کد خبر: ۲۴۶۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۹:۴۳ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
جام رسانه امید:
عصر دنا: 70 خبرنگار در قالب 16 تیم روایتگر خدمات و دستاوردهای 3 ساله دولت مردمی بودند.رویدادی که علاوه بر میدان جهاد تبیین محفلی برای هم نشینی اصحاب رسانه بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصردنا/ پنجشنبه 24 خرداد ماه سالن دولت یاسوج روز پراز هیجانی را سپری کرد با ما همراه باشید تا لحظات نابی را که دوربین‌های موجود قادر به تصویر کشیدنش نبودند برای شما بازگو کنیم تا شاید مفهوم آرزوی تحقق نیافته بشر که همان سفر به گذشته است را امروز تجربه کنید.

ماجرا ازاین قرار بود که طبق اطلاع رسانی های صورت گرفته مراحل مقدماتی این جشنواره از ساعت 8 صبح 24 خرداد آغاز میشد ولی رسانه ها برای تهیه ویدیو کلیپ از نحوه استقرار تیم های رسانه ای میتوانستند از ساعت 7 و 20 دقیقه در محل حاظر باشند.

روایت یک روز پرهیجان اما امیدبخش

از پایین پله‌ها بوی زمین و چمن نم خورده به مشام می‌رسید که مشخص بود تازه پله‌ها آبپاشی شده و میز جلوی درب ورودی نشان از آمادگی برای استقبال از خبرنگاران بود چند پله ای را که بالارفتیم مردی سبز پوشی با قامت متوسط به چشم میخورد، بالای پله ها آنچه نمایان شد چهره مقتدر و در عین حال مهربان سرگرد رضایی مسئول بسیج رسانه بود که برای نظارت بر امورات و آمادگی شروع برنامه در حال صحبت با تیم تدارکات بود. برخورد صمیمانه اهالی ارمغان اور روز خوبی بود که در پیش داشتیم.

رجایی در جلوی در ورودی با کت و شلوار کاملا رسمی آماده استقبال و تحویل کارت های شناسایی ویژه جام رسانه امید به شرکت کنندگان در این جشنواره بود.

پس از تحویل کارت ها خبرنگاران و تیم های رسانه ای گروه گروه وارد راهروی کوتاهی میشدند که از دوطرف آن جاکفشی هایی خود نمایی میکرد که گویای روزی بدون کفش در این سالن بود.

روایت یک روز پرهیجان اما امیدبخش

بعد از این راهرو سالن دیگری قرار داشت که پس از طی آن به سالن اصلی جشنواره میرسیدیم، سالنی با ردیف های طولانی صندلی ها و میز های یکپارچه تا انتهای سالن که اماده پذیرایی از مهمانان این سالن بودند، کم کم اهالی رسانه یکی پس از دیگری وارد شدند و تیم های اماده برای شروع یک روز خبری در کنارهم قرار گرفتند.

هیجان آغاز رقابت در سالن موج میزد و چهره های آشنا و ناآشنا با هم مواجه میشدند.

روایت یک روز پرهیجان اما امیدبخش
چندی بعد سکوتی حاکم شد و مجدد چهره مهربان سرگرد رضایی مسئول بسیج رسانه در پشت تریبون نمایان شد که آن خبر از آغاز رقابتی طولانی و هیجان انگیز میداد.

سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگلویه و بویراحمد اولین شخصی بود که سخنانش این رقابت را کلید زد، در ادامه 16 شخص دیگر همچون استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیرعامل اب و فاضلاب ،مدیر کل صمت، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش و.. یک به یک بر روی سکو رفته و صحبت کردند..زمان 5 دقیقه فاصله بین صحبت های هر مسئول تا مسئول بعدی زمانی محدود ولی غنیمتی بود برای تایپیستی که سرعت حرکت انگشتانش بر روی صفحه کلید کامپیوتر به سختی قابل روئیت بود و همچنین تایپیست تازه کاری که برای پیدا کردن حروف و تایپ واژه ها زمان زیادی را از دست داده بود و این تلاش با هر انگیزه ای امیدوار کننده بود.

روایت یک روز پرهیجان اما امیدبخش
سخن از امید و امیدافرینی بود در جشنواره ای به نام جام رسانه امید.. جنب و جوش خبرنویسی و تنظیم گزارش انبوه عکاسان وفیلم بردارانی که به یکباره به سمت جایگاه هجوم می اوردند.

در این میان دختر خردسالی که شاید5 یا6 سال بیشتر سن نداشت عکاس مادر خبرنگارش بود و در لابلای انبوه جمعیت به سختی رد میشد تا عکسی تهیه کند و از این قافله عقب نماند.
جالبتر انجا شد که در میان سخنرانی یکی از مسئولین دست کودکانه اش میکروفون روی میز را لمس کرده و صدای بلند 1..2..3..الو.. صدای مسئول را در خودش گم کرده و موجبات خنده این جمع که خالی از افراد طنز پرداز نبود را فراهم اورد.

در این نبرد تنگاتنگ و گاها خسته کننده رسانه ای زمانی برای ادای فریضه واجب و صرف نهار فرصت مناسبی بود برای خوش و بش خبرنگاران و اشنایی با افراد جدید، صحبت های دوستانه و کوتاه ،خنده های ریز و گاها قهقه های پرصدای جمع های دوستانه .

روایت یک روز پرهیجان اما امیدبخش
پس از صرف ناهار آن جمع های دوستانه و بگو بخند ها مجدد تبدیل به رقابت شد و تیم ها هرکدام بر روی مکان های از قبل تعیین شده مستقر شده و رقابت امیدافرینی مجدد از سرگرفته شد.
گرمی هوا با نوازش هوای خنک وسایل سرمایشی جبران میشد و بستنی هایی که روی میز قرار میگرفتند قرار بود خنکای جان را به رقابت کنندگان هدیه دهد اما افسوس که کمتر کسی بهره برد و سرعت و جنب و جوش برای تایپ و تنظیم و تهیه اخبار و گزارش و تهیه ویدیو مانع از بهره بردن از این نعمت شد خیلی ها فقط بستنی ذوب شده را نظاره کردند..

روایت یک روز پرهیجان اما امیدبخش
به ساعات پایانی این رقابت نزدیک میشویم و کوچکترین عضو این جمع رسانه ای کم کم خواب را مهمان چشمهایش میبیند و در خواب عمیقی فرو میرود.

مجری این برنامه اقای آزادی بود، رایزنی مکرر سرگرد رضایی مسئول بسیج رسانه برای سفر مشهد با واکنش مجری همراه بود؛سفر مشهد برای اصحاب رسانه محیا شد و این شیرینی جبران خستگی این روز طولانی شد.

رقابت حضوری جام رسانه امید به اتمام رسید اما خبرنگاران مهلت دارند به مدت 72ساعت به تولید محتوای امیدبخش و پیشرفت در ساختارهای اعلام شده بپردازند تا در سنجش داوران مورد ارزیابی قرار بگیرد.
حالا خبرنگاران باید تا تیر ماه و اعلام نتایج این رقابت نفس گیر رسانه ای منتظر باشند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
توصیف بسیار عالی و روایت جالبی بود
صابری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
باز هم این جشنواره ها برگزار میشن؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.