کد خبر: ۲۴۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۰۸:۴۳ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: جام رسانه امید جهاد امیدآفرینی خبرنگاران در مقابل سیاهنمایی دشمن است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصردنا،چند سالی است آیت‌الله خامنه‌ای(حفظه الله)، رهبر انقلاب اسلامی بر امید، ایمان و امیدآفرینی در جامعه تأکید می‌کنند و این کلیدواژه در کنار اقتصاد و تولید، مفهوم محوری بیانات راهبردی ایشان است. در یکی از بیانات فرمودند: اینکه در سوره‌ی «قُل اَعوذُ بِرَبِّ النّاس» میگویید: «مِن شَرِّ الوَسواسِ الخَنّاسِ، اَلَّذی یُوَسوِسُ فی صُدورِ النّاسِ، مِنَ ‌الجِنَّةِ وَ النّاس‌»‌، خنّاسش همین تبلیغاتچی‌های خارجی و دنباله‌روهای آنها در داخل هستند؛وسوسه میکنند، حقایق را دگرگون ‌نشان میدهند؛ هدفشان سست کردن اراده‌ی ملّت است، هدفشان خاموش کردن امیدها است، میخواهند شعله‌ی امید را در دل ‌جوانان ما خاموش کنند، جوان را مأیوس کنند. یأس یعنی بن‌بست؛ وقتی که جوان از پیشرفت مأیوس شد، از آینده مأیوس شد، ‌احساس بن‌بست میکند؛ از کسی که احساس بن‌بست میکند، نمیشود توقّع داشت درست کار کند.

از بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب که امیدآفرینی را ریشه ای ترین جهاد معرفی می کند تا بیانات نوروزی و باز هم الزام «امیدآفرینی» به عنوان عنصر ذاتی و هدف مسئولان تا تأکید ایشان در مراسم ارتحال امام(ره) همه به یک نکته اساسی ختم می‌شود و آن، اینکه امید و ایمان لازمه و جوهر وجودی ملت و امتی انقلابی و رمز موفقیت در برابر جنگ شناختی و روایی دشمن است.


جام رسانه امید، با راهبرد؛ امید آفرینی در جامعه برجسته سازی دستاورد های انقلاب اسلامی و جلوگیری از تحریف تاریخ ، تولید و نشر هنرمندانه آثار سمعی و بصری ، کمک به ایجاد جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی و رویکرد تولید محتوای فاخر اقدام موثری است که با تدبیر سپاه پاسداران و تلاش بسیج رسانه فضای رسانه ای را به تسخیر درآورده است.

این رویداد بزرگ با مشارکت اهالی رسانه در بخش های مختلف محتوای کوتاه رسانه ای (مستند، کلیپ، موشن،نماهنگ، پادکس، اینفوگرافی و..)برگزار می شود.

جام رسانه امید روایت امیدآفرینی از دستاوردهای نظام ‌انقلاب و مقابله با موج ناامیدی دشمن و جنگ ترکیبی و جنگ نرم دشمن است که خبرنگاران با خلق آثار امید را به جامعه تزریق می کنند.

فراخوان جام رسانه امید چندین مرحله از سوی بسیج رسانه انجام شد و از همه رسانه ها برای حضور در این رقابت دعوت شد.رسانه ها با معرفی تیم خود در قالب خبرنگار، عکاس،مستندساز و.. برای حضور در رقابت اعلام آمادگی کردند.

اطلاعیه های جام به صورت مداوم و با برنامه زمانبندی منظم برای همه خبرنگاران ارسال می شد و اصحاب رسانه به امید 24 خرداد به انتظار نشستند.

سرانجام 24 خرداد زمان موعود فرا رسید سالن دولت یاسوج محفلی برای جمع پرشور و با انگیزه خبرنگارانی بود که با تجهیزات و ابزار لازم خود را به محل برگزاری جام رسانده بودند تا در رقابت نفس گیر 72 ساعته سرعت عمل، ابتکار،ایده و تخصص خود را محک بزنند.

پیشرانان امیدآفرینی در جامعه محتوای امیدبخش را در ساختارهای آثار مکتوب،در قالب های خبرهای پوششی گزارش های خبری، تحلیلی ،یادداشت،حاشیه نگاری و ساختارهای غیرمتنی نیز در قالب های پادکست، موشن گرافی پوستر، کلیپ، اینفوگرافی عکس نوشت تولید می کنند.

70 خبرنگار از خبرگزاری ها،پایگاه های خبری و سایتها در راستای لبیک به فرمان جهاد تبیین رهبر انقلاب و دفاع از ارزشهای اسلام همه ظرفیت و توان خود را بکار گرفته اند تا به انعکاس خدماتی بپردازند که مدیران در طول سالها از بیان آن عاجز بودند.

خدمات و دستاوردهایی که طی سه سال گذشته و در دولت مردمی شهید رئیسی بیش از هر زمان دیگری ارائه شد اما در سایه ضعف اطلاع رسانی و در سکوت خبری بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
برسیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
خیلی خوبه امید همهیشه خوبه خبر خوب حال آدمو خوب میکنه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
در انتخابات ریاست جمهوری به چه کسی رأی خواهید داد؟
محمدباقر قالیباف
سعید جلیلی
مصطفی پورمحمدی
مسعود پزشکیان
علیرضا زاکانی
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی