئولان رفع شود.

این کشاورز زحمتکش افزود: امسال با سرمایه‌گذاری که در دشت آبلش لنده کردیم و با بازاریابی خوب، توانستیم محصول هندوانه خود را به کشور‌های آسیایی شامل عراق، روسیه و ترکیه و استان‌های کردستان، تبریز، خوزستان و شهرستان‌های استان صادر کنیم.

شهرستان لنده با داشتن رودخانه پرآب مارون در حوزه ایدنک و جن در بخش موگرمون می‌تواند یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های برای تمرکز در حوزه پرورش آبزیان و کشت محصولات کشاورزی شامل: برنج، گندم و جو، صیفی‌جات و انواع درختان باشد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
در انتخابات ریاست جمهوری به چه کسی رأی خواهید داد؟
محمدباقر قالیباف
سعید جلیلی
مصطفی پورمحمدی
مسعود پزشکیان
علیرضا زاکانی
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی