تاریخ انتشار:۰۰:۰۹ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: برخی از فعالان فضای مجازی و سایت‌های محلی با انتشار خبری از قصور کادر درمان بیمارستان امام سجاد یاسوج در کفن پیچ کردن جنین زنده در این بیمارستان خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا، این سایت‌ها به نقل از خانواده این جنین های دوقلو مدعی شدند که کادر درمان زایشگاه در حالی فوت هر دو جنین را تایید کردند که آنها در حین تولد زنده بودند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با تاکید بر اخلاق رسانه‌ای از سوی برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها در شرح چنین ماجرا‌هایی گفت: مادر این دو جنین در هفته بیست و سوم بارداری به زایشگاه مراجعه و بنا به تشخیص پزشک معالج فوراً بستری می‌شود.
دکتر محمود شهامت با بیان اینکه بنا به تشخیص متخصص زنان و زایمان، سلامتی مادر درحین مراجعه به زایشگاه در معرض خطر بود افزود: با وجود تاکید پزشک معالج مبنی بر سقط جنین و پایان بارداری، اما مادر قبول نمی‌کند و این فرایند چند روز طول می‌کشد و نهایتا مادر به درد و رنج شدید تری مواجه می‌شود و رضایت می‌دهد تا کیسه جنینی به طور کامل از بدون او خارج شود و عملا ختم بارداری به وی اعلام می‌شود.
وی دلیل تاکید پزشک زنان و زایمان برای خارج کردن کیسه جنین از بدن مادر را کوتاهی طول رحم و عفونت‌های بعد ازآن برای مادر عنوان کرد وگفت: از لحاظ دستورالعمل وزارت بهداشت، بارداری‌های زیر ۲۵ هفته برای مادران، خطر جانی در پی دارد و نظر پزشک معالج در این خصوص، علمی، منطقی و کاملا به جا بود.
دکتر شهامت وزن هر کدام از جنین های متولد شده را ۵۰۰ گرم عنوان کرد و گفت: هرچند هر دوی آنها هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری هستند ولی علائم و شرایط عمومی، حیات آنها را با مشکل مواجه کرده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار