کد خبر: ۲۴۵۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۵:۲۸ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: رئیس پارک علم و فناوری استان کهگلویه و بویراحمد گفت: چندین شرکت دانش بنیان در استان مستقر شده و فعالیت آنها امیدآفرینی را تقویت می کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا، رئیس پارک علم و فناوری امروز در جشنواره جام امید سالن دولت یاسوج بااشاره به تاریخچه پارک های علم و فناوری گفت: این پارکها رابط بین حوزه صنعت و دانشگاه هستند.

سید نصرالله افتخاری افزود:این پارک ها تسهیل کننده  ایده، طرح، نمونه آزمایشگاهی،استارت اولیه،تولید و اشتغال هستند

وی اضافه کرد: در حال حاظر در سطح کشور حدود56 پارک علم و فناوری  و 279 مرکز رشد در حال فعالیت هستند که از این تعداد سه مرکز در استان ما واقع شده است.


رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه  کشور در شاخص های محوری به جایگاه 63رسیده است اظهار کرد:  در  دولت سیردهم 70شغل جدید فناورانه ایجاد شده است.

افتخاری با اشاره به افزایش آمار شرکت های دانش بنیان ابراز کرد: شرکتهای دانش بنیان 2هزار و 556 شرکت تو سعه پیدا کرد واحدهای فناوری به رشد قابل توجه رسید.

وی با ابراز تاسف از اینکه پارک علم و فناوری استان اخرین پارکی بود که مجوز فعالیت گرفت ادامه داد:این تاخیر باعث ایجاد مشکلات در زیر ساختها شده و  این پارک فعالیت خود را در سال 96 به طور رسمی آغاز کرده است.

افتخاری گفت: با وجود اقدامات موثر مراکز رشد گچساران و دهدشت اما این مراکز نیازمند تقویت زیرساختها هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: نقطه امیدوارکننده در پارک علم و فناوری استقرار شرکتهایی است که امیدافرینی را تقویت می کنند که در زمینه  فناوری کشاورزی و زیست فناوری چندین شرکت فعالیت دارند

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع خلاق شرکتهای بزرگی فعالیت دارند، ادامه داد: در حوزه سلامت شرکت در تولید چسب زخم دیابتی فعال است برای اولین بار در دنیا یک شرکت تولید اگزما تولید کرد.

این مسئول اضافه کرد: شرکتهای فعال در حوزه گیاهان دارویی، صنعت نفت و گاز، انرژی و صنایع خورشیدی، تولید دستگاههای تصفیه آب، فناوری و تولید اطلاعات و پلتفرم های آموزشی از دیگر فعالیت شرکتهای پارک علم و فناوری استان است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
من تا یه مدت فکر میکردم پارک علم و فناوری یه نوع پارک تفریحی هست
کاظمی علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
مگه پارک نیس این ؟؟
جاهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
حوزه فعالیت وسیعی دارد و ما نمیدانستیم بسیار جالب بود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین